J Janne79 skrev:
Gungställningen är inte avgränsad med kabel. Jag anser att kollisionskyddet borde räcka. Samma med studsmattan. Det dem två ställe den brukar fastna, men det står i manualen att stabila objekt på minst 15cm så ska den byta håll. Den stod även och slirade mot en gran innan ja drog om slingan. Studsmattan kan ja inte rama in med slinga eftersom jag flyttar den med jämna mellanrum för gräsets skull.
Dom liknande problemen jag har kvar är när den går på ett hinder som lutar mot klipparen, exvis en gren.
Då kan den köra länge och nästan gräva ner sig. Rättas till med små stolpar.
Att den klättrar uppåt har jag ingen bra lösning på.
 
N nissenhj skrev:
Mot studsmatta har jag haft liknande fenomen . Den
fastnar med skalet utan att sensorn blir påverkad. Sänkte läten jag satt på benen sen försvann problemet
Jag har satt brädor mellan benen på den så den ska ha nån stabil träffyta, får se hur det blir.
 
E evesve skrev:
Dom liknande problemen jag har kvar är när den går på ett hinder som lutar mot klipparen, exvis en gren.
Då kan den köra länge och nästan gräva ner sig. Rättas till med små stolpar.
Att den klättrar uppåt har jag ingen bra lösning på.
När den fastnat på ställningen, två gånger, så här det varit när klipparen haft gungan rakt framför sig. Alltså blir vinkeln på benen mot klipparen minimal.
 
Hej, jag har hittat en beg Worx WG790E är det något att ha?
Den ska klara 800kvm och jag har under 425kvm.
Vad brukar fallera, hur är tillgången på reservdelar?
 
Det är väl batteri och knivar, men det är inga problem att köpa nytt.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
J Janne79 skrev:
Det är väl batteri och knivar, men det är inga problem att köpa nytt.
Brukar den få konflikt med närliggande slingor?
Nu har ingen granne klippare(robot) men det kommer nog ganska snart.
 
M maxmsm skrev:
Brukar den få konflikt med närliggande slingor?
Nu har ingen granne klippare(robot) men det kommer nog ganska snart.
Så länge man lägger slingan 2 meter från den andra slingan, så ska det inte vara nån fara.
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Hej, jag har hittat en beg Worx WG790E är det något att ha?
Den ska klara 800kvm och jag har under 425kvm.
Vad brukar fallera, hur är tillgången på reservdelar?
Jag har en 790E från 2015 som fungerar perfekt!
Jag har bytt kretskort i laddstation och sensorenheten på klipparen.
Allt inom garantin.
Originalbatteriet klarar fortfarande 1,5 timme.
425 kvm klarar den bra och har dessutom lätt för att ta sig genom trånga passager.
Sen kan väl ingen svara på hur länge den håller... :cool::thinking:
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
J Janne79 skrev:
Så länge man lägger slingan 2 meter från den andra slingan, så ska det inte vara nån fara.
Bra, då kan det bli affär på denna bara jag hittar någon som säljer begränsningskabel i närheten.
 
E evesve skrev:
Jag har en 790E från 2015 som fungerar perfekt!
Jag har bytt kretskort i laddstation och sensorenheten på klipparen.
Allt inom garantin.
Originalbatteriet klarar fortfarande 1,5 timme.
425 kvm klarar den bra och har dessutom lätt för att ta sig genom trånga passager.
Sen kan väl ingen svara på hur länge den håller... :cool::thinking:
Det viktiga är att det går att få tag på reservdelar till vettiga priser, sen är jag övertygad om att det finns kompetens på detta forum som kan guida mej till reparationernas görande.........
 
M maxmsm skrev:
Det viktiga är att det går att få tag på reservdelar till vettiga priser, sen är jag övertygad om att det finns kompetens på detta forum som kan guida mej till reparationernas görande.........
Det kanske låter som jag är generalagentens ombud, men jag är bara en nöjd kund (köpte min på ICA Maxi)
När jag fick reservdelarna skickade så var det utförliga beskrivningar med paketet(y)
 
E evesve skrev:
Det kanske låter som jag är generalagentens ombud, men jag är bara en nöjd kund (köpte min på ICA Maxi)
När jag fick reservdelarna skickade så var det utförliga beskrivningar med paketet(y)
Det verkar som att många är nöjda med dessa, lite därför jag funderar på en beg just nu, sen blir det nog en ny när allt bygge och gräs är klart.
Var köper du delarna, knappast på Maxi?

Ska strax åka och jobba, så jag fortsätter i morron.
 
M maxmsm skrev:
Det verkar som att många är nöjda med dessa, lite därför jag funderar på en beg just nu, sen blir det nog en ny när allt bygge och gräs är klart.
Var köper du delarna, knappast på Maxi?

Ska strax åka och jobba, så jag fortsätter i morron.
Fick dom av generalagenten!
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
 
  • Gilla
maxmsm
  • Laddar…
Idag stannade min mitt på gräsmattan och visade felet "outside working area". Lampan på laddstationen lyser hela tiden, så det är inget problem med slingan. Den funkade utan problem hela förra säsongen och likaså denna (hittills).

Någon som har en idé om vad som kan vara problemet.
 
N nauleem skrev:
Idag stannade min mitt på gräsmattan och visade felet "outside working area". Lampan på laddstationen lyser hela tiden, så det är inget problem med slingan. Den funkade utan problem hela förra säsongen och likaså denna (hittills).

Någon som har en idé om vad som kan vara problemet.
Hjälper det om du lyfter klipparen närmare kanttråden och startar om?
Har grannen installerat en klippare som stör ut din?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.