F
BirgitS BirgitS skrev:
Det var inte det som det gällde. Anser du att det är möjligt eller omöjligt för elbilsägare att utöva påtryckningar på Tesla?
Det var frågan.
Låt oss sammanfatta det som orimligt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
JanneJanne123
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sagt att Lars är insatt. Det enda jag skrev var att ditt påstående om att han endast varit fackligt aktiv mindre än 6 månader inte är vad som står på sidan. Hur vore det att sluta upp med att hitta på vad jag skriver?

Det är ju inte direkt förvånande att du anser att någon som uttalar sig mot facket är viktigare än någon som uttalar sig för facket.
Lika lite som jag bryr mig om vad Volkswagen har att säga om kollektivavtal hos Tesla, lika lite bryr jag mig om vad Lars och byggnads har att säga. Byggnads har ju en hel del att städa upp hos sig själva, jag tycker att de ska börja där.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Mikael_L
F fsn skrev:
Ärligt talat, just den typen av anställda är rimligtvis de lättaste att ersätta och därför också värda minst för en arbetsgivare.
De verkar dessutom minst värda för facket också.
Eller möjligen att de inte tycker att facket är något värt. Jag vet inte vad som är hönan och ägget här.

Men generellt är de i alla fall icke organiserade.
De har kanske inte råd... , att vara med i fanclubben kostar ju trots allt många tusenlappar om året.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
O och en till skrev:
Seko och Elektrikerförbundet ökar pressen på Tesla, inga av Teslas nya laddstationer kommer att anslutas till elnätet:

Tesla har planerat att öppna 20 nya laddstationer runtom i landet redan i år, men det ser inte ut att bli av. Det här är väl ändå en stridsåtgärd som blir kännbar för Tesla (och andra elbilsägare)?

– Jag ser det som en omöjlighet att runda det här. Kollektivavtalsteckningen bland elnätsbolagen är hög. Många av bolagen ägs ju av kommunerna och där finns i regel kollektivavtal, säger Janne Halvarsson på Seko.


[länk]
Varför skulle det påverka tesla? Då väntar de bara tills allt är över. De som drabbas är elbilsförarna. Men jag tror inte Det får dem att börja protestera med facket? Dessutom tror jag inte de är så många som känner sig drabbade
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var inte det som det gällde. Anser du att det är möjligt eller omöjligt för elbilsägare att utöva påtryckningar på Tesla?
Det var frågan.
Vad anser du själv?
 
BirgitS
Bananskalare Bananskalare skrev:
Varför skulle det påverka tesla? Då väntar de bara tills allt är över.
Det är väl klart att det påverkar Tesla när de har investerat pengar i något som de inte kan ta i drift och därmed inte får några inkomster av det.
Bananskalare Bananskalare skrev:
Vad anser du själv?
Framgår det inte tydligt av inlägg #9 038?
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl klart att det påverkar Tesla när de har investerat pengar i något som de inte kan ta i drift och därmed inte får några inkomster av det.
Det finns över 50.000 Superchargers i världen, kommer en uppskjuten uppstart av 20st i Sverige vara något som får Tesla att känna sig tvingade tillbaks till förhandlingsbordet… skeptisk…
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
L Liljeros skrev:
Det finns över 50.000 Superchargers i världen, kommer en uppskjuten uppstart av 20st i Sverige vara något som får Tesla att känna sig tvingade tillbaks till förhandlingsbordet… skeptisk…
Det sa jag inte, men en förväntad inkomst som uteblir är en saknad inkomst oavsett storlek.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det sa jag inte, men en förväntad inkomst som uteblir är en saknad inkomst oavsett storlek.
Det må vara en förlust men ser man till proportionerna kommer det mest filtreras bort som brus i det stora hela.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det här börjar ju bli rikigt tröttsamt....Musken, skriv nu på det här avtalet, så är problemet löst!
Du bryr dig väl inte egentligen om hur det funkar på den Svenska arbetsmarknaden?
 
  • Gilla
kisumisu och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det här börjar ju bli rikigt tröttsamt....Musken, skriv nu på det här avtalet, så är problemet löst!
Du bryr dig väl inte egentligen om hur det funkar på den Svenska arbetsmarknaden?
Tesla är väldigt principfasta. Man avstår av principskäl från att sälja i vissa delstater i USA. Visst skulle det ge mer pengar att även sälja i dem, men börjar man rucka på principerna visar man att man backar.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det här börjar ju bli rikigt tröttsamt....Musken, skriv nu på det här avtalet, så är problemet löst!
Du bryr dig väl inte egentligen om hur det funkar på den Svenska arbetsmarknaden?
Musk lägger knappast ner tid på TM Sweden. Facket , lägg ner nu, det börjar bli pinsamt….
 
  • Gilla
mnils och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Musk lägger knappast ner tid på TM Sweden.
Menar du att Musk inte bryr sig om TM Sweden?
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Musk lägger knappast ner tid på TM Sweden. Facket , lägg ner nu, det börjar bli pinsamt….
Det vore ju en tuff omställning för de 12 som strejkar. Att behöva gå ner till 100% lön och till på köpet jobba för det.
 
  • Haha
  • Gilla
mnils och 6 till
  • Laddar…
JanneJanne123
F fsn skrev:
Det vore ju en tuff omställning för de 12 som strejkar. Att behöva gå ner till 100% lön och till på köpet jobba för det.
Gissar också att de 12 personerna inte direkt kommer få tårta från resten av gänget när de är tillbaka.
 
  • Gilla
richardtenggren och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.