saturnus skrev:
ser intressant Proton, jag kan hålla med om att 120 reglar som stomme "känns" klent. Själv har jag 195 mm och inget annat, och är tätt och varmt. Takskjutportarna är att föredra, då dessa sitter på insidan vägg, så något kallras, finns inte....eller upplevs inte.
Nyfiken fråga, jag satsade på utåtgående vikport, den sitter därmed på utsida stommen. Den är välisolerad och jag upplever inget kallras där heller. Men är takskjutport ännu bättre?
 
vet ej, tycker det är trevligt och snyggt med elektrisk takskjutspot. Inte funderat på något annat :)
 
min jämförelse var mot slagportar, som sitter på utsidan och går utåt, där blir det mer otätt och mer kallras. När det gäller Din vikport, känner jag inte igen konstruktionen, då jag själv hade en vikport i förra huset, en Carin, men den var också monterad på en skena som satt på insidan, porten veks utåt, och en bit av porten, stack ut upptill. Jag "tyckte" den konsruktionen var också bra, men lite svårt att bedöma, då det garaget även hade en carport framför.
 
Blev det nått garage till slut ?
 
S
Gulfxx Gulfxx skrev:
Blev det nått garage till slut ?
får hoppas det löst sig efter fem år
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.