D Daniel 109 skrev:
Man får inte ha motsatt uppfattning i vissa frågor. Jag har också fått inlägg raderade.
Dels för att jag ifrågasatte om ett oisolerat växthus var ett orangeri. Dels när jag påpekat problem med ljusföroreningar. Man ska skriva positiva saker om ämnet.
Jag gissar att du inte gillade designen och skrev det. Det var sannolikt mot Marlens uppfattning.
Får det ens diskuteras? Forumreglerna §8
 
  • Gilla
Saxdaling
  • Laddar…
Nej, det här kommer sannolikt att försvinna.
 
  • Gilla
Saxdaling
  • Laddar…
E
D Daniel 109 skrev:
Nej, det här kommer sannolikt att försvinna.
Inget för svinner.
 
E El-Löken66 skrev:
Jo, det försvinner inte. Du ska bara klicka så kommer det fram.
R inne finns även en för klaring.
Jag letade reda på ett av dem.
Det fick tydligen en gillamarketing innan det togs bort, men ingen förklaring till varför det togs bort.
 
E
D Daniel 109 skrev:
Jag letade reda på ett av dem.
Det fick tydligen en gillamarketing innan det togs bort, men ingen förklaring till varför det togs bort.
I så fall är det du själv som tagit bort. Annars skulle där stått en kommen tar.
 
Nej, det står att det är borttaget av Marlen. Men inte ett ord till förklaring.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P
Majoriteten av inläggen som tas bort och som skapar kass stämning på forumet är dåligt och aggressivt formulerade. Problemet med dem är inte att någon tycker annorlunda.

Om ni upplever att Era inlägg försvinner så kanske ni skall läsa igenom det ni skriver en gång till innan ni postar och fundera på om det kan formulers bättre...? Och vissa diskussioner kanske är ok att låta självdö - man behöver inte alltid ha sista inlägget om man gjort sin poäng hörd redan.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
C
S Saxdaling skrev:
Är det bara de som gillar som får skriva?
När det gäller dessa redaktionella artiklar om husbyggen, så ja faktiskt. Se § 5.7 i diskussionsreglerna.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Det blir inte mycket till diskussion om man bara får skriva om man håller med.
 
P Posselosse skrev:
Majoriteten av inläggen som tas bort och som skapar kass stämning på forumet är dåligt och aggressivt formulerade. Problemet med dem är inte att någon tycker annorlunda.

Om ni upplever att Era inlägg försvinner så kanske ni skall läsa igenom det ni skriver en gång till innan ni postar och fundera på om det kan formulers bättre...? Och vissa diskussioner kanske är ok att låta självdö - man behöver inte alltid ha sista inlägget om man gjort sin poäng hörd redan.
Men det tas även bort inlägg för att man ifrågasätter något i tråden.
 
  • Gilla
Saxdaling
  • Laddar…
S Saxdaling skrev:
Du har raderat mitt inlägg i tråden om den gräsliga tillbyggnaden i Påvelund.
Varför ger du ingen förklaring? Jag skrev inget olämpligt i mitt inlägg.
Du får läsa tråden innan du kommenterar. Såhär har jag skrivit:

"Välkomna att kommentera denna tillbyggnad som är månadens arkitektritade på Byggahus.se!

Vi vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.

Utgå också från att alla som är inblandade i husbygget är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.

Inlägg som inte följer våra diskussionsregler(särskilt § 5.7) raderas utan förvarning."
 
  • Gilla
  • Älska
Bombus pratorum och 3 till
  • Laddar…
E
D Daniel 109 skrev:
Det blir inte mycket till diskussion om man bara får skriva om man håller med.
Det är ut talat att du inte ska Debattera i dessa ämnen.
Jag för står vad du menar.

Men hade du blivit bjuden på middag hos kungen hade du väl inte gnällt på att potatisen inte var skalad?

Nu gäller väl dessa regler bara vissa delar i forumet också. Så ingen fara på taket.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Nja, det är rätt godtyckligt.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Om någon är vänlig nog att visa oss sitt hus så är det fullt rimligt att vi är både tacksamma, trevliga och visar dem respekt. Om du hade kommit hem till mig och sagt sådär hade jag kastat ut dig.
 
  • Gilla
  • Älska
Nötegårdsgubben och 12 till
  • Laddar…
E
D Daniel 109 skrev:
Nja, det är rätt godtyckligt.
Om det är detta du inte gillar så posta i Forum kritik så får du säkert svar. Eller menar du att regeln inte tolkas rätt?

§ 5.7 Specialregel om projekttrådar & kommentarer till redaktionella artiklar om husbyggen
Den som startar en projekttråd (TS) gör det oftast för att visa upp vad man gör och dela med sig av sina erfarenheter, något som vi välkomnar varmt. Visa hänsyn till TS, som bestämmer själv hur man vill utforma sitt byggprojekt och även hur ofta man vill uppdatera tråden. Tänk på att den som bygger ett hus lägger ner sin själ och hjärta i det. Håll det för dig själv om du inte gillar det, utan ge konstruktiv kritik om något. Inlägg där man bara säger att någons hus är fult kan komma att raderas utan att vi informerar om det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.