Var hittar jag denna hart för retur?
 
Malisan74 skrev:
Var hittar jag denna hart för retur?
Ja,bilden på radiatorn är något otydlig, men jag tycker det liknar en hatt nere vid golvet på det rör som går in i botten på radiatorn.
 
Jag har tappat elpannan på vatten och pilen manometern åker ner, så den verkar fungera
 
Malisan74 skrev:
Jag har tappat elpannan på vatten och pilen manometern åker ner, så den verkar fungera
OK, då fungerar den.
 
Du menar denna hatt? IMG_0651.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Just exakt, men å andra sidan verkar den inte rörd på länge med tanke på att färgen är orörd!!??
 
Ska testa o vrida den lite. Undrar om man måste byta element? enligt en som skulle installera bergvärme som gav offert så skulle dessa element vara bland dom bättre även om dom är gamla :)
 
Nej du ska inte behöva byta element så länge dom inte läcker.

Du ska skruva av hatten helt. Under till sitter en ventil som du skruvar med en kraftig skruvmejsel (eller möjligen med en insexnyckel). Den skall vara uppskruvad för att vara öppen.
 
Med dubbla paneler på elementen ska det funka bra med bergvärme, hade det varit enkla så hade det nog blivit lite kallt.
 
ok tusen tack för hjälpen :) Ska testa det :) Vill gärna få allt att funka innan bergvärmen kommer så att allt är sedan fit for fight :)
 
Dessa jag har är med dubbla :) Hoppas det fungerar bra :)
 
Malisan74 skrev:
ok tusen tack för hjälpen :) Ska testa det :) Vill gärna få allt att funka innan bergvärmen kommer så att allt är sedan fit for fight :)
Du skulle kanske överväga att låta röris montera moderna termostater när han ändå ska göra andra jobb åt dig.:)
 
Ska montera in nya själv har skaffat Danfoss ra2990 villa
 
Malisan74 skrev:
Ska montera in nya själv har skaffat Danfoss ra2990 villa
Har du förvissat dig om att dessa passar i befintligt ventilhus?

Om inte så får dessa också bytas.
 
Termostater är meningslösa när du får bergvärme.
Pumpen sköter regleringen själv och samtliga termostater ska stå på max värme.
Fredrik
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.