En bra högtryckstvätt är kraftfull och tvättar snabbt och effektivt bort ingrodd smuts från både trätrall och betongplattor. Den är enkel att hantera och ergonomisk, vilket underlättar när man tvättar stora ytor under lång tid utan att ta pauser. Naturligtvis sitter hörselskydden på; alla högtryckstvättar bullrar vid användning.

Du kan läsa artikeln här: TEST: Högtryckstvätt - vilka är bäst?
 
Redigerat av moderator:
Varför testade ni inte någon/några Kränzle?
 
  • Gilla
Zäta och 4 till
  • Laddar…
De tackade nej till att medverka.
 
  • Gilla
Zäta och 4 till
  • Laddar…
Mats-S
Bra test :)
Nästa gång jag köper en så blir det Bosch GHP 5-75 X.
Köpte en Kärcher K5 senaste gången, ganska OK maskin men inte alls det trycket jag förväntat mig, går inte ens att tvätta bilen med den :(. Man får vad man betalar för, så nu slantar jag upp för att slippa bli besviken igen :cool:
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag sitter bara och hoppas på någon spännande tävling så man med lite tur får delta i långtidstestet. ;)
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Kommer i morgon :)
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Jag har länge sneglat på Bosch GHP 5-65 X, men tyvärr händer inget när jag trycker på "Läs hela testet".

Edit: Nu funkade det (y)

Saknar också ett avsnitt om vilka tillbehör som finns att köpa till.
 
Redigerat:
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Riktig imponerande test wow.
Snart får Byggahus ha en egen sida med bara tester, och 18 maskiner det är inte ett litet test det.
Nej snyggt jobbat och skönt och veta att det är ärliga tester.
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
...Bosch GHP 5-65 X, men tyvärr händer inget när jag trycker på "Läs hela testet".
Saknar också ett avsnitt om vilka tillbehör som finns att köpa till.
Nu ska det funka, tack för att du sa till. Länken till testrapporten för Bosch GHP 5-65 X är annars https://www.byggahus.se/bosch-ghp-5-65-x-test-hogtryckstvatt

Angående tillbehör som kan köpas till så har tillverkarna (men inte alltid alla återförsäljare) ofta en mängd olika att välja mellan. Men jobbet blev helt enkelt för stort för oss att även omfatta test av alla tillbehör som kan köpas till.

Men någon får gärna ta vid och sammanställa alla köpbara tillbehör för högtryckstvättarna. Det kanske är en arbetsuppgift för våra framtida långtidstestare att sammanställa?
 
  • Gilla
TCG och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu ska det funka, tack för att du sa till. Länken till testrapporten för Bosch GHP 5-65 X är annars [länk]

Angående tillbehör som kan köpas till så har tillverkarna (men inte alltid alla återförsäljare) ofta en mängd olika att välja mellan. Men jobbet blev helt enkelt för stort för oss att även omfatta test av alla tillbehör som kan köpas till.

Men någon får gärna ta vid och sammanställa alla köpbara tillbehör för högtryckstvättarna. Det kanske är en arbetsuppgift för våra framtida långtidstestare att sammanställa?
Jag sammanställer det gärna ;)
 
  • Gilla
Fadai och 1 till
  • Laddar…
Springare Springare skrev:
Varför testade ni inte någon/några Kränzle?
Det är synd att folk knappt vet att Kränzle finns.
Jag hade först en Kränzle 1152TST och nu en Bully 1180. Helt sjukt egentligen vilka fina tvättar. 1152TST gav jag ca 6000kr för plus lite tillbehör, kvalité rakt igenom.
 
  • Gilla
Le Danque och 6 till
  • Laddar…
Vem är den lyckliga som har världens renaste plattor trappa utemöbler etc etc efter testet:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Synd att kränzle inte ställde upp, de kunde fått sjyst reklam. Det är väldigt stabila maskiner.
 
  • Gilla
leby och 2 till
  • Laddar…
Har förvisso inte läst alla tester, men jag kan inte se nått o nån tvätt har svirvel i handtaget, alltså att slangen är ledad.
 
T twoody skrev:
Vem är den lyckliga som har världens renaste plattor trappa utemöbler etc etc efter testet:crysmile:
Testet har utförts hemma hos oss. Jag var först rädd för att plattor, trappor, utemöbler med mera inte skulle räcka till men det gjorde det. Tyvärr blev det ganska smutsigt runt omkring.
För inte så värst länge sedan putsade jag fönstren, det får jag göra om nu. :p
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Idag putsar jag fönstren på växthuset. Fönstret till vänster är oputsat, syns det?
 
  • Gilla
  • Haha
TCG och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.