Har en Cylinda DM 3126 där underspolningen inte funkar, läser här att det kan vara spolarmsväxlaren som är trasig, har tagit bort undre spolarmen och tittar ner i hålet där vattnet kommer upp och ser då en plastskiva, men vilket startläge har den öppen eller stängd, som det ser ut nu så är den stängd, vill inte i detta läge ha sönder plastskivan men som tipsade om att göra så den spolar till båda samtidigt.
Närbild på en diskmaskin inifrån med öppen tvättmedelsfack och spolarm. Droppar och metall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
R Radar58 skrev:
Har en Cylinda DM 3126 där underspolningen inte funkar, läser här att det kan vara spolarmsväxlaren som är trasig, har tagit bort undre spolarmen och tittar ner i hålet där vattnet kommer upp och ser då en plastskiva, men vilket startläge har den öppen eller stängd, som det ser ut nu så är den stängd, vill inte i detta läge ha sönder plastskivan men som tipsade om att göra så den spolar till båda samtidigt.
[bild]

Detta ser inte ut som de som är Asko/Gorenje
 
A
B Boan skrev:
Detta ser inte ut som de som är Asko/Gorenje
Nä det är en turk, värsta tänkbara
 
electroluxaren skrev:
Nä det är en turk, värsta tänkbara
Nej, det är en Cylinda men funktionen verkar ju vara den samma, frågan är ju om den i neutral läge är stängd eller ska vara öppen och om det kan vara något annat problem än själva växlaren?
 
R Radar58 skrev:
Nej, det är en Cylinda men funktionen verkar ju vara den samma, frågan är ju om den i neutral läge är stängd eller ska vara öppen och om det kan vara något annat problem än själva växlaren?
Och vart tror du Cylindamaskinerna tillverkas?
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
Och vart tror du Cylindamaskinerna tillverkas?
Tycker du att det är svar på min fråga?
 
A
R Radar58 skrev:
Nej, det är en Cylinda men funktionen verkar ju vara den samma, frågan är ju om den i neutral läge är stängd eller ska vara öppen och om det kan vara något annat problem än själva växlaren?
Bara dekalen är cylinda, det är en arcelic. Gör sig bäst på ÅVC
 
electroluxaren skrev:
Bara dekalen är cylinda, det är en arcelic. Gör sig bäst på ÅVC
En massa besserwisser som även har koll på vad som kan vara problemet men verkar hellre göra sig mera lustig på bekostnad av de som behöver hjälp än att hjälpa till att lösa sitt problemet, så ska det vara så ett forum ska fungera så kliver jag tacknämligt av.
MVH Reidar
 
A
R Radar58 skrev:
En massa besserwisser som även har koll på vad som kan vara problemet men verkar hellre göra sig mera lustig på bekostnad av de som behöver hjälp än att hjälpa till att lösa sitt problemet, så ska det vara så ett forum ska fungera så kliver jag tacknämligt av.
MVH Reidar
Det sitter i betraktarens ögon men jag kan inte se att något av svaren skulle förnöja författaren.
Ditt inläggs andemening är i fel tråd och oklart, du bör formulera om detta och starta en ny tråd så att ingen tror att det är en uppföljning på svenska cylinda.
Den du har är diametralt olik, i såväl konstruktion som kvalitet. dessa turkiska maskiner får alla fel som inga andra kan få.

Vill du ha ett förslag på åtgärd så byt spolarmsväxlaren men du borde fått felkoden E5.
kostar 750+moms hos cylinda och finns i lager för det är en väldigt vanlig reservdel som byts ofta
 
R Radar58 skrev:
En massa besserwisser som även har koll på vad som kan vara problemet men verkar hellre göra sig mera lustig på bekostnad av de som behöver hjälp än att hjälpa till att lösa sitt problemet, så ska det vara så ett forum ska fungera så kliver jag tacknämligt av.
MVH Reidar
Ganska otydlig frågeställning.
Vem tipsade och om vad/hur?

R Radar58 skrev:
Har en Cylinda DM 3126 där underspolningen inte funkar, läser här att det kan vara spolarmsväxlaren som är trasig, har tagit bort undre spolarmen och tittar ner i hålet där vattnet kommer upp och ser då en plastskiva, men vilket startläge har den öppen eller stängd, som det ser ut nu så är den stängd, vill inte i detta läge ha sönder plastskivan men som tipsade om att göra så den spolar till båda samtidigt.
 
Jag gjorde en sökning på datorn i forumet på Cylinda diskmaskins problem och där via sökningen så kom det upp trådar i ett flöde från gamla till nya kommentarer, läste igenom dom men svarade på den senaste tråden utan att i sökningen se vad just denna tråd startade med. Så det är klart att mina kommentarer ser kanske konstiga ut när de är baserade på svar från andra trådar när jag bara ser det som en lång tråd i min sökning. Ingen aning om att denna Cylinda är tillverkad i Turkiet. Får nog göra som ni föreslår köpa en ny växlare även om det inte syns att skivan är trasig genom utloppshålet, den kanske är trasig utan att det syns där.
 
A
R Radar58 skrev:
Jag gjorde en sökning på datorn i forumet på Cylinda diskmaskins problem och där via sökningen så kom det upp trådar i ett flöde från gamla till nya kommentarer, läste igenom dom men svarade på den senaste tråden utan att i sökningen se vad just denna tråd startade med. Så det är klart att mina kommentarer ser kanske konstiga ut när de är baserade på svar från andra trådar när jag bara ser det som en lång tråd i min sökning. Ingen aning om att denna Cylinda är tillverkad i Turkiet. Får nog göra som ni föreslår köpa en ny växlare även om det inte syns att skivan är trasig genom utloppshålet, den kanske är trasig utan att det syns där.
Skivan är nog allright men motorn och växellådan...
 
electroluxaren skrev:
Skivan är nog allright men motorn och växellådan...
Som du antydde tidigare borde det inte komma upp en felkod?
 
A
R Radar58 skrev:
Som du antydde tidigare borde det inte komma upp en felkod?
Ibland gör det inte detta
 
electroluxaren skrev:
Ibland gör det inte detta
På denna modell hur kommer man åt växlaren lättast, från baksidan eller under ifrån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.