Man får inte ha en logga i avataren. Vem har det?
 
Nerre skrev:
En sak som jag undrar: Ni som anser att det är bättre att företagen får synas öppet, hur kan ni vara säkra på att smygreklamen försvinner?

Om ett företag har ett "företagskonto" och sen har företagets säljare ett privat konto, vad hindrar säljaren från att låtsas vara en "nöjd privatperson" som håller med "företagskontot" om det som skrivs? Att "ge sig själv positiva kommentarer" är ett rätt vanligt knep vid marknadsföring i sociala medier.

Och det är ju ett rätt bra google-tips också: Googla på "marknadsföring i sociala medier" och titta vad som sägs där om att synas med sitt namn på en massa ställen...
Det är klart att det inte går att vara säker på att smygreklamen försvinner, snarare kan vi nog vara säkra på att den INTE gör det. Däremot är nog många företagare medvetna om att om de åker dit med fingrarna i syltburken så kommer det innebära fantastiskt dålig PR. Om då forumet är öppet för företag så är nog valet ganska enkelt; öppna kort= ingen risk att åka dit, smyga med sin närvaro= stor risk att det biter en i ändan.

Det kommer alltid finnas företag på forum, tillåtet eller ej. Frågan är alltså om det ska finnas ett val att vara officiell företagare eller om man tvingas försöka dölja det. Förbudet hindrar ju inte heller "säljaren från att låtsas vara en "nöjd privatperson"...
 
  • Gilla
Korvgubbe och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Man får inte ha en logga i avataren. Vem har det?
Jag har ännu inte sett någon logga men jag har däremot sett hantverkare som valt en avatar som uppenbart visar inom vilket skrå de verkar. För mig är det också reklam eftersom tanken med det mycket väl kan vara att de fiskar efter kunder; Åh, det där måste vara en elektriker...honom PM:ar jag och kollar om han vill hjälpa mig.

Gränserna är mycket svårdefinierade så jag avundas dig inte Marlen...:confused:
 
Håller med om att släppa in företagen, Man kanske kan ha en liten F logo bredvid namnet så att det är lätt att veta om det är ett företag som skriver i forumet. Vad jag ser så kan det inte bli dåligt av att få deras synpunkter och tips också, de är trots allt människor som vi andra.
 
Sånt finns på andra forum. Istället för att det står "Nykomling", "Fullvärdig medlem", "Forumgud", "Gudfader" etc så står det "Företagsmedlem".
 
  • Gilla
orparn
  • Laddar…
Nu mina vänner och företagskramare, har vi fått två anmälningar på ett inlägg som ett företag har postat. Vissa tycker att det är reklam, andra tycker att det är OK. Det skulle vara roligt att höra vad ni tycker.

Jag är inte intresserad av att höra vad andra företagare tycker, utan vanliga medlemmar som diskuterar här för att de är konsumenter som bygger.

Här hittar ni inlägget: http://www.byggahus.se/forum/villal...ve-da-haus-hemautomation-138.html#post1889001
 
Helt ok. Ingen reklam utan jag ser det som teknisk fakta.
Bättre att få ett snabbt och adekvat svar från källan än från någon som tror sig veta och gissar.
 
Tycker det är bra att han är tydlig med vem han representerar(y)
 
Trist att man inte klarar av att hålla sig mitt på vägen... :mad:
" I flera år har lösningen varit i drift i olika hushåll med bara goda erfarenheter och används av såväl pensionärer som barn som tycker det är enkelt att aktivera larm med kod och avaktivera med RFID-tagg"

Att i tredje hand skriva om vad andra tycker är inte sakligt utan reklam.
Det går inte att diskutera med de som tycker så eller varför och det är till slut bara 'tyck'.

Dessutom så är jag rätt säker på att 'Bara goda erfarenheter' helt enkelt är osant, eller en lögn som det också heter.
Inga produkter har noll inrapporterade problem.
 
Visst finns lite reklam där, men den nyttiga produktinformationen överväger. Ok.
 
I stort ett sådant inlägg som jag tycker berikar BH. Det enda man kanske ska ta med en nypa salt är
......bara goda erfarenheter.....
men det gör man väl automatiskt eftersom medlemmen talar om vad han jobbar med.

Hade det varit en skoltavla så hade fröken skrivit "Låt Stå" :)

Btw, bara för att man vill ha bra fakta så behöver man väl inte bli klassad som "Företagskramare" :sly:
 
  • Gilla
orparn
  • Laddar…
eleson skrev:
Trist att man inte klarar av att hålla sig mitt på vägen... :mad:
" I flera år har lösningen varit i drift i olika hushåll med bara goda erfarenheter och används av såväl pensionärer som barn som tycker det är enkelt att aktivera larm med kod och avaktivera med RFID-tagg"

Att i tredje hand skriva om vad andra tycker är inte sakligt utan reklam.
Det går inte att diskutera med de som tycker så eller varför och det är till slut bara 'tyck'.

Dessutom så är jag rätt säker på att 'Bara goda erfarenheter' helt enkelt är osant, eller en lögn som det också heter.
Inga produkter har noll inrapporterade problem.
Vi kanske trots allt ska utgå ifrån att läsarna här har ett sunt förnuft och kan sålla sådana saker som du anser vara reklam. Om vi ska väga vart enda ord på guldvåg så blir saker ganska trista till sist.
 
  • Gilla
orparn
  • Laddar…
Solklart reklam.
 
Tycker inlägget är ok men hade också önskat att det var neutralare enligt ovanstående påpekanden. Det hade räckt med faktadelen av inlägget....
 
Tycker nog att inlägget är ganska ok, det skulle dock vara väldigt tydligt att det är ett företag som svarar. Kanske skulle hela inlägget vara färgat med en tydlig färg som bara företag ska ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.