F fixarx skrev:
Om man nu ska köpa all verktyg som behövs till en villa på en gång, var gör man det som billigast? Allt från gräsmatta till tak!
Gräsklippare, häcksax, högtryckstvätt, målarpensel, sticksåg, kap, borrmaskin..... osv osv...

Eller är det smartast att invänta olika kampanjer/erbjudanden och därmed handla där och där?

Vänta på kampanjer. Vänta o se vad du verkligen behöver. Du kan också hyra saker du inte använder så ofta.
Du får också fundera på ilken kvalitet och prisnivå som känns bra för dig.
Om du åker utomlands kan du kolla om det är något du kan köpa där om det är billigare. Det är ganska riskfritt o köpa en bra hammare o annat. Vissa saker är billigare andra inte.
 
FreQa FreQa skrev:
Just att Bauhaus erbjuder en klinga i paketet så kan man inte jämföra och prismatcha. Tyvärr. Många som försökt...
Annars håller jag med, bra såg för den lilla pengen.
Jag lyckades i vart fall. Gjorde som så att jag mailade först, och då medarbetaren bekräftade att det skulle gå, så beställde jag sågen. Efter att den skickats så mailade jag in till kundservice och bad om prisgaranti och lät det tidigare mailsvaret stå kvar.

För att förtydliga, så erbjuder även Netonnet en klinga i paketet, medan Bauhaus skickar med två.
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
H hydrolift skrev:
Funderar på detta, går det att tillämpa Bauhaus prisgaranti via internetköp? I varje fall påstod de på Bauhaus kundtjänst att Netonnet sålda defekta sågar. :sweat::rolleyes: Detta stämde inte enligt NetonNet som i sådana fall hade skrivit "Fyndvara". (y)
I nästa steg om man överbevisar Bauhaus om att det är riktiga sågar så är det väl ett problem att produkterna inte är lika i och med medskickad klinga.
Jag länkade Netonnets produktsida till Bauhaus kundtjänst, där synes det att det inte är ngn defekt såg eller fyndvara. Det står också att klinga medföljer. Men på Bauhaus medföljer det två.

Det är lite ”luddigt” skrivet under bägge försäljares produktinfo, så det hela gissar jag kan bero på vilken specifik medarbetare som tar emot mailet.

Har fått pengarna från Bauhaus med, och sågen är jag nöjd med. Extraklingan ligger på hyllan :)
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Det ska vara samma artikelnummer på båda varorna, annars bör/ska det inte funka. Det är iaf vad jag fått till mig.
 
Lexington Lexington skrev:
Det ska vara samma artikelnummer på båda varorna, annars bör/ska det inte funka. Det är iaf vad jag fått till mig.
Jo, så borde det rimligen fungera. Själva numret på sågarna var i vart fall samma. Kartongerna kan nog ha olika nummer dock.

Netonnet har höjt priset till 1790:- nu, men det är ju fortfarande en fin deal om någon mer sågspekulant får det att funka.

Mitt tips för den som vill prova är att först maila Bauhaus kundtjänst och fråga. Får man ett ja där, så beställ/hämta sågen och skicka sedan in en förfrågan om prisgaranti, tillsammans med svaret från tidigare kundtjänst.
 
  • Gilla
kioskdavid
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Det ska vara samma artikelnummer på båda varorna, annars bör/ska det inte funka. Det är iaf vad jag fått till mig.
Jag var i kontakt med Bauhaus på nätet igår och dem sa precis det, det skall vara samma EAN nummer på varorna för att det skall fungera. Jag blev informerad om att dem skulle kolla upp detta innan l.p.g. accepterades.
 
Vill tipsa om Lidl’s verktygsvecka som börjar nästa vecka. Automatisk avbländande svetshjälm för 299:- De säljer även en s.k gaslös svets för flussfylld tråd. Den senare har jag sen tidigare och jag är mer än nöjd. Har svetsat mycket bilplåt och ett trettiotal ”säckakärror” med gott resultat.

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=16701
 
ceson ceson skrev:
Jag var i kontakt med Bauhaus på nätet igår och dem sa precis det, det skall vara samma EAN nummer på varorna för att det skall fungera. Jag blev informerad om att dem skulle kolla upp detta innan l.p.g. accepterades.
Det brukar vara så ja.. Undrar hur de gör i de fall då en konkurrent inte har EAN-koden synlig på sin sida?

Men då hade jag väl helt enkelt en jädra tur, som lyckades få hem tvåklingelådan, matchat mot Netonnets redan fina kampanj på 1290:-

Stärker min tes att det, precis som i väldigt många andra sammanhang, handlar om vem man råkar få tag på just för dagen, samt om det ligger saker som julestress eller familjesituationer uppe på bordet samtidigt. Då kan viljan minska till att lägga alltför mycket tid på undersöka om snåla kunders (likt mig själv) hävdande av prisgaranti är riktigt eller ej.

Ärendet drogs genom tre olika medarbetare i mitt fall dock.
 
V Vardagsrum skrev:
Vill tipsa om Lidl’s verktygsvecka som börjar nästa vecka. Automatisk avbländande svetshjälm för 299:- De säljer även en s.k gaslös svets för flussfylld tråd. Den senare har jag sen tidigare och jag är mer än nöjd. Har svetsat mycket bilplåt och ett trettiotal ”säckakärror” med gott resultat.

[länk]
Oh, spännande. Har letat efter något lite billigare att ha hemma vid behov. Har inte svetsat på många år, men detta kanske kan vara ett bra alternativ för hemmabruket. Tack!
 
4 4star skrev:
Oh, spännande. Har letat efter något lite billigare att ha hemma vid behov. Har inte svetsat på många år, men detta kanske kan vara ett bra alternativ för hemmabruket. Tack!
Duger i mina ögon mer än väl till hemmabruk. Medföljer 800g tråd, matare för olika trådtjocklekar, en liten stålborste med metallspets att knacka med, axelrem, samt en enkel handhållen svetssköld med visir.

Justerbar trådmatning och 4 olika lägen på effekten, har för mig den går från 40 nånting A upp till 90A.

Kontaktklämman fungerade som den var, men jag ersatte den med en större och hårdare av koppar, från en gammal startkabel.

Jag har inte det minsta att gnälla på för 999:-, den har redan betalat av sig flera gånger om. Tre års garanti är det också.

Ska tilläggas att min svetserfarenhet var i princip 0 innan jag skaffade denna, men nu har jag lyckats prestera fogar som t.o.m de som kan, motvilligt får erkänna att det ser bra ut (även om de fnyser åt att det är gaslöst förstås;)). Men jag har alltså inget annat att referera till.
 
  • Gilla
4star och 1 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Duger i mina ögon mer än väl till hemmabruk. Medföljer 800g tråd, matare för olika trådtjocklekar, en liten stålborste med metallspets att knacka med, axelrem, samt en enkel handhållen svetssköld med visir.

Justerbar trådmatning och 4 olika lägen på effekten, har för mig den går från 40 nånting A upp till 90A.

Kontaktklämman fungerade som den var, men jag ersatte den med en större och hårdare av koppar, från en gammal startkabel.

Jag har inte det minsta att gnälla på för 999:-, den har redan betalat av sig flera gånger om. Tre års garanti är det också.

Ska tilläggas att min svetserfarenhet var i princip 0 innan jag skaffade denna, men nu har jag lyckats prestera fogar som t.o.m de som kan, motvilligt får erkänna att det ser bra ut (även om de fnyser åt att det är gaslöst förstås;)). Men jag har alltså inget annat att referera till.
Kul att du är nöjd med den, man behöver verkligen ingen supermaskin för lite hushållssvetsning (y)
Viktigt bara att vara extra noga med ventilationen vid svetsning med rörtråd då det är väldigt onyttigt att andas in.
 
Vilken funktion har en slagghacka när man kör med den svetsen?
Pinnsvets okej, men annars? Huggmejsel är bättre på loppor.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Vilken funktion har en slagghacka när man kör med den svetsen?
Pinnsvets okej, men annars? Huggmejsel är bättre på loppor.
Med flussfylld rörtråd blir det också slagg.
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
S snowjim skrev:
Hur står sig Lidls svets mot Biltemas som de just nu har 50% på?

[länk]
Om jag tolkar deras hemsida rätt verkar den vara slut i samtliga varuhus
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.