Nu trappar SEKO upp lite, kan det ge effekt?
Två kvinnor, en med glasögon och en leende, representerande Seko i en nyhetsartikel om sympatiåtgärder mot Tesla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nu trappar SEKO upp lite, kan det ge effekt?
[bild]
Jag gissar nej.
 
Vet att Tesla stämde PostNord i tingsrätten men kommer inte ihåg utfallet.
Vet iaf att Postnord hävdade att Postlagen är underordnad strejkrätten pga att strejkrätten är grundlagsskyddad och Posten kan/får inte beordra utdelning av post.

Hittade inte det slutgiltiga domslutet, bara det interimistiska som inte av Tesla omedelbar rätt.
Nån som vet hur det slutade??
 
Mikael_L
Jag verkligen önskar att facket nu visar lite stake och steppar upp ordentligt.
Stäng ner hela Sverige tills Tesla ger sig !!!!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Stäng ner hela Sverige
Du tänker verkligen begränsat. Det finns väl internationellt samarbete i fackföreningsrörelsen! Upp till kamp... 😎
 
  • Haha
  • Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
D
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
”Nu hotar Musk allt LO skapat under 126 år”

[länk]

Ingvar Persson tar i från tårna!

Om det var det här lilla som krävdes för att rasera 126 års jobb känns det som ett rejält fuskbygge.
Droppen som får bägaren.. strået som knäckte kamelens.. osv, någonstans går gränsen och det är mycket som går sönder i samhället av förvånansvärt små händelser, väldigt aktuellt just nu.

Huruvida han har rätt eller fel får framtiden utvisa men allting är ju en liten riktningsförändring, inget sker i totalt vakuum.
 
  • Haha
  • Gilla
Rejäl och 3 till
  • Laddar…
M
D djac skrev:
Huruvida han har rätt eller fel får framtiden utvisa men allting är ju en liten riktningsförändring, inget sker i totalt vakuum.
Facket verkar i alla fal leva i vakuum med en väldigt stor och stark bubbla runtomkring som skyddar dem från omvärlden och verkligheten.
 
  • Gilla
OramaC och 3 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Facket verkar i alla fal leva i vakuum med en väldigt stor och stark bubbla runtomkring som skyddar dem från omvärlden och verkligheten.
Ibland får jag känslan av en sekt eller religion när man läser mer ingående om verksamheten, LO’s starka politiska koppling tillsammans med en något snäv världsuppfattning.
 
  • Gilla
Zevv och 3 till
  • Laddar…
D
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ibland får jag känslan av en sekt eller religion när man läser mer ingående om verksamheten, LO’s starka politiska koppling tillsammans med en något snäv världsuppfattning.
Det strävar de flesta organisationer efter, en stark kultur, LO är nog inget jämfört med Tesla eller andra Amerikanska techbolag.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Strävar det flesta organisationer och företag efter en politisk gemenskap och kultur, som detta fall tillbe ett och samma parti, dvs S?
 
  • Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
och en till och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.