Okej, tack för hjälpen:) Just nu är frysen avstängd.

Återkommer...
 
Redigerat:
Är det denna?? 20151018_205734.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Så, har mätt nu. 21,1 grader, slutning mellan bruna paret och avbrott mellan vita paret. Ska starta frysen och utföra en mätning efter att tempen underskridit 15 grader, men detta hinner jag inte idag, tyvärr.
 
Redigerat:
Tror jag har mätt på fel ställe. Klixonen sitter väl på kylningen för att kunna känna av temperaturen?
 
Klixon sitter ovanför förångaren. Det är de kablarna du håller i, men du måste dela på kontakten. Annars mäter du på hela kretsen.
 
  • Gilla
ankan_84
  • Laddar…
Japp, jag är med, har delat kontakten och håller på att vänta tills frysen kylt ner sig. Återkommer snart.
 
Redigerat:
zica skrev:
Klixon sitter ovanför förångaren. Det är de kablarna du håller i, men du måste dela på kontakten. Annars mäter du på hela kretsen.
Så, gjorde en mätning nu. Bruna paret har slutning och det vita paret är brutet, temperaturen är just nu 5 plusgrader. Det verkar ju vara så att denna "makapär" inte mår så bra. Ska jag testa att byta denna och vad är den till för :p
 
Kanon, tackar. Ja, det är precis den som du länkade till. Nu är frysen nästan nollgradig och fortfarande brutet över de vita trådarna? Kan man återställa denna manuellt eller är den helt förbrukad och måste bytas ut?
 
Måste bytas.
 
Har detaljnummer: 480132102117
 
Uppdaterar igen. Nu slöt sig den faktiskt över de vita paret, runt noll grader. Lite surt då jag trodde att det var felet. Men men... hur skulle ni gå vidare i detta fall? Byta kretskortet??
 
Det kan vara att den drivit i värde. Bryter den även vid noll grader, eller bara några plusgrader blir det inte någon riktig avfrostning. Isen hinner aldrig smälta undan.
 
Har stuckit in en instickstermometer precis under plåten för att se vid vilken temperatur den bryter.
 
Redigerat:
Så, den gick tillbaka vid 11 plusgrader.
Edit:Menade instickstermometer.
Är det värmen mot plåten som den tar hänsyn till eller tempen inne i själva frysen?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.