D Daniel 109 skrev:
Du har nog missuppfattat bad förtal är. Det behöver varken vara lögner eller missinformation.
Varför inte skriva vad förtal är då??
Istället för att bara skriva att det är fel
 
Jag ser det som ett problem att det ofta är väldigt begränsatvad man får diskutera. Om man ska ha en demokrati förutsätter det att man duskuterar politik. Men tyvärr är det många som blir riktigt otrevliga och går över till peronangrepp när argumenten tryter.
 
  • Gilla
Treaser2 och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Jag ser det som ett problem att det ofta är väldigt begränsatvad man får diskutera. Om man ska ha en demokrati förutsätter det att man duskuterar politik. Men tyvärr är det många som blir riktigt otrevliga och går över till peronangrepp när argumenten tryter.
Oftast verkar folk börja bete sig illa när deras fabriksgjorda ideologier inte visar sig motsvara verkligheten. Då är det lättare att skjuta budbäraren än att tänka igenom hur man kunde modifiera sin övertygelse så att den kanske blir mindre renlärig men i stället kan leda till påvisbara samhällsförbättringar.

Om man talar med en kommunist om den misslyckade planekonomin...... eller med en Reaganist om hur mycket USA förlorar på den dåliga tillgången på sjukvård och den låga läskunnighetsprocenten...... eller talar med en liberal om behovet av fasta normer i barnuppfostran....... eller med en svensk socialdemokrat om situationen i Vårby.....då brukar det bli skitkastning av det.
 
  • Gilla
Treaser2 och 2 till
  • Laddar…
Jag har ändrat rubriken samt raderat Off topic och otrevliga inlägg. Ursäkta sen moderering, hoppas på förståelse i juletid.

/Moderator
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.