Eric Öbo
FreQa FreQa skrev:
Inget foto, då tror vi dig inte ;)
Okaj då. Får la fixa ett dårå. Svårt att få överblick, har tak"höjd" på 165 cm så att sitta ned är ett måste, och då är jag bara 174 centimeter.
 
Eric Öbo
Frustrator Frustrator skrev:
En gång i tiden hade jag ordning i min spartanskt inredda verkstad. Sen fick vi barn. Kronisk trötthet första åren försökte förträngas med hjälp av initialt planlöst blocketletande och traderasurf. Råkade surfa in här en natt. Såg ljuset. Dammsög blocket och Tradera på verktyg. Ja, nu syns inte ljuset längre, maskinerna skymmer fönstret.
Nu med ett barn till så får vi se vilket rum jag ska fylla med verktyg..
Har två barn. När jag inte mår bra och är stressad går jag ned och sorterar skruv. Oerhört anxiolytisk verksamhet. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Eric Öbo Eric Öbo skrev:
Har två barn. När jag inte mår bra och är stressad fgår jag ned och sorterar skruv. Oerhört anxiolytisk verksamhet. ;)
Känner igen mig!
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Eric Öbo
FreQa FreQa skrev:
Känner igen mig!
Dammsugning är inte dumt heller, det känns skönt när det bli rent på något sätt. Ger ro i själen. Sedan kommer ångesten med insikten om att det verkligen ger ro i själen att dammsuga och sortera skruv. Känns sjukt. :)
 
Eric Öbo Eric Öbo skrev:
Har två barn. När jag inte mår bra och är stressad går jag ned och sorterar skruv. Oerhört anxiolytisk verksamhet. ;)
Då borde du testa att jaga nya verktyg på blocket istället ;)

Tror tyvärr inte hustrun hade uppskattat att jag gick ner ock sorterade skruv medan barnen kolik-skriker.. men med sele och blocket/tradera-appen så kan man gå och lugna barnen medan man köper saker man villhöver.
 
  • Gilla
  • Haha
CCPusher och 2 till
  • Laddar…
Eric Öbo
Frustrator Frustrator skrev:
Då borde du testa att jaga nya verktyg på blocket istället ;)

Tror tyvärr inte hustrun hade uppskattat att jag gick ner ock sorterade skruv medan barnen kolik-skriker.. men med sele och blocket/tradera-appen så kan man gå och lugna barnen medan man köper saker man villhöver.
Tja, det gäller att ge varandra utrymme, särskilt vid kolikbekymmer. Annars är det lätt att man kastar ut ungjäveln genom fönstret.

Har förstås bevakningar på Blocket. Samma lycka varje gång det plingar till i telefånen vettu!
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ja, kommer du och passar min 7-dagars-bebis så kan jag göra en uppdatering ;)

Hinner inte så mycket just nu, men kanske dags för en ny filmad shop-tour, så folk förstår hur amatörmässig Olas röra är :)
Åååå härligt med 7-dagars bebis. Här hemma är den minsta 8 år och det är härligt med små bebisar (så länge de sover om nätterna)

Men vi har ju inte långt ifrån varandra så jag kan nog passa så att du kan ta ett ryck i verkstan
 
Frustrator Frustrator skrev:
Vi testar:
[video]
Skrämmande likt mitt garage :oops:
 
Såg denna video och tänker på den här tråden. Kanske någon får inspiration, eller bara helt enkelt slänger in handduken och gör sig av med alla verktyg.

 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Grattis @Frustrator! för att du hållit stilen i din verkstad under alla år!

Och jag som hade tänkt lägga in en tråd för mitt förråd, ser ut som en lagringsplats för Systembolaget, men man måste ju passa på när det är rea här i Portugal. Ett rörigt rum fyllt med kassar, kartonger och en centraldammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Centraldammsugaren står tyvärr längst in, så nu kommer en robotdammsugare till jul. Har även skaffat hyllsystem från Ikea. (Portugal är så pass civiliserat att vi har Ikea 30 minuter härifrån.)

Sen har vi ett TOMT garage på 25 kvm. Ja, förutom vinterdäcken från förra året.. Dom kanske måste upp på väggen? Och ett extrarum/gymrum/gästrum, också TOMT.

Allt vore ju perfekt om det inte vore för traven med kartonger längs ena väggen i vardagsrummet och i extrarummet...

En Stringhyllevägg på 6 m ska så småningom in i vardagsrummet. Men det där förbaskade hålteglet i väggarna gör ju att man funderar på uppsättningen..?

Men, såå glad jag hittade din tråd @Frustrator! Nu kan jag ta det lugnt! Och inser att mina förvaringsproblem är alldeles för fjuttiga att lägga upp här på Byggahus!
Simma lugnt! Det ska jag!
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Grattis @Frustrator! för att du hållit stilen i din verkstad under alla år!

Och jag som hade tänkt lägga in en tråd för mitt förråd, ser ut som en lagringsplats för Systembolaget, men man måste ju passa på när det är rea här i Portugal.[bild] Centraldammsugaren står tyvärr längst in, så nu kommer en robotdammsugaren till jul. Har även skaffat hyllsystem från Ikea. (Portugal är så pass civiliserat att vi har Ikea 30 minuter härifrån.)

Sen har vi ett TOMT garage på 25 kvm. Ja, förutom vinterdäcken från förra året.. Dom kanske måste upp på väggen? Och ett extrarum/gymrum/gästrum, också TOMT.

Allt vore ju perfekt om det inte vore för traven med kartonger längs ena väggen i vardagsrummet och i extrarummet...

En Stringhyllevägg på 6 m ska så småningom in i vardagsrummet. Men det där förbaskade hålteglet i väggarna gör ju att man funderar på uppsättningen..?

Men, såå glad jag hittade din tråd @Frustrator! Nu kan jag ta det lugnt! Och inser att mina förvaringsproblem är alldeles för fjuttiga att lägga upp här på Byggahus!
Simma lugnt! Det ska jag!

Så frågan är. Hur varmt är det i vattnet? På Värmdö i Svedala är det 7 grader.
 
Hemmakatten
Nja, har inte badat i havet på ett tag. Atlanten är förhållandevis kall. Men 18-20 grader i luften på dagarna, mer i solen.

Men hus och garage är kallare, betongbjälklag- och balkar. Satte på värmen llvp, på kvällarna för nån dag sedan.

Men oavsett kallt eller varmt, är som @Frustrator , är som en sengångare och får inte till förvaringen.
 
@Ola C kan du cadda in den?
En verkstad med en blå borrmaskin i förgrunden och diverse verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
@Ola C kan du cadda in den?
[bild]

Blocket.se är ett bra program att cadda utrymme på! (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Cheesen och 2 till
  • Laddar…
Tyvärr så verkar det fungera åt andra hållet för vissa.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.