Frustrator Frustrator skrev:
En fm300b väger 59kg tror jag..kanske får rensa ut en motorsåg..
Har du en motorsåg som väger nio kg ska du definitivt rensa ut den! :D
 
Har ju glömt posta här när hyveln väl kom in.
En arbetsrik verkstad med en ny trähyvel i centrum omgiven av andra träbearbetningsmaskiner och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
:thinking: Du verkar inte ha plats för den, sälj den. :D
 
Frustrator vill Hamer maskiner i sin verkstad :D
 
  • Älska
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Har ju glömt posta här när hyveln väl kom in.
[bild]
"Styra upp verkstan"....ja det blev ju genast bättre med en hyvel till:)

Hade du möjlighet att spana nåt på mitt minisnickeri när du hämta hyveln eller baxchefen höll dig hårt i tyglarna o tillät inga utsvävningar?
 
  • Haha
Björn Melander
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
minisnickeri
?? Du hade ju en jättelokal!
Jag hann bara dregla några minuter innan jag blev utföst.
 
Immobil Immobil skrev:
:thinking: Du verkar inte ha plats för den, sälj den. :D
Säljer Inca-hyvlen istället.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Har ju glömt posta här när hyveln väl kom in.
Trivs den inte och försöker rymma eller varför har du bundit fast den? :thinking:
 
  • Haha
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Trivs den inte och försöker rymma eller varför har du bundit fast den? :thinking:
Du menar kopplet? Det använder jag när jag går på promenad och rastar hyveln.
 
  • Haha
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Jag tänker mest på hur generöst det var av Ola att skicka med sitt snygga hjulförsedda underrede! Ser bra ut, kan man låsa hjulen också?

@Ola C bygger du nytt underrede till nya hyveln?
 
Frustrator Frustrator skrev:
Du menar kopplet? Det använder jag när jag går på promenad och rastar hyveln.
Har du hunnit få den rumsren eller dumpar den fortfarande spån lite där den vill?
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har du hunnit få den rumsren eller dumpar den fortfarande spån lite där den vill?
Beror nog till stor del på om man matar den med något eller ej:rolleyes:
 
  • Haha
Alfredo
  • Laddar…
V vectrex skrev:
@Ola C bygger du nytt underrede till nya hyveln?
Ola har både styrt upp verkstaden och fått hyveln rumsren så han behöver inte ut och gå med den längre.
 
V vectrex skrev:
Jag tänker mest på hur generöst det var av Ola att skicka med sitt snygga hjulförsedda underrede! Ser bra ut, kan man låsa hjulen också?

@Ola C bygger du nytt underrede till nya hyveln?
Nya hyveln står stilla på sin plats, konstaterade med den förra att inställningarna inte mådde bra av att rullas runt på underlag med varierande lutning, det var dessutom rätt tungt att rulla runt den. Som jag läste på nåt engelsktalande forum "It's like ice skating with a grizzly bear".

Tog i samband med det också något sorts beslut att 2.10m är max mitt snickeri hyvlar, längder över det (vilket är rätt sällan) hyvlar jag på annat snickeri.

edit. Håller nog med om att det är ett stiligt underrede, färgmatchat och allt.
 
Redigerat:
Ola C Ola C skrev:
Nya hyveln står stilla på sin plats, konstaterade med den förra att inställningarna inte mådde bra av att rullas runt på underlag med varierande lutning, det var dessutom rätt tungt att rulla runt den. Som jag läste på nåt engelsktalande forum "It's like ice skating with a grizzly bear".

Tog i samband med det också något sorts beslut att 2.10m är max mitt snickeri hyvlar, längder över det (vilket är rätt sällan) hyvlar jag på annat snickeri.

edit. Håller nog med om att det är ett stiligt underrede, färgmatchat och allt.
Jag förstår! Jag har ju hjulunderredet med hävstångsarmen i framkant. Funkar bra så länge man bara kör fram och tillbaka i djupled men väldigt jobbig om man vill flytta den i sidled. För mig är det inget problem, då jag aldrig flyttar den i sidled. Dock flyttar jag in hyveln mot väggen när den inte används för att spara plats. Man behöver ju rätt mycket utrymme bakom för att kunna flytta riktanhållet hela vägen bak.

Ditt underrede såg trevligt ut, hade nog hellre haft det än det jag har nu, men mitt golv är slätt och jämnt som en barnrumpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.