Min har slutat att gå hem när man trycker på hem knappen på displayen? ..och trycksensorena måste vara avstängda, annars startar han inte överhuvudtaget
 
jensenp skrev:
Min har slutat att gå hem när man trycker på hem knappen på displayen? ..och trycksensorena måste vara avstängda, annars startar han inte överhuvudtaget
Du valde rätt maskin när du startade upp den?
 
power650 skrev:
Du valde rätt maskin när du startade upp den?
Hur menar du, rätt maskin?
 
Jag håller med dig, fsn. De är riktig skit. De har inte tillförlitlighet för fem öre, bara krånglar, med allt som borde funka i en robotgräsklippare.
 
jensenp skrev:
Hur menar du, rätt maskin?
Mjukvaran 201411 är för alla Tianchen modeller, så när man startar upp maskinen skall man välja vilken version man har.
Ingen aning om det hjälper bara ett förslag.
 
..och hur gör man det?
 
Nu när ni ändå är inne på uppdateringar av mjukvaran. Är det någon som kan beskriva hur man gör eller länka till någonstans där det står. Jag hittar inget som gör att jag blir klokare. Jag gjorde ett försök ifjol men har för mig att det krävdes en dator med windows XP, vilket jag inte har så då gav jag för tillfället upp (i samband med att ena motorn brann). Nu har jag fåt en ny motor och tänkte ge det ett försök. Jag har endast en dator och den kör windows 8.1.
 
Ja vet inte riktigt vad som krävs av datorn för att programmet skall fungera. Jag har provat på tre olika Windows 7 datorer och det är bara en av dem som det fungerar på.
 
Jag har kört på win 8.1 och det funkar. Jag behöver installera usb drivrutinen varje gång och starta om datorn några gånger innan det funkar. Lite olika varje gång. Med klipparen inkopplad.
 
  • Gilla
Marquiz
  • Laddar…
jensenp skrev:
..och hur gör man det?
Om jag minns rätt så trycker man på upp och ner pil när man slår på strömmen till klipparen..
 
Ok testar
 
Jag testade det utan att något hände. Är det ändrat i nya mjukvaran?
 
Testade men inget hände, kinesisk skit det med. Förmodligen ändrar de utan att veta vad de gör och ha koll på utgåvor. Vore bra om man ser vilken klippare är programet för i displayen.
 
Säkert det gammla display kortet i din maskin som vanligt okunskap ....
 
Den har en massa olika inställningar som man kan aktivera eller inaktivera funktioner. Har 6 pin också. Men den tar inte val av klippare, hur man än trycker på pilarna...det är väl skit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.