grymmeoffe skrev:
Glad att alla får klippare men har svårt att tro att man kan driva inköp service o reservdelar till 70 maskiner som hobby utan intäkter
Tja, till det priset så går det nog inte att driva som business. Men kolla, vad skulle det kosta att ta hem 100 klippare?
Jag är övertygad om att detta är en hobby och välvilja även om han skulle tjäna någon krona på det så tror jag inte timlönen är nog för att vare sig du eller jag skulle sluta våra jobb för att satsa på en ny karriär.
 
Ok, då förstår jag! Han är en skön snubbe o verkar tycka att det här är kul. Jag hoppas att han tjänar nåt på det. Han lägger ner en hel del jobb o svarar fort på frågor. En del engagerar sig i föreningar andra i nåt annat:D
 
  • Gilla
Thomas_2 och 2 till
  • Laddar…
Ja, jag tycker bara det är bra. Det är väl fint om någon lägger ner sån här tid för oss andra. Ser själv ingen anledning att klanka ner på "affärsidén".
 
Skall vi hålla sig till gräsklipparen istället ;-).
Har fått hem tråd och piggar så nu börjar installationen, någon som vet hur nära en ö kan ligga gränsslingan?
 
I manualen verkar det som 2m , se sid 8. Har inte testat själv!
 
tlsv skrev:
I manualen verkar det som 2m , se sid 8. Har inte testat själv!
Har ett träd som jag tror klipparen kan klättra på, ligger ca1,5m från slingan hoppar att markera det nu så får vi se vad som händer.
Ni som spikat kabeln på marken brukar ni göra ett varv runt själva piggen eller klämmer ni bara fast kabeln mot marken?
 
power650 skrev:
Ni som spikat kabeln på marken brukar ni göra ett varv runt själva piggen eller klämmer ni bara fast kabeln mot marken?
Jag har bara klämt fast den. Ett tips är att inte snåla med märlorna, hoppas du tagit hem många. Mina tog slut så jag har grävt ner kabeln på vissa ställen istället.
 
wiad skrev:
Jag har bara klämt fast den. Ett tips är att inte snåla med märlorna, hoppas du tagit hem många. Mina tog slut så jag har grävt ner kabeln på vissa ställen istället.
Hmmm har fått hem 300st så det skall nog räcka på ca 200m kabel.
 
Gräva går bra när sonen grävde och jag la kabel:) fast lite stel i kroppen blir man!
 
tlsv skrev:
Gräva går bra när sonen grävde och jag la kabel:) fast lite stel i kroppen blir man!
Har du en s510?
 
wiad skrev:
Har du en s510?
På g, nästa leverans! Har vart och hämtat tråd o spik hos Veikko.
 
idag vek jag ned mig och beställde...
 
Maver1ck skrev:
Kamera på en s510
[länk]
Sportlampan är nog inte sugen på att sälja klippare. 14500:- :eek: ger ju vansinnigt bra vinst per såld klippare, förutsatt att dom får sälja någon...
 
eleson skrev:
idag vek jag ned mig och beställde...
Kul! Men har inte du en landroid? Extra klippare till sommarstugan? Blir intressant att höra ytterligare jämförelser mellan dessa två klippare i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.