Tjena.
Köpt en liten spånsug från axminister till min minimala snickarbod. Håller på och pillar med flexislangen. Köpte med ett antal skarvstosar med innermått 100mm men får för mitt liv inte in flexislangen… vad gör jag för fel…

En person håller vita plastskivor; en svart behållare med streckkod i bakgrunden, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mät vad den är på insidan slangen och anslutningen på sugen, kan behövas ett skarvstycke som passar i båda.

• Gilla
Jdel
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Mät vad den är på insidan slangen och anslutningen på sugen, kan behövas ett skarvstycke som passar i båda.
Tanken var att det här skulle vara skarvstycket. Pratade med swedendro innan jag beställde…

Går det att tvinga in slangen i röret. Kan vara tufft att få dit den , men ,men.

• Gilla
Jdel
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Går det att tvinga in slangen i röret. Kan vara tufft att få dit den , men ,men.
Försökt men nu ett par glas vin in så kanske man ska försöka igen…

Jag gav upp med mina och har istället våldat slangen så att den är utanpå plaströret (jorå, det går) och fixerat med en rejäl laddning gaffatejp. Fult och egentligen fel, men det funkar.

• Gilla
Jdel
  • Laddar…
Nu är slangen armerad med en stålfjäder för att inte det ska bli veck på den. Kanske klämma ihop, men brukar vara svårt, för att få den att gå in.

• Gilla
Jdel
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag gav upp med mina och har istället våldat slangen så att den är utanpå plaströret (jorå, det går) och fixerat med en rejäl laddning gaffatejp. Fult och egentligen fel, men det funkar.
Skönt att man inte är ensam… mer våld verkar vara lösningen.

Jag har ingen egen erfarenhet av just den typen av anslutning men ibland kan det hjälpa att "skruva ihop" armeringen, på liknade vis som om man minskar diametern på en spole trimmertråd eller ståltråd.

• Gilla
Jdel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.