C cpalm skrev:
Skulle inte installera en själv eller uppmana någon annan att göra det, men ser man det så ensidigt är det mesta vi gör i våra liv j-vligt osmart. Men jag gissar att det statistiskt sett är betydligt större risk att dö till följd av brand i en eldriven handdukstork än att dö av legionella orsakad av en VVC-tork, om man säger så.
Jo men jag ger BRF-styrelsen 100% av mitt stöd, "stollekonstruktion"!
 
  • Haha
Claes Sörmland
  • Laddar…
E
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tvärtom din gamle kalkon! Styrelsen som blir tvungen att bevisa sin ståndpunkt här...
Det gör dom i mitt ex empel enkelt ju. Läs om. Läs rätt.
 
Claes Sörmland
P paralun skrev:
Jo men jag ger BRF-styrelsen 100% av mitt stöd, "stollekonstruktion"!
Som BRF-styrelsen är den som har installerat och sen inte gjort något åt under alla dessa år...
 
  • Älska
cpalm
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Som BRF-styrelsen är den som har installerat och sen inte gjort något åt under alla dessa år...
Jo men nu verkar de ju ha vaknat!
 
C
P paralun skrev:
Jo men nu verkar de ju ha vaknat!
Nu när de ser en chans att lämpa över problemet på TS istället för att göra något själva, ja. 😄
 
  • Gilla
  • Ledsen
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P paralun skrev:
Jo men nu verkar de ju ha vaknat!
Då får styrelsen följa lagen och vända sig till stämman och begära att stämman beslutar att ändra lägenheterna genom att ta bort handdukstorkarna på föreningens bekostnad. Det är den rätta vägen som lagstiftaren har stakat ut. Styrelsen kan inte ställa godtyckliga krav på en och annan bostadsrättshavare att montera bort just sin handdukstork.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
E
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Då får styrelsen följa lagen och vända sig till stämman och begära att stämman beslutar att ändra lägenheterna genom att ta bort handdukstorkarna på föreningens bekostnad. Det är den rätta vägen som lagstiftaren har stakat ut. De kan inte ställa godtyckliga krav på en och annan bostadsrättshavare att montera bort just sin handdukstork.
Dessa små saker kan väl styrelsen be sluta om själv. Dom har ju be viljats ansvars fri het!
 
  • Haha
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Då får styrelsen följa lagen och vända sig till stämman och begära att stämman beslutar att ändra lägenheterna genom att ta bort handdukstorkarna på föreningens bekostnad. Det är den rätta vägen som lagstiftaren har stakat ut. Styrelsen kan inte ställa godtyckliga krav på en och annan bostadsrättshavare att montera bort just sin handdukstork.
Jo man måste ju börja någonstans om man har riskinstallationer inom sin BRF!
 
Claes Sörmland
E El-Löken66 skrev:
Dessa små saker kan väl styrelsen be sluta om själv. Dom har ju be viljats ansvars fri het!
Du tänker att styrelsen har laglig rätt att gå in och ändra lite godtyckligt i din bostadrättslägenhet lite som de själva känner för dagen. Nej så fungerar det inte. Det finns ett omfattande skydd för bostadsrättshavarna mot detta.
 
  • Gilla
  • Wow
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
P paralun skrev:
Jo man måste ju börja någonstans om man har riskinstallationer inom sin BRF!
Stämman är starten efter att styrelsen har förstått det tekniska problemet.

Eller så kan styrelsen (eller föreningens bror duktig) informera bostadsrättshavarna och vädja till dem att ändra.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Stämman är starten efter att styrelsen har förstått det tekniska problemet.
Jo givetvist är det så!
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland
E El-Löken66 skrev:
Vad pratar ni nu om??
Att styrelsen inte kan besluta själv om den fråga som du tog upp. ("Ni", är det jag och mina löss?)
 
E El-Löken66 skrev:
Vad pratar ni nu om??
Gonatt!
 
E
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Att styrelsen inte kan besluta själv om den fråga som du tog upp. ("Ni", är det jag och mina löss?)
Styr el sen kan egen teligen be sluta vad dom vill och dom har ansvars fri het. Detta har du sett mängder av ex empel på.

Om dom som röst att fram styr el sen inte håller med i beslut får dom ju ut mana detta. I detta fall kan det ju enkelt vara att radio torer går som förening ens an svar och då kommer handels inne havaren och ut manar med egna lösning ar.
 
E El-Löken66 skrev:
Styr el sen kan egen teligen be sluta vad dom vill och dom har ansvars fri het. Detta har du sett mängder av ex empel på.

Om dom som röst att fram styr el sen inte håller med i beslut får dom ju ut mana detta. I detta fall kan det ju enkelt vara att radio torer går som förening ens an svar och då kommer handels inne havaren och ut manar med egna lösning ar.
Styrelsen kan inte tvinga enskilda bostadsrättsinnehavare att åtgärda handdukstorken.

Styrelsen kan inte få ansvarsfrihet i förskott, det röstas om detta för ett tidigare verksamhetsår.

Jag vill ha det du dricker/röker!
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.