Spis, ugn och micro sitter riktigt illa till i mitt kök om man skall dra ur dessa. Då vi har lådor så måste man tömma lådorna och sedan dra ur och haka ur dessa för att komma åt. Det går snabbare att dra ut diskmaskinen, den sitter i två skruvar...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Min diskmaskin har elanslutningen bredvid fronten bakom en egen smal lucka, fanns när jag flyttade in.

Den har också vattenavstängning i blandaren, plus Bosch quastop? elventil.

Vattenavstängningen i blandaren använder jag aldrig, det blir bara inte av och det blir bara onödig felsökning varför inte diskmaskinen inte startar...
Jag tror inte vi är ensamma om det.

Den står på en sån där plastplatta.😉
 
P Peter787 skrev:
Avstånden melllan kabelklämmorna antyder att det inte är en elyrkesman som utfört kabeldragningen...
Och kabeln bör "ligga" på klammerspiken. Det vet alla elektriker.
 
Redigerat:
  • Gilla
Willmanh
  • Laddar…
dragningen är väl mindre problematisk, och skarvningen också. Men desto större tänker jag belastningen på gruppen. Eluttagen i ett kök brukar vara på en grupp. Med en kaffemaskin, airfryer och vattenkokare samt diskmaskin lär säkringen gå. Så där bör en elektriker beräkna lasten och dra nytt från centralen. Med det sagt finns det nog ingen installatör som har med det i en vanlig installationsoffert. De har oftast "el dras från närmaste uttag".
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.