pelpet skrev:
En bild på monstret vore inte fel!
Duger det inte med en film?
 
  • Gilla
JoakimJohansson
  • Laddar…
Jo.. läste för ofokuserat och svarade för fort.
 
F1Alex skrev:
ser att dom flesta har klotgrillar så även jag tills för en månadsen då jag köpte en riktig Bbq smoker direkt från USA, 1600mm lång 20" bred 120kg, shit vilken skillnad på allt jämfört med klotgrillen.
visserligen tar det x-antal tim att bbqa men köttet blir bara såååå gött och man kan välja att grilla till hela gatan eller bara till sig själv.
Kolla in min film här så kan ni se hur det funkar, det här är Bbq...
sök på youtube: Alex king of the smoker
Å vad kostade detta då?
 
Okej nu har jag sett filmen och det var dumt. Nu kommer jag att ligga och dregla hela natten. Vill ha.
 
Luckorna såg väldigt rangliga ut? Är de det eller var det bara som de såg ut? Dvs såg ut som plåten vobblade när du öppnade.

Edit: lät väldigt negativt, inte alls meningen! Men en 120 kilos grill borde ha stabila lock?
 
Såg ut som linsen på kameran vobblade, blev ju nästan sjösjuk.
 
Inklusive frakt och moms totalt 7000kr, finns exakt samma smoker på en svensk sida som tar 27950kr så jag köpte 2st.
Frakten bokade jag genom jetcarrier funkade klockrent.
 
Här kommer lite bilder oxå, såg att Citygross hade billiga revben denna veckan så det blir till att tända upp grillen I helgen snön är ju inte här ännu:D WP_20130809_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_20130809_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_20130809_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
WP_20130809_007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
pelpet skrev:
Okej nu har jag sett filmen och det var dumt. Nu kommer jag att ligga och dregla hela natten. Vill ha.
Hör av dig om du har vägarna förbi västkusten så kan du få smaka på ny grillat(y)
 
Kalasclas skrev:
Luckorna såg väldigt rangliga ut? Är de det eller var det bara som de såg ut? Dvs såg ut som plåten vobblade när du öppnade.

Edit: lät väldigt negativt, inte alls meningen! Men en 120 kilos grill borde ha stabila lock?
Nej luckorna är inte rangliga det kan jag lova, kan vara filmen som är lite seg ibland för att jag redigerade den på youtube.
 
Korvgubbe
Hur fungerar de där grillarna? Är det glödbädd under köttet och en sidoeld för enbart rök? En kombination av grillat och varmrökt alltså?
 
Får man fråga varifrån du beställde din smoker?
 
Korvgubbe skrev:
Hur fungerar de där grillarna? Är det glödbädd under köttet och en sidoeld för enbart rök? En kombination av grillat och varmrökt alltså?
I den högra tunnan har du en glödbädd, I den vänstra varmröker du men det följer med galler så att du kan lägga kol även I den stora tunnan så att du kan grilla över glöden, du kan alltså välja själv.
Jag använder webers briketter i ett tändrör, sedan slänger jag på några träpinnar för att få röksmaken men använd inte BARR TRÄD det kan ge en bitter smak på köttet. Sedan måste du ha en bra RUB på köttet, kalla öl och tålamod.
Kolla in min youtube film sök på: Alex king of the smoker
 
tajger skrev:
Får man fråga varifrån du beställde din smoker?
AMAZON sök på...
Outdoor Leisure SH36208 Smoke Hollow 40-Inch Barrel
 
Hur gör man för att få stekyta på köttet? Grillar du på ordentligt i lilla lådan till höger, där kolen ligger? Och sen lägger du över till vänstra?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.