S Stakka Bo skrev:
Nej, det kan du inte. Så imponerande är inte siffrorna.
2,.7 miljoner / 1,3142 = drygt en miljon i utdelning enligt 3:12 per år. Han har jobbat sedan 2019/2020. Pajas
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
2,.7 miljoner / 1,3142 = drygt en miljon i utdelning enligt 3:12 per år. Han har jobbat sedan 2019/2020. Pajas
Du är en lallare, det vet alla som känner dig. Dina siffror i ditt bolag är inte så bra. Inga fordon äger du heller, så cykla omkring du och var en medelmåtta.
 
  • Haha
  • Gilla
Bullens Pilsnerkorv123 och 2 till
  • Laddar…
S Stakka Bo skrev:
Inga fordon äger du heller
Och vad har det med något att göra?
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Och vad har det med något att göra?
En del tycker man är framgångsrik om man äger massa saker man inte behöver.

Kan ju vara så att det bara är onödigt dyrt med bil och bättre att lägga pengarna i sin FIRE samling
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
En del tycker man är framgångsrik om man äger massa saker man inte behöver.
Då är jag riktigt framgångsrik! Ni skulle bara se mitt innehav av spårskruv!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Johannes Carlsson och 9 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Då är jag riktigt framgångsrik! Ni skulle bara se mitt innehav av spårskruv!
Om du börjar äta potatis med skal kan det bli människa av dig också
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
2,.7 miljoner / 1,3142 = drygt en miljon i utdelning enligt 3:12 per år. Han har jobbat sedan 2019/2020. Pajas
Det som gör att du inte kan leva på utdelningar är att din lönsamhet är för låg.

Om du tar bort din egen lön så ökar vinsten men löneunderlaget sjunker ju med minst hälften.

Att du har stort utdelningsutrymme (som ju blir större varje år) är ju inte till stor hjälp när det utdelningsbara kapitalet är så mycket lägre.

Du skulle kanske kunna köra vartannat år lön, vartannat år utdelning ?

Men då tillkommer pensionsavsättningsproblematiken och sjuklön..
 
Redigerat:
  • Gilla
Esundet och 1 till
  • Laddar…
Åter till ämnet
Tesla är hårt pressat i Tyskland där IG metall kräver löneökningar för de anställda.

I Sverige upptas förhandlingarna idag
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Om facken misslyckas nu, kan det bli svårt att få avtal på andra företag, enligt forskaren Anders Kjellberg.
Bara hoppas på Tesla ror detta i hamn så kanske den ljusa sidan vinner mot den mörka även på andra företag
 
  • Gilla
cbrolin och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Tror jag inte.
Jo, så är det.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Flera, flera miljoner. Har haft en anställd med hög lön i några år. Skulle kunna leva på utdelningen enbart utan lön. Vilket jag borde, eller iallafall sänka min lön ner till taket för statlig inkomstskatt.
Varför gör du inte det? Alltså sänker lönen och tar ut mer utdelning.
 
N nybyggarn3 skrev:
Varför gör du inte det? Alltså sänker lönen och tar ut mer utdelning.
Jo det är nog dags för det iallafall lägga sig på gränsvärdet för statlig inkomstskatt. Onödigt ge staten mer pengar än nödvändigt. Men måste sänka min tjänstepension då. Man får bara ha 35 procent om det ska vara avdragsgilt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jo det är nog dags för det iallafall lägga sig på gränsvärdet för statlig inkomstskatt. Onödigt ge staten mer pengar än nödvändigt. Men måste sänka min tjänstepension då. Man får bara ha 35 procent om det ska vara avdragsgilt
Det tycker jag. Sitta här och gnälla dag ut och dag in om höga skatter, samtidigt som du betalar onödigt mycket. I jämförelse med dig tycker jag nog att det är häftigt att betala skatt,men har ändå sett till att ta ut lön exakt till brytpunkten sedan jag blev egen 2018.

Vad skulle syftet vara med så höga avsättningar till tjänstepensionen?
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bara hoppas på Tesla ror detta i hamn så kanske den ljusa sidan vinner mot den mörka även på andra företag
Det kommer de nog att göra.

Frågan är bara om de tänker ta lång tid på sig eller börja göra rätt fort. Då kanske fler oanslutna företag gör rätt, som vi alla hoppas.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det kommer de nog att göra.

Frågan är bara om de tänker ta lång tid på sig eller börja göra rätt fort. Då kanske fler oanslutna företag gör rätt, som vi alla hoppas.
Vad pratar du om. Jag menar att tesla slipper ansluta sig. Det är den ljusa sidan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.