Tack för förslag och synpunkter. Att ha marktäckare istället för gräs är något vi har funderat över, men tyckte att det skulle vara smidigt ifall man kunde få det att funka med gräs när man ändå gör resten av gräsmattan. Vi ska fundera vidare
 
Från: https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
Programmera upp till 4 områden
Är trafiken högre på vissa områden? Behöver vissa områden trimmas mer än andra? Föredrar du kortare gräs på framsidan av ditt hus och lite mjukare gräs på baksidan? Inga problem! Hypericum 3.1 låter Landroid lära sig och komma ihåg upp till fyra olika områden för att anpassa din skötsel av gräsmattan till dina specifika behov. Genom att programmera olika områden för din Landroid blir din gräsmatta lika unik som du själv, och utan någon extra ansträngning eller ytterligare underhåll.
Hur programmerar jag så den klipper kortare gräs på en zon och längre på en annan?
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
evesve skrev:
Från: [länk]


Hur programmerar jag så den klipper kortare gräs på en zon och längre på en annan?
Ja där har nog översättarna gjort lite fel. Men det kan även vara så att de menar om den inte klipper lika ofta bak som fram så blir gräset högre.
 
peternicklas skrev:
Ja där har nog översättarna gjort lite fel. Men det kan även vara så att de menar om den inte klipper lika ofta bak som fram så blir gräset högre.
Jo, så är det nog. Eller så låter det bara lite finare? :wow:
 
Henke2 skrev:
Vet att vissa störde sig förra året på att man jagade lägsta pris på klipparna. Det skiter jag i. Där emot tycker jag det är upp till folk att själva jaga lite... ända tills vi åter igen blev väldigt kaxigt och taskigt bemötta på Jem&fix.

Så jag ger er ett tips om att man kan köpa 790E på Jem&fix för 5200kr om man hänvisar till en blocketannons där den säljs för 6500kr från en fysisk butik. Van från förra året så krävdes bara 20minuters motivering denna gången varför de skall stå upp för sin prisgaranti, som de till slut efter telefonsamtal till chef gjorde. Bara ett tips alltså, men det krävs att man kan tala för sig i butiken tyvärr, trots deras generösa prisgaranti.

Eller får vi se klipparen för 6495kr hos dem i morgon, who knows...
Hej,

Jag blev nekad prisgaranti. Först av kassapersonalen som sa att priset i blocketannonsen inte stämde.
Jag sa då att jag hade talat med företaget i blocketannonsen och att priset visst stämde (vilket jag gjort och det stämmer), nej det gör det inte sa kassapersonalen, jo det gör det visst sa jag.

Ett ögonblick sa kassapersonalen och gick iväg, ett par minuter senare kommer han med en telefon som han ger till mig. I andra änden är butikschefen som säger att de kan inte ge prisgaranti för att huvudkontoret har talat om det. De hänvisar till att företaget i blocketannonsen inte köper sin klippare från samma leverantör som Jem o Fix och som är huvudleverantören av Worx i Sverige.

Det kan naturligtvis vara på det viset men det är knappast mitt problem/fel och dessutom står det inget om det i Jem o Fix förutsättningar för prisgaranti vilket jag också påtalade. Han stod på sig och vägrade ge mig prisgarantin.

Detta är enligt mig bara ett svepskäl för att neka prisgaranti. Jag kommer att kontakta en konsumentvägledare då jag blir förbannad över detta. Priset är inte grejen utan det är att de lovar prisgaranti som de inte håller.

Var bara tvungen att skriva av mig lite, trevlig kväll.
 
Redigerat:
  • Gilla
nyberg82 och 2 till
  • Laddar…
peternicklas
Det är väl Hässleholm som är importör av Worx.
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Det är väl Hässleholm som är importör av Worx.
Jem&Fix tar sina klippare via en dansk importör.
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Jem&Fix tar sina klippare via en dansk importör.
HP Schou är ett Danskt företag som har kontor i Hässleholm.
 
Redigerat:
Jag fick min 790e för ca 5200 på prisgaranti för drygt en månad sen med hänvisning till att Clas Ohlson hade 500kr klubbrabatt. Men det tog sin tid att få igenom det. Var där först på lördagen,visst sa en i personalen. Men du måste ha erbjudandet utskrivet/annons med dig(jag visade på deras hemsida). När jag kom tillbaks 30min senare blev det stopp av en annan person som hade kassan. Han hänvisade att det inte gäller mot medlemsskapserbjudanden...Jag försökte med att alla får bli klubbclas medlemmar men noop.

Eftersom jag fått två olika bud så testade jag att gå dit någon dag senare. Helt annan personal,han gick och ringde först butikschef och sen ngn mer centralt. Tog en stund men sen var det godkänt så jag fick prisgarantin. Kan säkert upplevas sniket/drygt av vissa men hey! Tycker inte om när affärer försöker dribbla bort kunden så mkt att inte ens personalen har samma uppfattning sinsemellan. Kallar man något för prisgaranti ska man inte ha 15sidor finstilt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
HP Schou är ett Danskt företag.
Precis. Det är därifrån de får sina klippare. Inte från Hässleholm.
 
peternicklas
Nicke Nyfiken skrev:
Precis. Det är därifrån de får sina klippare. Inte från Hässleholm.
Samma företag.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ja, han sa det namnet HP Schou.
Men att annonsören i Blocketannonsen inte handlar därifrån och därmed gäller inte prisgarantin?

Jag köper inte det argumentet.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
qsecofr skrev:
Ja, han sa det namnet HP Schou.
Men att annonsören i Blocketannonsen inte handlar därifrån och därmed gäller inte prisgarantin?

Jag köper inte det argumentet.
Jag tror att HP Schou är enda importören av hela Worxs sortiment i Norden.
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Samma företag.
Hur som haver...

Hässleholm ligger inte i Danmark, även om många norr om åsen anser att Skåne tillhör Danmark ;)
 
peternicklas skrev:
Jag tror att HP Schou är enda importören av hela Worxs sortiment i Norden.
Så kan det säkert vara. Han sa något om gråimport, bla, bla.
Hur som helst så skall jag ringa konsumentvägledaren i morgon och se vad de säger. Jag känner starkt att de har fel och jag har rätt.

Har sparat skärmdumpar på priser ifall någon får för sig att ändra något.
 
  • Gilla
nyberg82
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.