AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag och säljaren tom mätte min förstärkare och ändå fick jag den grundare modellen :)

[bild]

Det är ju delat ansvar här då jag borde kontrollerar ordern bättre, får se hur hi fi klubben löser det :)
Ni mätte kanske utan anslutna kablar?
 
J Jerpa skrev:
Ni mätte kanske utan anslutna kablar?
Nej vi hade kommit fram till den djupare
 
Den djupare monterad, den grundare såg mer harmonisk ut på väggen :)

Ett rum med vitmålade väggar, ljus trägolv, gardiner och ett flytande sidobord, kabel synlig längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvar att göra är att fixa relä för duken och få bort kabeln till denna
 
  • Gilla
HSP och 1 till
  • Laddar…
Vi återanvände ugn och mikro från Ikeaköket som satt, men nu är vi trötta på hur dåligt ugnen funkar, billigt skräp, jag borde förstått bättre. Någon som vet hur det fungerar med Siemens iQ700 tex? Skulle den passa ihop med en siemens micro som ersättning för Ikea-skräpet?

Vi har ett faktumhögskåp med två luckor och i mitten en mikro och ugn från IKEA

Vitt kök med inbyggda Ikea-apparater, mikrovågsugn ovanpå ugn i högskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur stort är utrymmet mellan luckorna?
Inbyggd Siemens ugn och mikrovågsugn i ett vitt köksskåp, mikrovågsugnen ska ersättas med en större modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi har en Siemens ugn och Ikea micro och tanken är att vi ska byta ut Ikea micron mot en Siemens. Det som sitter där nu bygger 95cm och Siemens micro som vi tittat på är nån cm högre
 
Redigerat:
T Polos skrev:
Hur stort är utrymmet mellan luckorna?
[bild]
Vi har en Siemens ugn och Ikea micro och tanken är att vi ska byta ut Ikea micron mot en Siemens. Det som sitter där nu bygget 95cm och Siemens micro som vi tittat på är nån cm större på höjden
De båda fronterna är 101 cm tillsammans men det är en liten glipa i nedkant. Kökslucka till kökslucka är det ca 103cm
 
Kollat lite mer, en SIemens Q700 är 594x595 på fronten och 570 invändigt på höjden. 560 + 8 mm ska skåpet vara står det.
MCZ_01971963_1375445_E1ACP4FN1_sv-SE.png

Ikeas skräp är 595x595 på fronten så inga problem där, och på höjden invändigt 574 så tycker det borde fungera.

Det är det där 560+8 måttet jag oroar mig lite för, ett faktumskåp är 560 invändigt, men vad menas med åtta?
 
Det verkar vara mikron som blir problemet, en Q700 mikro är bara 382

MCZ_00775550_422917_BFL634GS1_sv-SE.png

Ikeas är hela 425 :/
 
En liten passbit löser det
 
T Polos skrev:
En liten passbit löser det
Jag är ellergisk mot passbitar, men jag antar om man fräser den i samma profil som luckorna kanske det kan gå. Dock bara 43mm kan lite skumt ut
 
S
Bara att bygga om hela köket så att det passar mikron. ;)
Du kan ju inte släppa toleranserna nu bara för att du har lite hack i golvet.
 
  • Gilla
fia_mstd och 7 till
  • Laddar…
S
De där +måtten är väl toleransen så skåpet kan vara upp till 568 mm brett.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bara att bygga om hela köket så att det passar mikron. ;)
Du kan ju inte släppa toleranserna nu bara för att du har lite hack i golvet.
Hmm,Jag skulle kunna låta en snickare tillverka en högre skåpslucka som sitter under så tar jag upp skillnaden där
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
S
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Hmm,Jag skulle kunna låta en snickare tillverka en högre skåpslucka som sitter under så tar jag upp skillnaden där
Jag rekommenderar att du köper en högre lucka som du lämnar till ett snickeri. Då kan de snitta i v-spåret.
Mycket jobb att matcha profilen och inte säkert att kulören stämmer till 100%.
Har du något bra ställe eller vill du ha tips?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.