Redigerat:
Okej. Det var M18 CPD-402C som testades. Den har högre vridmoment, antar att skillnaden är borstlös motor.
 
Okej. Man får Makitas 18V kombo kit med skruvdragare och slagskruvdragare för 3500 på verkter. Slagen var iaf borstlös. Den ska jag köpa till sommaren :)
 
Polos skrev:
Du glömde att du drev en finlandsfärja med dina 10.8v också 😄
Härligt sätt att argumentera! Jag står ändå fast vid att man kan klara sig på en 10,8v: https://vid.me/5b61
 
  • Gilla
tacho och 1 till
  • Laddar…
tacho skrev:
Jag tycker tvärtom att de var oväntat lågt prissatta. Under 1000 kr (+ moms, antar jag) för en solomaskin är ju inte så farligt. Ett kit med maskin, två batterier och laddare verkar ligga på 190 EUR + moms i Tyskland.
Helt riktigt. Har nu köpt bägge och de fungerar riktigt bra!
 
1337 skrev:
Härligt sätt att argumentera! Jag står ändå fast vid att man kan klara sig på en 10,8v: [länk]
Underbart, speciellt slutet!
 
  • Gilla
1337
  • Laddar…
vanpire skrev:
Helt riktigt. Har nu köpt bägge och de fungerar riktigt bra!
Kul att höra! Får man fråga var du köpte dem? Har själv hållit utkik men inte hittat några bra återförsäljare än.
 
1337 skrev:
Härligt sätt att argumentera! Jag står ändå fast vid att man kan klara sig på en 10,8v: [länk]
Jag har aldrig haft något annat än 18 volt - har dock lurkat
fram att battericellerna är 3,6 volt styck - det är därför bat-
terierna blir 10,8 volt (= 3 x 3,6 volt), 14,4 volt (= 4 x 3,6
volt) eller 18 volt (= 5 x 3,6 volt) - så långt so good - men
är det inte oxå som så att de tidigare lägre volt batterierna
(10,8 volt och 14,4 volt) har en del nackdelar som de nyare
18 volt inte har - tex större köldkänslighet och större själv-
urladdning???
 
En battericell brukar vara på 1,2v kommer knte ihåg varför men kommer ihåg det från skolboken från elprogrammet, men det är några år sedan. Så 3,6v innebär 3 celler osv.
 
Mikael_L
Det är skillnader mellan batteritekniker.
"Gamla" NiMH har 1,2 V cellspänning.

Li-ION har ca 3,6V cellspänning.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
tacho skrev:
Kul att höra! Får man fråga var du köpte dem? Har själv hållit utkik men inte hittat några bra återförsäljare än.
Dom säljs bara i Hiltis egna butiker.
Klicka på Sök en Hiltibutik längst ned på www.hilti.se så hittar du var butikerna finns.
Jag fick använda min byggares konto så jag hoppas att priset blir bra ;)
 
1337 skrev:
Härligt sätt att argumentera! Jag står ändå fast vid att man kan klara sig på en 10,8v: [länk]
Om du vill rekommendera någon att förstöra sina maskiner så får det stå för dej .
Jag skulle aldrig rekommendera någon att göra något som kan förstöra en maskin ,därav bättre med en starkare maskin om man bara ska ha en
 
1337 skrev:
Härligt sätt att argumentera! Jag står ändå fast vid att man kan klara sig på en 10,8v: [länk]
Finns säkert någon som står fast att man klarar sej utan maskin och KAN göra allt för hand
 
P
Polos skrev:
Finns säkert någon som står fast att man klarar sej utan maskin och KAN göra allt för hand
Det är väl klart man klarar sig utan skruvdragare:cool:, eller för den delen elverktyg.. se bara denna video
(fast vänder man på steken så ska man alltid använda maskinelt om man har tillgång till det, så ja släpper aldrig mina skruvdragare :p)


[video=youtube;psgKQLwiyY0]https://www.youtube.com/watch?v=psgKQLwiyY0&feature=youtu.be[/video]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.