AnneFi
AnneFi
J Josth skrev:
Här är manualen till i255. Se t.ex. sid 22 längst ner: [länk]
Den här manualen är den vi fått med men inte den som stämmer utan där är en ny på ctcs hemsida
 
AnneFi AnneFi skrev:
förlåt det är en i255. Trodde det stod på mina bilder men sidnummer hade kommit bort
Jag har en i255 själv med ett värmesystem definierat. Så här ser det ut på min:
Skärmkontrollpanel för värmesystem med inställningar och värden som visas på en grön bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kanske vi har olika versioner av programvaror i våra maskiner?
 
AnneFi
Logad Logad skrev:
Jag har en i255 själv med ett värmesystem definierat. Så här ser det ut på min:
[bild]
Kanske vi har olika versioner av programvaror i våra maskiner?
Ja det har vi. Vår kom för en månad sedan och ser inte likadan ut. Blir tokig på var kurvjusteringen har tagit vägen
 
AnneFi
Digital display av en värmepump med inställningsmeny för värmesystem och en hand som pekar på skärmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Såhär ser det ut när man går in på inställning värmesystem
 
AnneFi AnneFi skrev:
[bild]

Såhär ser det ut när man går in på inställning värmesystem
Har du inte lite väl högt ställt från 20 grader?
 
AnneFi
V växelventil skrev:
Har du inte lite väl högt ställt från 20 grader?
Jo det är det säkert. Vi har inte själva ställt in den. Det var han som installerade den.
Såg i att den lev som standard. 18 c. Kan vara att det stod en väldigt frusen person brevid som inte var jag också.
 
AnneFi AnneFi skrev:
Jo det är det säkert. Vi har inte själva ställt in den. Det var han som installerade den.
Såg i att den lev som standard. 18 c. Kan vara att det stod en väldigt frusen person brevid som inte var jag också.
Tänkte mer att om du har 20 ute så värmer inte din pump.
 
AnneFi
V växelventil skrev:
Tänkte mer att om du har 20 ute så värmer inte din pump.
Alltså det är väl den tempen där värmepumpen ska sluta leverera värme inne?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AnneFi AnneFi skrev:
Alltså det är väl den tempen där värmepumpen ska sluta leverera värme inne?
Nej det står ute.
 
AnneFi AnneFi skrev:
Alltså det är väl den tempen där värmepumpen ska sluta leverera värme inne?
Det är vid den utetemperatur då värmepumpen går över i sommarläge och stänger av cirkulationspumpen till värmesystemet. Man brukar ställa den på 16-18 grader, men det har marginell påverkan på elförbrukningen.

Det du ska göra är att förskjuta värmekurvan nedåt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AnneFi
useless useless skrev:
Det är vid den utetemperatur då värmepumpen går över i sommarläge och stänger av cirkulationspumpen till värmesystemet. Man brukar ställa den på 16-18 grader, men det har marginell påverkan på elförbrukningen.

Det du ska göra är att förskjuta värmekurvan nedåt.
Ja men jag hittar ingen meny för förskjutning av värmekurvan och det verkar inte som att jag har samma meny som någon annan
 
V växelventil skrev:
Nej det står ute.
När det är 20 plus ute slutar pumpen producera värme inne...
 
AnneFi AnneFi skrev:
Ja men jag hittar ingen meny för förskjutning av värmekurvan och det verkar inte som att jag har samma meny som någon annan
Det kan vara så att det alternativet bara finns om man har anslutit innegivaren.
 
AnneFi AnneFi skrev:
Ja men jag hittar ingen meny för förskjutning av värmekurvan och det verkar inte som att jag har samma meny som någon annan
Om du går in på huset och inte avancerade inställningar så borde du komma till värm/kyla eller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.