E El-Löken66 skrev:
Om det är detta du inte gillar så posta i Forum kritik så får du säkert svar. Eller menar du att regeln inte tolkas rätt?

§ 5.7 Specialregel om projekttrådar & kommentarer till redaktionella artiklar om husbyggen
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det.
Detta är ju ett bra exempel på grov skillnad mellan verklighet och internet. Åsikterna (ibland tom förolämpningar) haglar online, men när samma person träffar någon i verkligheten låter det garanterat helt annorlunda.

Jag tycker beteenden är ganska intressant, undra om någon forskat på detta? :=)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Detta är ju ett bra exempel på grov skillnad mellan verklighet och internet. Åsikterna (ibland tom förolämpningar) haglar online, men när samma person träffar någon i verkligheten låter det garanterat helt annorlunda.

Jag tycker beteenden är ganska intressant, undra om någon forskat på detta? :=)
Ibland brukar jag klaka ner på folks el installationer.
Ibland blir jag inte bjuden igen.
Ibland ber dom mej åt görda det.
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om någon är vänlig nog att visa oss sitt hus så är det fullt rimligt att vi är både tacksamma, trevliga och visar dem respekt. Om du hade kommit hem till mig och sagt sådär hade jag kastat ut dig.
Sagt vadå?
 
  • Gilla
lunnabo
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Det blir inte mycket till diskussion om man bara får skriva om man håller med.
Det går ju att framföra sina åsikter på olika sätt beroende på hur man formulerar sig. Konstruktivt och givande eller tex nedlåtande och aggressivt.
 
De inlägg jag fått raderade har inte varit nedlåtande eller aggressiva.
 
A
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Detta är ju ett bra exempel på grov skillnad mellan verklighet och internet. Åsikterna (ibland tom förolämpningar) haglar online, men när samma person träffar någon i verkligheten låter det garanterat helt annorlunda.

Jag tycker beteenden är ganska intressant, undra om någon forskat på detta? :=)
Det är kanske samma fenomen när folk sätter sig bakom ratten och blir hyperaggressiva.
 
Jag är övertygad om att de som fick kritiska kommenterar om den militärgröna tillbyggnaden raderade hade sluppit detta om de uttryckt sig mera diplomatiskt.


Tänk så här. Självklarheter för vissa men kanske inte för alla.

Din arbetskamrats fru har snaggat håret och du blir visad en bild och får frågan hur du tycker det ser ut.

Om man inte tycker det är snyggt kanske man kan säga "Jag tycker hon passade bättre i långt hår".

Man bör inte säga "Vad är det där för vidrig korsning mellan en igelkott och en badboll?!" eller liknande eftersom det kan uppfattas som sårande.
 
Redigerat:
  • Gilla
hapazard och 4 till
  • Laddar…
Det finns mycket annat att diskutera angående ett bygge än om du tycker det är fint eller inte. Så om spelreglerna är att kommentarer med bara andemeningen "jag gillar inte!" är oönskade så är det ju korrekt att radera även dem med hyfsad ton, typ "Jag tycker nog inte man har lyckats med att få det där att passa in i den där miljön alls, tyvärr".

"Men jag måste ju få säga vad jag tycker!". Nej, varför måste du det?
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
S Skopan skrev:
Det finns mycket annat att diskutera angående ett bygge än om du tycker det är fint eller inte. Så om spelreglerna är att kommentarer med bara andemeningen "jag gillar inte!" är oönskade så är det ju korrekt att radera även dem med hyfsad ton, typ "Jag tycker nog inte man har lyckats med att få det där att passa in i den där miljön alls, tyvärr".

"Men jag måste ju få säga vad jag tycker!". Nej, varför måste du det?
För dessa finns Fäjsbåkk!
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Nej, man blir inte informerad. Inlägg bara försvinner.
Har fått ett par inlägg bortplockade. Men då har man fått en notifikation och inlägget ligger kvar och går att läsa av den som skrev det. Bara dolt för andra.

Möjligt att det finns olika sätt att radera inlägg och att vissa bara försvinner, men det har åtminstone jag inte märkt av.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Det är så här att det är moderaternas fulla rätt att radera.

Men du får alltid en förklaring. Var det miss förstånd kan inlägget läggas till baka.

Ibland vill de styrande här att vissa trådar ska följa ett tema. Man kan alltid fråga om så är fallet. Kan jag skriva negativt om den Byggahus skrivit artikel om om såga denne till fot knölarna?

Kan ske blir svaret då, Nej inte i befintlig tråd du får då skapa en ny. Och uttryck dej trevligt - Forum regler.
Dessutom är det ej raderat, det ligger kvar, det är bara dolt för andra.
Fel! Jag har inte fått någon förklaring. Väldigt dålig stil!
 
  • Gilla
Manhunter och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om någon är vänlig nog att visa oss sitt hus så är det fullt rimligt att vi är både tacksamma, trevliga och visar dem respekt. Om du hade kommit hem till mig och sagt sådär hade jag kastat ut dig.
Det finns absolut ingen anledning att hymla med vad man tycker. Om det här är ett forum enbart för inbördes beundran så vore det tragiskt.
Om någon frivilligt visar upp detta spektakel och inte räknar med att flertalet kommentarer är negativa så måste man vara väldigt naiv.
 
  • Gilla
  • Wow
Oaken och 1 till
  • Laddar…
C
S Saxdaling skrev:
Om någon frivilligt visar upp detta spektakel och inte räknar med att flertalet kommentarer är negativa så måste man vara väldigt naiv.
Erkänn att du bara är avundsjuk! 😄
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
S Skopan skrev:
Det finns mycket annat att diskutera angående ett bygge än om du tycker det är fint eller inte. Så om spelreglerna är att kommentarer med bara andemeningen "jag gillar inte!" är oönskade så är det ju korrekt att radera även dem med hyfsad ton, typ "Jag tycker nog inte man har lyckats med att få det där att passa in i den där miljön alls, tyvärr".

"Men jag måste ju få säga vad jag tycker!". Nej, varför måste du det?
Menar du på fullt allvar att vi inte ska få säga vad vi tycker? Jag tolkar dig så. Du menar alltså att vi bara ska lalla omkring här i forumet och vara allmänt trevliga. Inte kritisera någon eller något. Ett sådant forum är ju totalt meningslöst.
 
  • Gilla
Oaken och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Erkänn att du bara är avundsjuk! 😄
På vad, på vem ???????????
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.