P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nu sitter jag och kikar lite på den här
[länk]
för att det är ett erbjudande på den just nu (fortfarande väldigt dyr)
Lite filmer om etikettskrivaren kan man också se här
[länk]

Den skulle ju vara en standalone maskin utan åäö, men halar jag fram telefonen så kan jag skriva etiketten där, med alla bokstäver jag gillar.
Sen verkar den gå att koppla till dator också, antagligen inte aktuellt för mig, men man vet ju inte ... ;)

Nåja, för högt pris, och kanske lite onödigt stor apparat.
Jag tror inte att jag villhöver den tillräckligt.

Måste motivera med att den tar alla slags tape som Brother har, att jag kan göra mallar, t.ex. med rätt avstånd för normkomponenter i centraler osv.

Men jag är fortfarande inte ens vacklande nära köpknappen.

Men det planterar ju en tanke, en standalone-maskin som sen går att även skriva ut med en app i telefonen.
Jag köpte precis en sådan för några veckor sedan. Kunde ta den via jobbet vilket gjorde den lite billigare...

Visst den är stor! Men kommer i en hårdväska som gör att man kan samla allt runt den.
Min äldre lilla Dymo dymo har alla sina band liggande i en hög på en hylla och de ha en viss förmåga att försvinna ibland. Intressant förresten att man för en 8-10 år gammal Dymo fortfarande kan köpa tejp som passar.

Har inte provat skriva så mycket än men imponerande att den nya lätt skriver två raders text på en 13mm tejp.
ÅÄÖ är förresten rätt lätt att skriva. Det är bara att acceptera att svenska är ett minoritetsspråk....
Köpte en del olika band. Ska snart ta och prova lite självlaminerande...
Tygband ska visst också finnas.....
 
P PappasHammare skrev:
Intressant förresten att man för en 8-10 år gammal Dymo fortfarande kan köpa tejp som passar.
8-10 är väl ingenting, det är lite ont om information men jag är rätt säker på att man kan köpa tejp till den Dymo som kom för 63 år sen också. Det är nog bara de relativt nya maskinerna som har RFID-läsare och kommunicerar med tejpen som kommer vara stökiga att få tag på tejp till. RFID-läsare för inlåsning är ett sattyg!
 
  • Gilla
b_hasse och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.