konvektorn är på plats och blåser varm och skön luft!

På sista bilden har jag lagt igen de värsta hålen med gipsbruk. sen ska hela väggen bredspacklas och målas
 
  • Nyinstallerad konvektor ovanför ett golv med terrakottakakel, mot en ojämn vägg med lagningsarbete och ett litet fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Konvektor installerad ovanför en ojämn vägg med lagade hål, nära ett fönster och kopparledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Konvektor installerad ovanför en golvlist på en obearbetad vägg med lagade hål, intill ett litet fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med installerad konvektor ovanför golvet, delvis lappad med gipsbruk och ett litet fönster högst upp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dsundet
  • Laddar…
Genomgången in till walk in closet och konsolerna på plats.
 
  • Vägg i pågående renovering med synliga rör och konsoler, isoleringsmaterial och en delvis öppen genomgång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallkonsoler monterade på vägg för klädstång i en walk in closet, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med kopparrör och bottenplatta vid renovering för walk in closet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
john.chail@billerud.com
  • Laddar…
element på plats! varmt och skönt även där, hela 200 cm är detta elementet.
 
  • Vit radiator monterad på vägg med kopparledningar och röd ventil, 200 cm bred, i ett uppvärmt rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggmonterat radiatorvärmeelement på 200 cm i ett rum med randig matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JPC-CONSULT och 1 till
  • Laddar…
Vi valde att inte bredspackla väggen och lägga allt för mycket tid på den, då tanken är att göra om hela rummet framöver. Men två lager färg fick väggen i alla fall, nu ska det bara dit smygar runt fönstret för att få till en snyggare finish och återställa väggen med möbler och annat, samt att sätta dit en ny ventilkåpa ovanför konvektorn.
 
  • Ej bredspacklad vägg med två lager färg, avtäckta fönster och radiator, och en vit pall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny målad vägg med synliga rör, AC-enhet och fönster utan lister eller ventilkåpa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Snyggt blir det, bra jobbat.

För effektiv värmespridning i källare kan jag också rekommendera Carrier 42N fläktradiator. Tyst och arbetssam. Jag värmde halva källaren, 75 m2, till 20 grader med ett sånt. Iofs inga väggar men likväl fläkten är effektiv trots låg ljudnivå och höll jämn temp i hela rummet.
 
Redigerat:
  • Gilla
fredrikchail och 1 till
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Snyggt blir det, bra jobbat.

För effektiv värmespridning i källare kan jag också rekommendera Carrier 42N. Tyst och arbetssam. Jag värmde halva källaren, 75 m2, till 20 grader med ett sånt. Iofs inga väggar men likväl fläkten är effektiv trots låg ljudnivå och höll jämn temp i hela rummet.
tack så mycket :D jaha, tack för tipset! är det också en fläktkonvektor? Ja, denna verkar faktiskt också ge riktigt bra värme. Har i snitt 20 grader överallt just nu, så det känns riktigt skönt.
 
Kan man ha en sådan om man har tvårörssytem? Hade suttit fint i tvättstugan här också, istället för den vanliga radiatorn.
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Kan man ha en sådan om man har tvårörssytem? Hade suttit fint i tvättstugan här också, istället för den vanliga radiatorn.
ja det är inga problem! Den fungerar ungefär som ett vanligt element :)
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
fredrikchail fredrikchail skrev:
ja det är inga problem! Den fungerar ungefär som ett vanligt element :)
Fantastiskt jobb du har gjort och gör. (y)
 
  • Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Fantastiskt jobb du har gjort och gör. (y)
stort tack! Jättekul att höra :D
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Allting på plats. Sambon får fixa inredningen så det blir bra igen! Nästa sak blir smygar runt fönstret.
 
  • Nyrenoverat rum med bord, hyllor, inbyggt fönster och radiator, redo för inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Då var det dags att börja förbereda toaletten i källaren för renovering. Idag plockade vi bort handfat och toalett för att lättare kunna röra oss där.
 
  • Källartoilett under förberedelse för renovering med borttaget handfat och toalett, verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med vattenrör och avloppshål där ett handfat och toalett nyligen avlägsnats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt utrymme i källartoiletten med avlägsnade sanitetsinstallationer, exponerade rör och dekorativa kakelplattor på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Källartoiletten med borttagna sanitetsartiklar, verktyg utspridda på golvet redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Luddis_1 och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Det där var nog en av de märkligaste toaletterna jag nånsin sett :thinking:
 
  • Haha
fredrikchail
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det där var nog en av de märkligaste toaletterna jag nånsin sett :thinking:
Haha! Jag kan tillägga att den inte såg fullt så knasig ut när vi flyttade in.. grejen är den att vi började med att måla den lite lätt på de ytskikten som fanns, men senare bestämde vi oss för att riva ner ytskikten. Det resulterar i det du ser på bilden, som egentligen är cirka tre olika lager av när man gjort om rummet :crysmile: om du hänger med på hur jag menar!
 
Ser nästan ut som våran extra toalett gjorde med undan att vår tidigare ägare hade förkärlek till televerkets orange istället för det gröna ni har :crysmile:
 
  • Haha
fredrikchail
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.