Jag har beslutsångest hur jag ska sätta panelen på kortsidan av inglasningen.
jag har en metallbalk längst ned och för att kunna lägga panelen utanför den balken så måste jag har regling på 70mm.
Men längst upp så är befintligt sidotak ivägen så där behöver jag ha regling på ca 22mm.
Bilden nedan visar den vita kanten på balken (stående reglar för fönstret står "bakom/på" den vita balken.
balken lutar från huset ca 70mm i höjdled så om jag sätter ett plåtbleck längst ned vid den vita balken så behöver jag snedklyva den nedersta panelbrädan så att den blir ca 4 cm bred synlig vid huset och ca 11 cm vid hörnet av uterummet. Det kanske kommer se fult ut?
ett alternativ är att sätta 70 mm regling upp till undersidan fönster - då kan panelen gå förbi och nedanför den vita balken. (jag har 70 mm regling på framsidan.)
Men då måste jag sätta bleck under fönstret och längs hela kortsidan och sedan ha 22 mm regling ovanför blecket. Vet inte om det kommer se fult ut att panelen sitter på lika djup på kortsidan men inte på långsidan - speciellt när man tittar från långsidan/hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nedan bild så kan man ana skillnaden i höjd mellan reglarna vid huset resp vid hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hur skulle ni göra?