OK, får kolla vidare på detta, verkar ju bra. Använder någon av er P-touch mjukvaran?
 
Kan tipsa om att den är nedsatt på Dustin just nu till 749:-, vilket verkar vara riktigt bra enligt prisjakt. Men etiketterna får nog bli från Ebay istället...
 
GK100 skrev:
Det går också att få placering enligt "äkta" mått utefter remsan som för tex borrställsmärkningen. Och som sagt längden före/efter är inget problem heller.
Laddade ner P-touch Editor 5.0 och fick precis som du skrev, möjligheten att sätta måtten. P-tocuh editor Lite var definitivt snabb att komma igång med, men saknade några finesser.
 
Det blev ett köp av en P750W för min del också och jag är riktigt nöjd såhär långt, trots att jag inte har hunnit använda den så mycket ännu.

Det som dock stör mig är att det klipps en rejäl bit före varje utskrift som jag inte hittar någon inställning för att ta bort. Dessutom om man skriver ut många etiketter efter varandra så blir det en liten extrabit på varje. Dvs en lång bit på första och sedan småbitar på resten, vilket gör att man slösar onödigt mycket av rullen.

Är det någon som kommit på om och i så fall hur man ändrar på detta?
(Jag kör med P-touch Editor 5.1)
 
pjodden skrev:
Det blev ett köp av en P750W för min del också och jag är riktigt nöjd såhär långt, trots att jag inte har hunnit använda den så mycket ännu.

Det som dock stör mig är att det klipps en rejäl bit före varje utskrift som jag inte hittar någon inställning för att ta bort. Dessutom om man skriver ut många etiketter efter varandra så blir det en liten extrabit på varje. Dvs en lång bit på första och sedan småbitar på resten, vilket gör att man slösar onödigt mycket av rullen.

Är det någon som kommit på om och i så fall hur man ändrar på detta?
(Jag kör med P-touch Editor 5.1)
Den bit som klipps bort när man börjar en utskrift "från scratch" går inte att eliminera. Den motsvarar helt enkelt avståndet mellan sax och skrivhuvud. Jag har för mig att man kan välja bort utmatning+avklipp efter utskrift, och då drabbas bara den första utskriften om man gör flera i följd.

När man skriver ut flera kopior av en etikett kan man välja hur stort avstånd det ska vara mellan dem. Det minsta avståndet är tillräckligt kort, tycker jag.
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Ok, nu har jag kollat i P-Touch Editor 5.1 (engelsk).

För att undvika den långa biten som klipps bort i början väljer man "Chain Printing" i utskriftdialogen.
Då kan man göra flera utskrifter, och bara den första drabbas av att en onödig bit klipps av i början.

Avståndet mellan text och etikettens sidor heter "Margins" och kan ställas ner till 2 mm. Välj dessutom "Automatic Length" och se till att börja skriva texten längst till vänster inuti "ramen".

Jag har en Brother 2730.
 
  • Gilla
Kronprinsen och 1 till
  • Laddar…
Har nu kört massor med denna maskin, med kassetter från ebay. Har funkat 100%, rekommenderas varmt.
 
  • Gilla
Kronprinsen
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Har nu kört massor med denna maskin, med kassetter från ebay. Har funkat 100%, rekommenderas varmt.
Tack för återkoppling av långtidsanvändning. Jag är missnöjd med Dymo Letratags fästförmåga, så jag ska prova Brother med TZe tejp som verkar bättre.
 
Se upp med Dymos nyare skrivare! Vissa kräver ett RFID-chip i etikett-rullen, så det blir omöjligt att använda piratetiketter eller original Dymo-etiketter som är typ ett år gamla eller äldre.
Om de inte straffas ordentligt av marknaden kommer fler tillverkare börja med sådana dumheter.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Ledsen
Kronprinsen och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
OK, lyfter en urgammal tråd (men det kan ju vara lika aktuell för någon idag).

Jag funderar på om det finns någon märkmaskin som har å ä och ö direkt på tangentbordet.
Jag börjar vara less att gå in i menyer och stega hit och dit för att leta rätt på dessa bokstäver i min brother märkmaskin.
Men alla andra labelmakers jag sett saknar också bokstäverna i slutet på det svenska alfabetet.
 
Någon mer än jag som har problem med dymo remsor som lossnar? 3-4 år sen börjar de släppa speciellt på poriga / lite fetare plaster tex Bosch lboxx och vissa sortiments lådor…
 
Köp inte en Dymo som kräver RFID-chip i etikett-rullen:
 
  • Gilla
Jormen och 1 till
  • Laddar…
P
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag funderar på om det finns någon märkmaskin som har å ä och ö direkt på tangentbordet
Hittade du någon du gillade?
Eller tog du en som inte har tangentbord och du skriver i mobilen? Bluetoothkoppling eller så..

Jag letar efter en som kan skriva för kablar men även för annat .
Brady verkar dyka upp ofta när man just söker för kablar.
 
Mikael_L
Nej. Jag har inte kommit framåt i denna fråga.
Kör fortfarande med min gamla Brother där å, ä och ö är gömda i några "menyer".

Jag har inte hittat någon standalone-maskin som har svenska bokstäverna direkt på tangentbordet, och jag har inte bestämt mig för om jag tycker det blir för krångligt att hålla på med flera prylar (även om nu telefonen ändå alltid är med).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.