Jag har bredband via fiber, 100/100. Har IP-tv. Tappar kontakten med internet väldigt ofta. Dagtid kan det fungera bra, men på kvällen händer det stup i ett. Har provat två olika bredbandsleverantörer, men det är likadant hos båda. Har jag för låg hastighet på bredbandet?
 
  • Gilla
FredrikH12345
  • Laddar…
Unikt namn
Hur får iptv-lådan kontakt? Trådlöst eller med sladd?

Om sladd, byt till en ny.
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Hur får iptv-lådan kontakt? Trådlöst eller med sladd?

Om sladd, byt till en ny.
Jag har provat både ock, ingen skillnad.
 
vem står för fibern då? Hade problem jag också nu och felanmält och det visade sig vara nån"uppdatering" som gjorts rent allmänt men mitt hade inte kommit med av nån anledning........
 
P
Hur är det kopplat?
Har du någon router eller switch?
Är det flera saker anslutna till nätverket? Dvs hur ser nätverket ut?
 
När nätaggregat/transformatorn till "bredbandsdelaren" börjar ge upp så började det bli pixelfel, tappat ljud i någon sekund, senare frös bilden I någon sekund, mm.
 
  • Gilla
SirHemming och 2 till
  • Laddar…
Det
P PappasHammare skrev:
Hur är det kopplat?
Har du någon router eller switch?
Är det flera saker anslutna till nätverket? Dvs hur ser nätverket ut?
Det är Telia fiber. Det här problemet har varit i över 1 år, så det är inget nytt fenomen som dykt upp nyligen. Jag har ett Mesh system TP-link. Vi har bara dator och IP-TV anslutna.
När vi fick indraget fiber i huset för ca.8 år sen har jag för mig att någon sa till oss, att med 100/100 hastighet så kunde det bli problem för oss på kvällar när alla kom hem och satte igång alla datorer etc.
 
T Tomhans skrev:
Det

Det är Telia fiber. Det här problemet har varit i över 1 år, så det är inget nytt fenomen som dykt upp nyligen. Jag har ett Mesh system TP-link. Vi har bara dator och IP-TV anslutna.
När vi fick indraget fiber i huset för ca.8 år sen har jag för mig att någon sa till oss, att med 100/100 hastighet så kunde det bli problem för oss på kvällar när alla kom hem och satte igång alla datorer etc.
På vilket sätt fungerar det inte?
 
Steg ett vid problem är ju alltid att plugga in nåt direkt i tjänstefördelaren och se vad som händer/mäta hastighet.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vad är det TP-link produkter?
Har de separat kanal mellan burkarna?
Har du uppdaterat dem?
Har du kört nätoptimering?
Är det egen fastighet/villa?
 
  • Gilla
spikplanka
  • Laddar…
A A-Man_08 skrev:
På vilket sätt fungerar det inte?
Bilden fryser fast och ljudet försvinner, det kan vara i ett par sekunder till 10-20 sekunder.
 
S Stefan1972 skrev:
Steg ett vid problem är ju alltid att plugga in nåt direkt i tjänstefördelaren och se vad som händer/mäta hastighet.
Det har jag provat, samma resultat!
 
T Tomhans skrev:
Det har jag provat, samma resultat!
Om du testat med kabel mellan mediaomvandlaren och IPTV-boxen med samma problem så ska du felanmäla till Telia om de också levererar TV-tjänsten!
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
P
Det jag tänker på är om du har två saker direkt inkopplade mot leverantören dvs båda begär IP adress därifrån och leverantören bara ger ifrån sig en adress. Då kommer sakerna störa varandra.

Så frågar igen. Hur är det inkopplat? Från fibern och inåt
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Om du testat med kabel mellan mediaomvandlaren och IPTV-boxen med samma problem så ska du felanmäla till Telia om de också levererar TV-tjänsten!
Ja, det borde vara där felet ligger.
Tack för alla goda råd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.