T TWX skrev:
Nu nä men du vet väl att alla politiker vill verka duktiga och sälja ut allt Sverige äger så snart är nog även Vattenfall till salu.
Vilket parti eller vilken politiker menar du vill sälja Vattenfall?
 
T TWX skrev:
Ja jag funderar på att köpa aktier i Vattenfall för de delar ju ut lite till Staten, kanske något annat elbolag som har bra utdelning, tar emot tips på vilket som delar ut bra får vara minst 15 % på investerat annars blir det mer solceller för där är det just nu 14%
Just vattenfall började väl gå med vinst 2017 efter alla skandalaffärerna som Reinfeldt, Borg, Maud, och naturligtvis F-Uffe utsatte bolaget för.
Men mycket vinst i förhållande till investerat kapital o sådan har jag ingen aning om. Aktier är ju oftast ett spel för rika.
 
F fribygg skrev:
Vilket parti eller vilken politiker menar du vill sälja Vattenfall?
F fribygg skrev:
Vilket parti eller vilken politiker menar du vill sälja Vattenfall?
Hur F-Uffe tänker nu kring utförsäljning av svenska folkets egendom står följt i dunkel men han har ju sålt förut till gamla partikompisar så varför inte.
Runt 2006 ville Borg o Reinfeldt sälja ut stora delar av Vattenfall, så vi kan nog tänka oss att det i vanlig ordning blir rea när F-Uffe får hålla på ett tag
 
K kortis skrev:
Hur F-Uffe tänker nu kring utförsäljning av svenska folkets egendom står följt i dunkel men han har ju sålt förut till gamla partikompisar så varför inte.
Runt 2006 ville Borg o Reinfeldt sälja ut stora delar av Vattenfall, så vi kan nog tänka oss att det i vanlig ordning blir rea när F-Uffe får hålla på ett tag
Du @kortis har väl inget annan källa än din tro som visar att Vattenfall ska säljas?
 
F fribygg skrev:
Du @kortis har väl inget annan källa än din tro som visar att Vattenfall ska säljas?
Det var förvisso twx som tror det.

Det går förvisso inte lita på politikerna. Absolut är ett exempel :p Var där när folk fick beskedet, jävla typiskt då jag bara var där i 2 veckor men stämningen var värre än en begravning tyckte jag.
 
R Rkarlsson skrev:
Det var förvisso twx som tror det.
@kortis verkar tro att det ska bli rea
 
F fribygg skrev:
@kortis verkar tro att det ska bli rea
Man få tro. Inget är omöjligt. Men vi hoppas på att det stannar på tro. Vi ska inte sälja ut oss mer nu =)
 
F fribygg skrev:
Du @kortis har väl inget annan källa än din tro som visar att Vattenfall ska säljas?
Jag har inte skrivit att det SKA säljas om du läser texten.
Men det är väl F-Uffes våta dröm och han har väl som vanligt gamla kompisar som står redo
 
K kortis skrev:
Hur F-Uffe tänker nu kring utförsäljning av svenska folkets egendom står följt i dunkel men han har ju sålt förut till gamla partikompisar så varför inte.
Vad menar du Ulf har sålt, när skulle detta skett? Att han var nyliberal i sin ungdom och senare engagerad i Timbro vet jag men nån försäljning känner jag inte till och skulle jag gärna vilja ha mer information om...
 
K kortis skrev:
Jag har inte skrivit att det SKA säljas om du läser texten.
Men det är väl F-Uffes våta dröm och han har väl som vanligt gamla kompisar som står redo
Vet du nått om Ulfs våta drömmar?
 
R Rkarlsson skrev:
Man få tro. Inget är omöjligt. Men vi hoppas på att det stannar på tro. Vi ska inte sälja ut oss mer nu =)
Det är ett fritt samhälle och man får ju tro vad som helst
 
F fribygg skrev:
Det är ett fritt samhälle och man får ju tro vad som helst
Svensken är ett
Mycket lättlurat folk.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Svensken är ett
Mycket lättlurat folk.
OT: du kanske vill köpa lagom söt konserverad gröt? Det som förr närmast var en saga har ju skickliga marknadsförare fått svensken att köpa.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Vad menar du Ulf har sålt, när skulle detta skett? Att han var nyliberal i sin ungdom och senare engagerad i Timbro vet jag men nån försäljning känner jag inte till och skulle jag gärna vilja ha mer information om...
F fribygg skrev:
Vad menar du Ulf har sålt, när skulle detta skett? Att han var nyliberal i sin ungdom och senare engagerad i Timbro vet jag men nån försäljning känner jag inte till och skulle jag gärna vilja ha mer information om...
F fribygg skrev:
@kortis verkar tro att det ska bli rea
F fribygg skrev:
Vad menar du Ulf har sålt, när skulle detta skett? Att han var nyliberal i sin ungdom och senare engagerad i Timbro vet jag men nån försäljning känner jag inte till och skulle jag gärna vilja ha mer information om...
Då är du väldigt dåligt påläst om FifflaUffe’s CV
Bla
https://aip.nu/kristerssons-olagliga-affarer/
eres Lindberg (S) frågade 2013 dåvarande justitieminister Beatrice Ask (M) varför Kristersson och hans kollegor kan begå olagliga handlingar men ändå gå fria från rättsliga efterspel?

– Det är inte olagligt att vara korkad eller att göra dåliga affärer eller att ha dåligt omdöme, svarade Ask i riksdagen.

Men
 
K kortis skrev:
Då är du väldigt dåligt påläst om FifflaUffe’s CV
Bla
[länk]
eres Lindberg (S) frågade 2013 dåvarande justitieminister Beatrice Ask (M) varför Kristersson och hans kollegor kan begå olagliga handlingar men ändå gå fria från rättsliga efterspel?

– Det är inte olagligt att vara korkad eller att göra dåliga affärer eller att ha dåligt omdöme, svarade Ask i riksdagen.

Men
Nu är du ute och snurrar igen, du måste verkligen hata Uffe! Håll det för dig själv eller utanför BH tack.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.