Jag undrar dels om någon använt en sådan? Vad ni tyckte? Alternativ? Samt var jag kan köpa en sådan?

När jag var på Ekohallen sa de att de hade en sådan till ett bra pris men de var slut o kom inte in förrän i slutet på april.. Tycker det är länge att vänta!

Kollade runt på en del andra bolag som säljer byggmaterial igår men de hade inga.
Har för mig den gick på runt 5-600 på Ekohallen.

Tacksam för svar! :)

har gaft en från Jula hemma på lån den kostade ca 300:- var helt ok för sitt syfte. Har även hyrt en maskin vilket kostade 350:- för en dag men får jag välja så skulle jag köpa en 300:- maskin

Okej, tack! Var inne på Julas hemsida men hittade inte.. Har du något tipps på var jag ska leta? Försökte söka på tapetborttagningsmasin, tapetbort och tapet men hittade inget på det. :(

Har också köpt en från Jula. Den fungerar bra om man tvunget vill ha bort alla lager tapet, typ om man ska kakla eller så. Jag använder den inte när jag bara ska tapetsera vanligt, då river jag hellre för hand.

Jag har en från Jula. Den funkar bra men gav tillslut upp där slangen fäster i handenheten. En slangklämma fixar problemet när det uppstår.

Martin

Tack! :) Har börjat riva för hand istället med hjälp av en spray flaska med vatten o handkraft. Gick betydligt lättare än jag trode!

Kom fram till att det tog för lång tid att vänta på Ekohallen o eftersom jag inte har någon Jula Butik nära så skulle maskinen bli dubbelt så dyr om jag beställde den där (måste handla för minst 500 + minst 100 kr i frakt om jag fattade dem rätt).
Sen blir det väl en del jobb med maskinen också? Den ska väl laddas osv. Går det så mkt snabbare? Det kanske beror på vilken sorts tapet det är?
I detta rum har jag någon typ av plastig barntapet som delar sig när jag river den, men nästa skickt går lätt att lossa med hjälp av vatten..

Sen verkar det vara någon målad yta under men läste någonstans att man bör måla spånskivor innan man tapetserar för att få tapeten att fästa så jag tänkte att det där kan väl få va kvar..
Det är ej tapetserat eller målat under listerna så där blir en skarv men antar att man kan spackla till det på något sätt?

Julamaskinen är kanon, köpte en och har nu rivit ner tapet i två rum på sammanlagt 45m², jag rev ner till gipsen från 1974, nu försvann alla gamla dåliga tapetseringar. Spackla lite lätt på ett par ställen ett svep med slipklossen och jag har perfekta väggar att börja med. Jag kommer att dra bort varenda tapetrest i hela huset med Julamaskinen. Jag rev ner så mycket det gick med spackelspade sen ångade jag ner resten.

MartinTR skrev:
Jag har en från Jula. Den funkar bra men gav tillslut upp där slangen fäster i handenheten. En slangklämma fixar problemet när det uppstår.

Martin
Min gav upp på samma ställe efter endast ett rum.

Jag har använt den i tre rum utan problem. Fungerar faktiskt oförskämt bra med tanke på priset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.