nauleem skrev:
Ja, det förstår jag. Har du provat om det verkligen fungerar i praktiken?
Jag såg min göra detta i förra veckan. Tänkte att "nu lär den väl gå runt runt tills batteriet tar slut" men den hoppade av rundkörningen efter ett varv och fortsatte ut till kantslingan istället. Imponerande ;)
 
Max R70 skrev:
Det om något visar väl att "övriga" har en del kvar att jobba på. :D
Precis! HQ 220 har ju visat sig vara oerhört kompetent och driftsäker, så varför en nyare modell som bygger på samma konstruktion men med en del uppdateringar och nyare smartare mjukvara skulle vara något att skratta åt kan man ju undra. Det är nog ganska få modeller där all hårdvara och mjukvara är helt nykonstruerade för varje generation.

De flesta nya modeller brukar dessutom dras med en del barnsjukdomar (oavsett tillverkare), så att tekniken är beprövad har jag svårt att se som något negativt.

Nu var det ju dock inte ens den modellen som diskuterades :rolleyes:
 
Nicke Nyfiken
MartinP666 skrev:
I testet som någon länkade till nyligen jämförs just de två modellerna. Den som faktiskt testat båda håller inte med dig, föga oväntat. :rolleyes:

[länk]
Ha ha ha... Vad amatörerna på "bäst i test" kommer fram till är helt oväsentligt. Deras testresultat är delvis ekonomiskt grundade.

Att som "bäst i test" påstå att Landroid M WG794E (modellen de testat) gör sig bäst på mindre och enklare gräsmattor, visar bara att de inte har en aning om vad de håller på med. Det finns mängder med folk här på ByggaHus som kan intyga att WG794E klarar både komplicerade och >1000m2 stora gräsmattor. "bäst i test" påstår även att klipptiden är 30 minuter per laddning för Landroiden. Min klippare gick just in i laddaren efter 97 minuters gräsklippning. :eek:

Däremot vad en erfaren robotgräsklipparinstallatör säger, väger betydlig tyngre. Och efter att ha jobbat med Husqvarnas AM i drygt 15 år, säger han med bestämdhet att en AM 305 aldrig klarar av min relativt komplicerad gräsmatta på 350m2, inte ens om den går dygnet runt 7 dagar i veckan. Min Landroid fixar det med lätthet.

Men om du MartinP666 säger att han har fel så får vi andra lyssna på dig och tacka för den viktiga konsumentupplysningen :rolleyes:

Erkänn i stället att HQ använder en m2 beräkning som inte har med verkligheten att göra. I alla fall inte för oss som använder det metriska systemet. ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Att testet är ekonomiskt grundande bör väl inte vara någon nackdel för landroid som är billigare än Husqvarnas klippare. Nu är detta bara en tanke och det är inte alls säkert att det är så här men din erfarna Husqvarna säljare var kanske sugen på att sälja en större och dyrare klippare än vad kunden kanske egentligen behöver. Mest för att vara på säkrasidan och dessutom tjäna några kronor till?
 
Kommer vi någonstans med den här HQ vs Worx vs Gardena-diskussionen eller ska vi konstatera att ni har olika syn saken istället, och lämna det där?
 
  • Gilla
magstorm och 3 till
  • Laddar…
Halleluja, idag fungerade regnsensorn på min WG791E -15 v0.92!

Börjar få slut på saker att klaga på nu :)
 
Nicke Nyfiken
quick skrev:
Nu är detta bara en tanke och det är inte alls säkert att det är så här men din erfarna Husqvarna säljare var kanske sugen på att sälja en större och dyrare klippare än vad kunden kanske egentligen behöver. Mest för att vara på säkrasidan och dessutom tjäna några kronor till?
I så fall sköt han sig själv i foten. Big time ;) eftersom jag åkte därifrån och köpte en Worx istället och är väldigt nöjd med den + att jag har många tusenlappar kvar som jag kan lägga på roligare saker ;)

Nä men allvarligt! Han var riktigt irriterad och besviken på HQ som marknadsför klippare som inte lever upp till förväntningarna hos kunderna. Och det är återförsäljarna som får ta all skit, eftersom HQ hänvisar alla kundärenden till sina återförsäljare.

Jag tror personligen att HQ klippare är bland de bästa på marknaden, men om man väger in den ekonomiska aspekten så finns det betydligt bättre alternativ.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
VauxhallViva skrev:
Halleluja, idag fungerade regnsensorn på min WG791E -15 v0.92!

Börjar få slut på saker att klaga på nu :)
Tror du att det har samband med uppgraderingen till 0.92 att göra?
 
Nej, har aldrig kört den med någon annan version än v0.92, och den har klippt flera gånger i skyfall. Idag var det ganska rejält regn, men inte skyfall, och ganska kortvarigt. Vi får väl se hur det går framöver, det lär väl kanske regna nån mer gång...
 
Uppdatering av mjukvara, köpte klipparen i lördags WG796, kollar på hemsidan angående uppdateringar och det står att den är uppdaterad till senaste mjukvara, släpptes inte den för bara någon vecka sedan? förstår inte riktigt hur jag kollar version, när jag startar så står en kod i höger hörn 1,något sen ett datum från april 2015. vad ser ni?
 
CO säljer WG 791 E klubbpris 7495:- t o m 14/6
 
peternicklas
johank skrev:
Uppdatering av mjukvara, köpte klipparen i lördags WG796, kollar på hemsidan angående uppdateringar och det står att den är uppdaterad till senaste mjukvara, släpptes inte den för bara någon vecka sedan? förstår inte riktigt hur jag kollar version, när jag startar så står en kod i höger hörn 1,något sen ett datum från april 2015. vad ser ni?
Det ska stå några mer siffror som talar om vilken version du har. V0.82 eller V 0.92 eller 11.5
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tag ett kort svårt att hinna med och se
 
peternicklas
Det är den senaste som finns vad jag vet. Ska komma en ny uppdatering i morgon, hoppas vi.
 
Ah ok
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.