Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Mitt mest besökta och använda forum de gången jag letar bygg-info eller bara vill slö-surfa. Självklart ska de få ett bidrag. Historiska resultat är inget man kan bygga framtiden på och jag vill att de lever vidare! Hade gärna sponsrat oavsett covid om det hade behövts för forumets överlevnad. Har bara positiva erfarenheter av modereringen, man kan få skriva sin åsikt om man håller god ton. Till skillnad från många andra forum tycker jag byggahus lyckats bra att rensa bort personer/inlägg som förstör och inte bidrar till något.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
@Staffan2000 Är rak och ärlig, nästan brutal ibland men han går inte särskilt ofta över gränsen, enligt de regler som finns, enligt min uppfattning. Läser många av hans inlägg.
Ärlig? Hur kan han vara det när han skriver mängder av rena fakta fel :crysmile: han såg 1 grenrör, men han missade att man tydligt såg 2 brunnar, en luftning, 1 avsättning till ett extra rum mm i en tråd. Jag hann inte kommentera det innan jag blev avstängd från den tråden. Men Staffan sågade rörisen vid fotknölarna. (y)
 
  • Gilla
vvs facit
  • Laddar…
Har fått en varning av moderator och på förfrågan om vad den är för och varför, sände det med PM till denna moderator och vad tror ni svaret blev, det får du ta med info@byggahus.se. Moderatorn ansåg att det behöver inte jag svara på.Då kommer genast en intressant fråga som följd. Är en moderator någon form av ambassadör som inte behöver svara på sina handlingar, lite som att vara en diplomat med oinskränkt Diplomatisk immunitet i sina svar.
 
Man har ju lite funderingar. Men det kanske man inte får svar på.

- Var är vinsten?
- Var är bufferten?
- Varför hota om att siten läggs ner om ni inte får bidrag?
- Redovisar ni kostnader och vinster i med att ni vill ha bidrag?

Det är visst en trevlig sida.

MEN. Ett företag som går plus hela tiden skall inte behöva tigga pengar av privatpersoner. Ett bra företag klarar sig utan inkomst i 6-12 månader.

-Varför söker ni inte de billiga statliga lånen? Permittering?
- Vad kostar det att ha en sådan här sida uppe? Bara ren drift, alltså inte era höga löner för en tesla är inte gratis att hyra.
 
  • Gilla
  • Älska
Gud_ och 9 till
  • Laddar…
C Calore skrev:
Ärlig? Hur kan han vara det när han skriver mängder av rena fakta fel :crysmile: han såg 1 grenrör, men han missade att man tydligt såg 2 brunnar, en luftning, 1 avsättning till ett extra rum mm i en tråd. Jag hann inte kommentera det innan jag blev avstängd från den tråden. Men Staffan sågade rörisen vid fotknölarna. (y)
kan bara hålla med
 
R Rkarlsson skrev:
Man har ju lite funderingar. Men det kanske man inte får svar på.

- Var är vinsten?
- Var är bufferten?
- Varför hota om att siten läggs ner om ni inte får bidrag?
- Redovisar ni kostnader och vinster i med att ni vill ha bidrag?

Det är visst en trevlig sida.

MEN. Ett företag som går plus hela tiden skall inte behöva tigga pengar av privatpersoner. Ett bra företag klarar sig utan inkomst i 6-12 månader.

-Varför söker ni inte de billiga statliga lånen? Permittering?
- Vad kostar det att ha en sådan här sida uppe? Bara ren drift, alltså inte era höga löner för en tesla är inte gratis att hyra.
tar jag våran lilla firma som exempel
Och med dom kriser som vart under
Dom snart 60 åren vi varit verksamma
Har företaget flertalet gånger fått vända på
Pengarna . Det gäller att spara / sätta av
För framtida konjunktur nedgångar
. Det är fan inte lätt med nettoresultat
På ca 5 % ett bra år .
Skulle vi få 20% i TB 2 i vvs branschen
Undrar jag hur tonen skulle vara ?
Många av oss snittar ca 5 %
När vi har företaget registrerat i Sverige
Och det är enligt vissa skribenter åt helvete
Och i inlägg efter inlägg trakasseras
Företagare.
Sist här såg jag att forumet till och med
Acceptera bilder med hela företags namn !!
Moderator borde skämmas!
Så länge ingen dom finnes tycker jag att båda sidor ska ha samma sekretess .
TS är anonym och endast en sida av historien
Är hörd. Vad ger er rätten att Dömma ?
Ingen av er är någon sannings siare .

Jag delger gärna råd inom vvs frågor
Men .hell no att jag samtidigt ska betala för det också .
 
  • Gilla
reez och 2 till
  • Laddar…
j.erkers
Bidrar gärna med en slant. :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
MultiMan
C Calore skrev:
Ärlig? Hur kan han vara det när han skriver mängder av rena fakta fel :crysmile: han såg 1 grenrör, men han missade att man tydligt såg 2 brunnar, en luftning, 1 avsättning till ett extra rum mm i en tråd. Jag hann inte kommentera det innan jag blev avstängd från den tråden. Men Staffan sågade rörisen vid fotknölarna. (y)
Att vara ärlig har inget med om man har rätt eller fel att göra, utan att man skriver det man tror på och inte efter en viss agenda.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Att vara ärlig har inget med om man har rätt eller fel att göra, utan att man skriver det man tror på och inte efter en viss agenda.
Ja men dåså, att det var helt fel och fick TS att felaktigt anklaga en installatör , skit samma .
 
Det är inte bra att skriva fel, men det är inte oärligt om man skriver det man tror.
 
T
Pinsamt att ett företag som går så bra som Eskilsson&Eskilsson AB ska tigga pengar så fort det går lite sämre om det nu ens gör det. Lika dålig stil som mångmiljonären Bert Karlsson tigger pengar på sin Youtube-kanal.

https://www.allabolag.se/5566361613/bokslut

Inte många företag som har en vinstmarginal på över 20%. Omsättning på nära 9 miljoner för 2018 med fyra anställda är jävligt bra.

2019 har säkert gått ännu bättre......
 
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Känner vi med människor att vi vill hjälpa till
I dessa tider och vi har en slant över
Är det våra sjuksköterskor/ uskor
Som behöver dom .
Dessa hjältar jobbar underbetalda med att hjälpa oss drabbade av tex Corona.

Det är inte bara patienter som kommer behöva
Rehab när och om det här lägger sig .
Det är ett helvete dom går igenom .

jag har fått hjälp flertal gånger av intensiv vård
Genom åren . Jag är jätte tacksam för all hjälp
Jag fått och skänker gärna en extra slant
Om någon startar en insamling för det
 
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
Fulkemisten
Jag gör det mer än gärna utan den där extra slanten för och från just dig eller någon annan privatperson @vvs facit. Skippa dock jävla balkongapplåder och kom i håg att rösta för vården i nästa val...
 
Fulkemisten Fulkemisten skrev:
Jag gör det mer än gärna utan den där extra slanten för och från just dig eller någon annan privatperson @vvs facit. Skippa dock jävla balkongapplåder och kom i håg att rösta för vården i nästa val...
jag är inte ute efter några ” jävla balkong applåder”
Jag skrev från hjärtat! har tackat för den
Goda vård och omsorg sjukvården
Bistått med alla dom gånger jag fått hjälp
När jag blivit utskriven.
Är det fel det ?
Tycker nog fatt jag som med människa
Ska kunna visa uppskattning
För en yrkesgrupp jag anser vara underbetalda
För det ansvar dom har och för det jag
Fått hjälp med
 
Fulkemisten
V vvs facit skrev:
Är det fel det ?
Verkligen inte. Det var inte dig jag syftade på. Men nu är vi nog OT.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.