AnneFi
useless useless skrev:
Det kan vara så att det alternativet bara finns om man har anslutit innegivaren.
Den är ansluten men det går på utegivaren.
 
Dåså. Då är det bara att leta upp inställningen.
 
AnneFi
Var ska jag gå in då?
 
AnneFi AnneFi skrev:
Var ska jag gå in då?[video]
Där du går in på värme.Där ändrar du kurvlutningen och trycker ok.hade du haft inomhusgivare inkopplad hade stått +höj minus sänk.
 
AnneFi
V växelventil skrev:
Där du går in på värme.Där ändrar du kurvlutningen och trycker ok.
Men då ändrar jag bara just den punkten. Alltså om jag trycker på 60 och ändrar minus 3 så ändras bara att det är 57 grader vid -20 Hela kurvan förskjuts inte
 
AnneFi AnneFi skrev:
Men då ändrar jag bara just den punkten. Alltså om jag trycker på 60 och ändrar minus 3 så ändras bara att det är 57 grader vid -20 Hela kurvan förskjuts inte
Kommer det inte upp en linjär kurva som du kan trycka öka/minska.Värsta fall får du starta fabrikinställningen om något har försvunnit.
 
Redigerat:
AnneFi
V växelventil skrev:
Kommer det inte upp en linjer kurva som du kan trycka öka/minska.
Var det såhär du menade att jag skulle göra?
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AnneFi AnneFi skrev:
Var det såhär du menade att jag skulle göra?
[video]
Ja fast det borde komma upp en linjär kurva som kan öka och sänka.
 
AnneFi
V växelventil skrev:
Ja fast det borde komma upp en linjär kurva som kan öka och sänka.
Då är det i alla fall inte jag som är trög, för det är så jag känner mig:rofl:
 
AnneFi AnneFi skrev:
Då är det i alla fall inte jag som är trög, för det är så jag känner mig:rofl:
Fast visst hade du kurvan från början?Tror det är bara en inställning på menyn som har kommit på vift.
 
AnneFi
V växelventil skrev:
[länk]

Så här borde väl det fungera på din med.
Nej eftersom vi kör på kurvan och inte innegivaren. Körde på innegivaren med den gamla eco air + ecoel och det blev för kallt vissa delar av huset på vintern när vi eldar med ved i kaminen. Trähus från 20 talet 2 vån 160 kvm plus inredd vind och källare

V växelventil skrev:
Fast visst hade du kurvan från början?Tror det är bara en inställning på menyn som har kommit på vift.
Det var som sagt inte vi själva som satte upp systemet. Vi får hoppas de har tid den här veckan att komma ut och hjälpa.
 
B
Har inte läst allt, och har inte rört en ctc någonsin, men på sista filmen så valde du in en punkt (vid riktigt kallt ute) och sänkte den punkten. Kan du inte göra så med de andra punkterna också, alltså välja in nästa punkt och sänka den punkten också? Tar lite längre tid, men du borde ju kunna sänka hela kurvan om du gör så.
 
AnneFi
B BSOD skrev:
Har inte läst allt, och har inte rört en ctc någonsin, men på sista filmen så valde du in en punkt (vid riktigt kallt ute) och sänkte den punkten. Kan du inte göra så med de andra punkterna också, alltså välja in nästa punkt och sänka den punkten också? Tar lite längre tid, men du borde ju kunna sänka hela kurvan om du gör så.
Absolut kan jag göra så men då tappar man väl hela grejen med hur kan ska ställa in den?

Under noll grader ute Ska man ändra kurvan och vid över noll grader ute ska man förskjuta kurvan.

Om jag ska ändra på varje punkt får jag testa mig fram att vid xC° ute så funkar det med yC° i framledning.
Jag vet inte om det känns helt vettigt.

Och jag vet inte om en kurvförskjutning har samma tempskillnad vid varje punkt
 
AnneFi AnneFi skrev:
Körde på innegivaren med den gamla eco air + ecoel och det blev för kallt vissa delar av huset på vintern när vi eldar med ved i kaminen. Trähus från 20 talet 2 vån 160 kvm plus inredd vind och källare
Då var innegivaren felplacerad.

Har man ingen optimal placering av innegivaren, både vid eldning och inte eldning så går det att ha två innegivare samt en flerpolig växlande brytare för att växla mellan givarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.