Efter många om å men å efter att "eleson" tog en så bestämde jag mig även för att satsa på denna, skulle ta ca tre veckor.. Han sku skicka lite tråd i förväg(som jag beställt extra), fick instruktionsboken mailad precis. Lagom avancerad enligt mitt tycke, bara den klipper bra nu bara utan bekymmer som vissa andra verkar ha!?
 
wiad skrev:
Kul! Men har inte du en landroid? Extra klippare till sommarstugan? Blir intressant att höra ytterligare jämförelser mellan dessa två klippare i alla fall.
LD-M har det inte så lätt i mitt långa och breda uppförslut. :( Det är lite Ferdinand över den:
" Jag trivs bättre här ..." och stannar på nedra halvan så mycket det går.
Så troligen får den ta hand om gräsmattan på baksidan, så får de dela på nöjet.
 
Jag slog också till och beställde en från imover. Hoppas att allt går bra nu :)
 
  • Gilla
Supoman
  • Laddar…
30 klippare anländer nu v.26 enligt veckomail ifrån Veikko.

Får nog tyvärr vänta nån vecka till misstänker jag. Bara att ta det lugnt! :)
 
Är det någon som fått sin klippare nu under vecka 26?
 
liten allmän uppdatering från mig: klipparen rullar och går, inga problem förutom de jag redan nämnt. Ett av dessa var att klipparen inte går tillräckligt långt ut mot kanterna och jag har fått ett lösningsförslag från Tianchen via Veikko - att minska strömstyrkan i begränsningslinan. Normalt är den 330mA men enligt Tianchen så kan detta under speciella omständigheter vara för mycket (om det t.ex. finns störningskällor i närheten el.dyl). Strömstyrkan kan justeras manuellt genom en skruv på kretskortet i laddningsstationen. Tyvärr gjorde det ingen synbar skillnad för mig (TC rekommenderade 300mA, jag gick så långt som 270 men längre vågade jag inte gå). Tänkte köra ett tag på detta för att se om det blir bättre, annars får jag kanske skruva lite till. Tycker det är konstigt dock att det skulle behövas, och det ska bli väldigt intressant att höra vad ni andra som är på gång att få klippare säger om detta.
 
Som befarat hålls inte utlovade leveranstider från imover. Har alldeles strax väntat en månad och fick precis besked att det blir till att vänta ytterligare, och som vanligt ingen specificerad tid, men det lär röra sig om 2-3 veckor minst.
 
Ja, men det är ju ingen vanlig affär det där, inte direkt så att han kan påverka tiderna mycket.

Har ingen panik själv. Känner att jag visste vad jag gav mig in på när jag handlade genom Veikko. Är mest glad om jag får hem den överhuvudtaget, haha! :)

Båten skulle väl ta 25 dar, det är ju nästan fyra veckor, sen måste han väl få ihop ett antal beställningar innan ordern går iväg?
 
Redigerat:
  • Gilla
tlsv och 2 till
  • Laddar…
Dave R skrev:
Som befarat hålls inte utlovade leveranstider från imover. Har alldeles strax väntat en månad och fick precis besked att det blir till att vänta ytterligare, och som vanligt ingen specificerad tid, men det lär röra sig om 2-3 veckor minst.
När beställde du och betalade du samma dag?
 
min får jag i morgon :)
 
  • Gilla
wiad och 1 till
  • Laddar…
Har precis kommit hem med min.
 
  • Gilla
wiad och 1 till
  • Laddar…
Wiad, Har börjat packa upp den, såg att kniven var vass på båda sidorna... byter den rotationsriktning på kniven?

Lite info om delarna:
* Tråden är inte förtennad, men har ett riktigt bra kraftigt hölje, så den blir det nog inga problem med.
* Skarvhylsorna är inte fuktsäkrade, så de kommer inte jag att använda.
* Piggarna är av hårdplast, har man en hård gräsmatta kan de nog knäckas.
* Anslutningssladden till laddaren är 1m, och kabeln från laddaren till laddstationen är ca 5,5m.

Återkommer med mer info när jag provkört den.
 
  • Gilla
kwattro och 1 till
  • Laddar…
power650 skrev:
Wiad, Har börjat packa upp den, såg att kniven var vass på båda sidorna... byter den rotationsriktning på kniven?
Vet ej, har inte tänkt på det. Men så är det väl på en del andra klippare också för att man ska kunna vända på kniven när eggen blivit slö?
 
eleson skrev:
[länk]

Jag läser manualen och undrar om någon kan förklara för mig varför begränsningstråden skall dras i en extra krumelur framför laddaren?
Det är för att klipparen inte ska råka köra in i laddaren. Jag har ett hus som skyddar den så jag har skippat 'krumeluren'.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.