Tack för hjälpen , står fortfarande och laddar , blir spännande och se om han går ut på area 2 när han laddat klart ��
 
T
Redigerad av mod, Återförsäljare.

//OpiMaza
 
Redigerat av moderator:
F
Försökte få liv i min efter vintern. Har undrehållsladdat batteriet men märker ändå att kapaciteten är ungefär hälften av vad den var för ett år sen.

Framhjulen var helt fasrostade, la dom i avfettning i ett par timmar och gick loss med break clean så lossnade skiten. Smörjde upp dessa "underhållsfria" kullager med en blandning av kart kedjeolja, MC kedjeolja och lagerfett. Får se hur länge det rullar på.

Varje gång det blir det minsta fuktigt ute så rymmer den, misstänker kassa kablar till slingan.

Den blir extremt rymningsbenägen när batterispänningen sjunker, istället för att gå hem och ladda så drar han mot grannens oklippta gräs istället den otacksamma lilla grisen.

Displayen har blivit betydligt svårare att läsa av.

Ultraljudssensorerna funkar inte, kopplar jag på det så står den bara och snurrar trots att jag fick nya delar i höstas.

Bara att acceptera att man torskade på en jävla skitprodukt tyvärr. Och jag tror ändå att min är bättre än genomsnittet.
 
Vad det gäller hjulen står det i manualen att dom ska rengöras en gång i månaden .. Vad det gäller rymningar ställ ner räckvidden samt sätt ut flera zoner och kör 100min åt gången ..ultrljuden är ingen höjdare... Batteriet har jag svårt att tro att du laddat enligt anvisningar. Hur gjorde du?
 
Vilka hjul har du föresten?
 
F
grymmeoffe skrev:
Vad det gäller hjulen står det i manualen att dom ska rengöras en gång i månaden .. Vad det gäller rymningar ställ ner räckvidden samt sätt ut flera zoner och kör 100min åt gången ..ultrljuden är ingen höjdare... Batteriet har jag svårt att tro att du laddat enligt anvisningar. Hur gjorde du?
Det står i manualen att bös och skit skall tvättas bort. Problemet är att det är ett underhållsfritt lager men det är dåligt tätat (tror det är RS) och att det generellt är skitkvalitet och täcksidorna släpper in mycket gräsrester som håller fukt på ett effektivt sätt och lagrer rostar. För att komma åt det måste framhjulen skruvad av och täcksidorna demonteras och det står det inget om i manualen. Hjulen är röda, mer än det vet jag inte. Kan lägga upp en bild.

Batteriet körde jag ner så så långt som möjligt sen drog jag upp det till "storage" (75-80% har jag för mig) med ungarnas laddare till radiostyrda bilar, en betydligt inelligentare och bättre laddare än laddstationen. Sen underhållsladdade jag en gång i januari men det behövdes inte.

Hur ställer jag ner räckvidden?

Jag har en stor gräsyta med lätt slänt, vad är vitsen med att köra zoner då?
 
Vittsen är att du kan köra 100min på säg 3 zoner varje gång han är klar går han till laddaren med lite högre spänning men vill ladda innan han går ut... Hjulen röda lr grå?
 
F
grymmeoffe skrev:
Vittsen är att du kan köra 100min på säg 3 zoner varje gång han är klar går han till laddaren med lite högre spänning men vill ladda innan han går ut... Hjulen röda lr grå?
Hjulen är röda.

Menar du 100minuter/zon? Då går min in och laddar minst en gång imellan. Men förstår principen, dra ur så mycket ur batteriet att den vill ladda på sig innan den går ut igen. Skulle gissa att det blir ca 30 minuter då.

Den har ett annat konstigt beteende med. När den går in i laddaren så står den där och rycker fram och tillbaka i flera minuter.
 
Byt till dom nya grå kostar några hundra spänn men det är värt det dom röda är skit
 
Står den o rycker vid laddstationen brukar vara att den tappar kontakten med laddaren. Kolla så att kabeln ligger rätt under laddstationen samt att kontaktytor är ok
 
F
power650 skrev:
Står den o rycker vid laddstationen brukar vara att den tappar kontakten med laddaren. Kolla så att kabeln ligger rätt under laddstationen samt att kontaktytor är ok
Begränsningskabeln ligger klockrent och klipparn går rakt i. Skall putsa elektroderna och se om det blir bättre.
 
Någon som har testat den nya mjukvaran som kom till förra årets s510 i november och märkt några skillnader jämfört med dess föregående uppgradering som kom i september?
 
Den vore roligt att prova. Kör själv på 20140902 versionen, kan du dela ut den eller vart finns den att hämta?
 
Svårt att se någon större skillnad i 1411 mjukvaran jmf med 140902, är det någon som märker att den går ryckigt i nedförsbacke?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.