100 846 läst · 485 svar
101k läst
485 svar
Stora ”minimera elkostnaderna - för fattiglappar” tråden
Just vattenfall började väl gå med vinst 2017 efter alla skandalaffärerna som Reinfeldt, Borg, Maud, och naturligtvis F-Uffe utsatte bolaget för.T TWX skrev:
Men mycket vinst i förhållande till investerat kapital o sådan har jag ingen aning om. Aktier är ju oftast ett spel för rika.
F fribygg skrev:
Hur F-Uffe tänker nu kring utförsäljning av svenska folkets egendom står följt i dunkel men han har ju sålt förut till gamla partikompisar så varför inte.F fribygg skrev:
Runt 2006 ville Borg o Reinfeldt sälja ut stora delar av Vattenfall, så vi kan nog tänka oss att det i vanlig ordning blir rea när F-Uffe får hålla på ett tag
Du @kortis har väl inget annan källa än din tro som visar att Vattenfall ska säljas?K kortis skrev:Hur F-Uffe tänker nu kring utförsäljning av svenska folkets egendom står följt i dunkel men han har ju sålt förut till gamla partikompisar så varför inte.
Runt 2006 ville Borg o Reinfeldt sälja ut stora delar av Vattenfall, så vi kan nog tänka oss att det i vanlig ordning blir rea när F-Uffe får hålla på ett tag
Det var förvisso twx som tror det.F fribygg skrev:
Det går förvisso inte lita på politikerna. Absolut är ett exempel Var där när folk fick beskedet, jävla typiskt då jag bara var där i 2 veckor men stämningen var värre än en begravning tyckte jag.
Vad menar du Ulf har sålt, när skulle detta skett? Att han var nyliberal i sin ungdom och senare engagerad i Timbro vet jag men nån försäljning känner jag inte till och skulle jag gärna vilja ha mer information om...K kortis skrev:
F fribygg skrev:
F fribygg skrev:
F fribygg skrev:
Då är du väldigt dåligt påläst om FifflaUffe’s CVF fribygg skrev:
Bla
https://aip.nu/kristerssons-olagliga-affarer/
eres Lindberg (S) frågade 2013 dåvarande justitieminister Beatrice Ask (M) varför Kristersson och hans kollegor kan begå olagliga handlingar men ändå gå fria från rättsliga efterspel?
– Det är inte olagligt att vara korkad eller att göra dåliga affärer eller att ha dåligt omdöme, svarade Ask i riksdagen.
Men
Nu är du ute och snurrar igen, du måste verkligen hata Uffe! Håll det för dig själv eller utanför BH tack.K kortis skrev:Då är du väldigt dåligt påläst om FifflaUffe’s CV
Bla
[länk]
eres Lindberg (S) frågade 2013 dåvarande justitieminister Beatrice Ask (M) varför Kristersson och hans kollegor kan begå olagliga handlingar men ändå gå fria från rättsliga efterspel?
– Det är inte olagligt att vara korkad eller att göra dåliga affärer eller att ha dåligt omdöme, svarade Ask i riksdagen.
Men