Det är väl risken man tar/tog när man valde worx eller annan mindre modell. Köp Husqvarna eller motsvarande om du vill vara säker på att service finns framåt i tiden. Men man får ju betala rätt bra för det. När jag köpte min worx hoppades jag på 4års funktionalitet och det verkar det faktiskt kunna bli...
 
  • Gilla
evesve
  • Laddar…
Ja, jag är inne på 5:e året(y)
Med trånga passage så finns/fanns det ingen som klarar det bättre.
 
  • Gilla
Sebis och 1 till
  • Laddar…
Vill bara tala om att även jag är inne på 5e året, har bytt kretskort en gång endast. Det var när grannarna runt om började skaffa Husqvarna och min 790E blev lite störd när den kom för nära de andra slingorna, men efter kretsbytet tuggar den på som vanligt! Är otroligt nöjd med den och har aldrig upplevt några problem, den har stått inne vintertid under trappan i hallen , när jag tar ut den på våren igen har det knappt tappat batterikapacitet alls!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
S SpiderTheSwede skrev:
Vem skall man skicka klagomål till? Vem har agenturen för Worx Landroid? Är ju för j**'ligt om det bara går att ladda ner till "nyare" maskiner.
Ta kontakt med:
let me repair
 
Behöver köpa en ny frontsensorenhet, vart hittar man detta snabbast? Classe verkar inte sälja reservdelar längre och worx support verkar inte sugna på att svara...
 
Behöver också en frontsensor, verkar som worx säger upp samarbete till höger och vänster....vad händer?
 
Kanske kan man maila Klaus-Dieter Hagemann som är VD för Positec GMBH eller Irina Malkiel som är Supply ansvarig.
Har inte hittat mail addresser dock.
 
Skärmdump av en online kundvagn med markerad rad visande en gränsensor med leveransdatum 28.08.2019.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta är ju inte ok!!!
S SpiderTheSwede skrev:
Kanske kan man maila Klaus-Dieter Hagemann som är VD för Positec GMBH eller Irina Malkiel som är Supply ansvarig.
Har inte hittat mail addresser dock.
 
  • Ledsen
nissenhj
  • Laddar…
Min klippare har börjat undvika en del av tomten. Så fort han närmar sig mitten så vänder han.

Dålig slinga? Men varför skulle det bara hända där då. Då borde den krångla på andra ställen också?
 
10399687_1170637139628166_469577477226298300_n.jpg
Göran Öhlin
Maskinerna är nog men garanti o service hanteringen av Svenska Worx är under all kritik. Skickade iväg min Landroid för garantireparation i slutet av mars och väntar fortfarande på att få tillbaka den . Dom har meddelat att dom väntar på reservdelar !!!! Får snart bli ett fall för ARN
 
O oe36sail skrev:
[bild]
Göran Öhlin Maskinerna är nog men garanti o service hanteringen av Svenska Worx är under all kritik. Skickade iväg min Landroid för garantireparation i slutet av mars och väntar fortfarande på att få tillbaka den . Dom har meddelat att dom väntar på reservdelar !!!! Får snart bli ett fall för ARN
Min tog en ca 1 månad att få tillbaka. Byte av frontsensor.
 
L Lykos skrev:
Behöver också en frontsensor, verkar som worx säger upp samarbete till höger och vänster....vad händer?
Checka med Worx om du kan få den på garantin. Gjorde jag i vart fall.
 
anderssose anderssose skrev:
Checka med Worx om du kan få den på garantin. Gjorde jag i vart fall.
Eller få den hemskickad.
Jag bytte min själv. Då kunde jag löda ihop trasig kabel på den gamla så ligger den i reserv.
Troligtvis så är en kabel trasig under maskinen.
Jättefin bruksanvisning medföljde.
 
Hej

Min worx väljer alltid att söka laddningsstation och avbryta klippning när batteri kapacitet sjunker till 46%. Varför väljer den inte att söka sig till laddningsstation vid 20% av batteri kapacitet? Kan man justera detta på något sätt?
 
P Patrik1968 skrev:
Hej

Min worx väljer alltid att söka laddningsstation och avbryta klippning när batteri kapacitet sjunker till 46%. Varför väljer den inte att söka sig till laddningsstation vid 20% av batteri kapacitet? Kan man justera detta på något sätt?
Kan batteriet börja ge upp?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.