Hej!

Igår när jag skulle rensa vår golvbrunn i badrummet så ser jag att något gått sönder i golvbrunnen. Det är som en massa (likt cement) som fyller upp från kanten på brunnen till nivå med golvet som gått sönder och lossnat en stor bit. Detta gör att det nu blir som ett hål in till emellan tätskikt och klinkers (?), se "kl 12" på bilden. Vad bör jag göra åt detta, kan man laga det och isf vem är det som kan göra det? En plattsättare? Kan det täckas av försäkring? Vill ju helst undvika att riva upp hela badrummet men känns ju inte heller bra att vatten kan rinna in emellan.

Badrummet är från ca 2010 och det som går till brunnen är ett badkar. Vi har bott i lgh senaste året och jag tror inte det såg ut så här förra gången jag rensade brunnen.

Tacksam för svar!
Skadad golvbrunn i badrum med lossnat material vid kanten och synligt hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där är inte farligt öht!
Det är bara fogmassa eller fix som lossnat, tätskiktet ligger under plattorna, där det alltid är fukt.
Fukt ska kunna vandra under plattorna, över tätskiktet ner i brunnen, full normalt.
Såklart under förutsättning att tätskiktet är intakt....men det har inget med det som lossnat att göra.
Köp ut en liten påse med fog, blanda och tryck in i hålet, klart.

• Gilla
Norktork
  • Laddar…
BirgitS
Det bör vara fix och den är inte vattentät så av den anledningen borde du inte behöva göra något alls.

• Gilla
Norktork och 1 till
  • Laddar…
Stort tack!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.