hej Jarppan :)

är nyfiken på hur era lån kommer att se ut i forsättningen ??

vårat hus hammnar på ungefär 2,5 .

Ni har ju ni haft en evig otur och jag hoppas inte vi kommer att ha samma otur , så lånen kommer ju inte vara helt på samma nivå men jag/vi är lite intresserade hur det kommer att bli i fortsättningen, kommer ni alltd att få betala 14 000 någonting?

mvh Matte

ps hoppas eran otur vänder!!!!!
 
skyfox skrev:
hej Jarppan :)

är nyfiken på hur era lån kommer att se ut i forsättningen ??

vårat hus hammnar på ungefär 2,5 .

Ni har ju ni haft en evig otur och jag hoppas inte vi kommer att ha samma otur , så lånen kommer ju inte vara helt på samma nivå men jag/vi är lite intresserade hur det kommer att bli i fortsättningen, kommer ni alltd att få betala 14 000 någonting?

mvh Matte

ps hoppas eran otur vänder!!!!!
Hej Matte.

Tack för omtanken.

Japp det kommer att ligga runt 13.5 - 14 så länge tills vi får dit ett garage, som skulle varit med från första början, Värderings institutet värderade allt till ca 2.1 (innan allt bygge påbörjades)INKL garage, men det brukar vara lite lägre innan allt är på plats. Men idag så skulle vi vara i hamn om bara garaget skulle varit där enl värderings institutet..

Så det är snaskiga topplån som vi pyntar plenty pengar för idag.

 
Jarppan skrev:
Hej Matte.

Tack för omtanken.

Japp det kommer att ligga runt 13.5 - 14 så länge tills vi får dit ett garage, som skulle varit med från första början, Värderings institutet värderade allt till ca 2.1 (innan allt bygge påbörjades)INKL garage, men det brukar vara lite lägre innan allt är på plats. Men idag så skulle vi vara i hamn om bara garaget skulle varit där enl värderings institutet..

Så det är snaskiga topplån som vi pyntar plenty pengar för idag.
Hej igen

Då kommer alltså driftkostnader på detta ? eller är det inräknat ?

om inte så .....weeeee

då skulle vi nog rasa efter ett par månader Sad

/matte ::) ::)
 
skyfox skrev:
Hej igen

Då kommer alltså driftkostnader på detta ?  eller är det inräknat ?

om inte så .....weeeee

då skulle vi nog rasa efter ett par månader Sad

/matte ::) ::)
Japp. Plus driftkostnad :surprised:
Får nog börja sälja min arma kropp ;)
 
Jarppan - Jag förstår inte att er månadskostnad för lånet kan bli så pass hög ifall ni lånar 2,5 miljoner?

Har ni väldigt höga räntor eller?
Jämkar ni inte något?

Vi har räknat med att låna ca 1 miljon mer än er och landar på sin höjd på er månadskostnad.

Förklara gärna detta .
Tack .
//princess
 
Princess skrev:
Jarppan - Jag förstår inte att er månadskostnad för lånet kan bli så pass hög ifall ni lånar 2,5 miljoner?

Har ni väldigt höga räntor eller?
Jämkar ni inte något?

Vi har räknat med att låna ca 1 miljon mer än er och landar på sin höjd på er månadskostnad.

Förklara gärna detta .
Tack .
//princess
Jo då jag ska förklara.
Vi har inte kirrat med jämkning ännu, kommer att göra det så fort vi får tid. Vi har bra räntor på lånen men det hjälper ju inte i det här läget så mycket pga att topplånet ligger på ca 500.000 kr
 
Jarppan-
Jag tycker ändå det låter dyrt!
Vi hamnar också p ca 500 000sek i topplån och hamnar kanske på samma månadskostnad inklusive driftskostnad.
Det måste vara rätt saftiga räntor du fått, eller ?
//Princess
 
Princess: Räknar du med efter eller före ränteavdrag? Kanske Jarpaan amorterar lite extra pga topplånet?

Finns årtal att välja, 10-20 år för topplån...

SKiljer sig ca 2.100 kr/månad i amortering för topplån vid 500.000 mellan 10 och 20 års amortering...
 
Princess skrev:
Jarppan-
Jag tycker ändå det låter dyrt!
Vi hamnar också p ca 500 000sek i topplån och hamnar kanske på samma månadskostnad inklusive driftskostnad.
Det måste vara rätt saftiga räntor du fått, eller ?
//Princess
Räntorna är låga, du vet nog att topplån vill (måste)man ju bli av med så det är snaskiga amorteringar som tillkommer, vi la toppen på 15 År.

Jag hoppas att räntorna fortsätter att vara låga så att era lån blir det ni har tänkt er den dagen ni lyfter byggreditivet.

Mvh Jarppan
 
Coolman skrev:
Princess: Räknar du med efter eller före ränteavdrag? Kanske Jarpaan amorterar lite extra pga topplånet?

Finns årtal att välja, 10-20 år för topplån...

SKiljer sig ca 2.100 kr/månad i amortering för topplån vid 500.000 mellan 10 och 20 års amortering...
Titta där hann du skriva samtidigt som jag ;)
Precis det jag menade :)
 
micke_011 skrev:
hej jarpan!

det var en hejdunderlig tråd du dragit igång här, jag tippar att det är den tråd som dragit upp mest ont blod i forumets historia! jag hoppas hur som helst att ni får ordning på saker och ting, att eksjö iaf kommer till er hjälp och tar sitt ansvar som stor husåterförsäljare som säkerligen inte gagnas av att ha missnöjda kunder runt om i landet och att ni kan stanna i ert drömhus.

lycka till och en god fortsättning på det nya året!
Tack micke_011.

På tal om blod så kommer jag att kämpa till den sista droppen.
Eksjö har semester till den 10è så vi får se om dom hör av sig när dom kommer tillbax.

Jag önskar detsamma till dig och hoppas att året blir den bästa av alla för eran del.

Mvh Jarppan
 
Japp vi räknar efter jämkning så det är väl där det skiljer sig åt.
+ att vi räknar med att amortera ca 3000 sek, du kanske amorterar mer än så.

Vi ska lägga om kreditivet till lån snart i dagarna så räntorna borde hålla i sig ! :D
Blir spännande att se första betalningen.... :surprised:

//princess
 
Vi lånar 2,5 mil

våran kalkyl hamnar på ca 13849 ikl driftskostnad

vi fösöker skippa jämkningen då vi anser att man kan få råd med dom lite dyrare prylarna när man får tillbakan pengarna.
Dessa prylar skulle vi aldrig ha råd med annars .

ps JAG är pryltokig )
 
Precis så gjorde vi förut också när vi hade ung. samma lån som ni.
Vi brukade resa upp de pengarna eller shoppa loss.
Men nu måste vi nog jämka då vi lånar ca 3,6 mille den här gången :surprised: .
/P
 
Princess skrev:
Precis så gjorde vi förut också när vi hade ung. samma lån som ni.
Vi brukade resa upp de pengarna eller shoppa loss.
Men nu måste vi nog jämka då vi lånar ca 3,6 mille den här gången :surprised: .
/P

hur mycket kunnde ni få ut varje år ??

kan förstå att det blir lite tufft med att skippa jämkningen på 3,6 mille weeee vilken månads kostnad har ni ??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.