Ja de kostar ju bara 1984 på bauhaus nu ;)

Proffsmagasinet verkar köra 20-50% på makita nu, är man intresserad så får man kolla så att man verkligen kommer under standardpris med deras priser ;)
 
haavard skrev:
Och svaret på min fråga är?
Utomlands, ja det tror jag.
I Sverige, tveksamt, kolla prisjakt. :)
 
  • Gilla
haavard
  • Laddar…
Jag gissar att Bosse har tröttnat på att svara i telefonen nu....


Gul och svart New Holland minigrävare parkerad utomhus med öppen utsikt i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Varför är battericirkelsågarna gjorda för vänsterhänta (eller iallafall klingan på "fel" sida) ? Samma sak för blå bosch och roybi.
Jag som är högerhänt vill ju i så fall helst ha det så som Boschen har det. När jag håller i sågen har jag huvudet rakt över klingan och kan se var jag sågar.
 
? Du är högerhänt och vill ha klingan til vänster?
 
Ja, som sagt tycker jag om att se på när jag sågar. Var klingan till höger skymdes den ju av "såghuset" och min hand.
 
haavard skrev:
Ja, som sagt tycker jag om att se på när jag sågar. Var klingan till höger skymdes den ju av "såghuset" och min hand.
Håll koll på vänsterhanden ordentligt medans du sågar.
 
Funderar på att köpa till en naken cirkelsåg att komplettera kombokitet med.
Någon som har lite input att komma med kring dessa två?

https://www.makita.se/tool/15212/DHS680Z.html

https://www.makita.se/tool/15212/DHS710Z.html

De uppenbara skillnaderna jag noterat:

fördelar 710: dubbla 18v batteriplatser samt möjlighet att snedsåga 45mm regel, stark.
nackdelar: ingen led, tung, inget batteri över om man bara har två.

Fördelar med 680: lättare, ett batteri över till annat, ledlampa.
Nackdelar: sågspånssprut rakt på sig vid sågning?, svagare, kan inte snedsåga 45mm regel

Era tankar? :)
 
FredrikR skrev:
Håll koll på vänsterhanden ordentligt medans du sågar.

Fingrade på en sådan där felhängd såg idag på Bauhaus. Det är ju verkligen helt bakvänt. Med klingan på höger sida så lutar man sig över sågen för att se var man sågar, här är ju vänsterarmen ivägen hur jag än beter mig.
 
Jag har en Makita med klingan till vänster och jag måste säga att det känns mycket naturligare och bättre sikt jämfört med höger modeller även då jag är högerhänt. Håller i biten som skall kapas med vänster, håller sågen med höger och ser tydligt var klingan går. Det känns bakvänt och konstigt med stora sladdmodellen eller lilla batterikapen numera, mycket akrobatik för att se var jag kapar.
 
  • Gilla
Octavianus
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Fingrade på en sådan där felhängd såg idag på Bauhaus. Det är ju verkligen helt bakvänt. Med klingan på höger sida så lutar man sig över sågen för att se var man sågar, här är ju vänsterarmen ivägen hur jag än beter mig.
Måste vara vad man är van med som gör att vi uppfattar det olika. Jag har en Bosch i dag (som börjar bli trött efter bygge av hus + garage) och tycker det är exakt som det skall vara.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
När brukar Black Friday rean slå till i UK .t.ex, tänker på om det brukar komma några priser i förväg eller är det på dagen man måste scanna av?
 
Det är den 25e i Sverige, samma i UK?
 
Det har säkert varit uppe i tråden, men jag riskerar i så fall att upprepa en fråga:

Är Ryobis One+ serie något vettigt? Planerar att jobba med dom dagligen. Jag har klämt och känt lite på Ryobi och jag gillar dom, men hur pass slittåliga är dom?

Om inte Ryobi, varför inte? Och vad ska jag kolla på istället?
 
  • Gilla
Mr Steed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.