Så här beter sig vår när den ska tillbaka och ladda, den ska köra till vänster längs med muren för att komma in till laddstationen.

Började helt plötsligt för några veckor sedan.


Idéer? Är det värt att köpa en ny slinga för en tusenlapp och lägga en dag på att installera det, eller ska man köpa en ny klippare?
 
E evesve skrev:
Hjälper det om du lyfter klipparen närmare kanttråden och startar om?
Har grannen installerat en klippare som stör ut din?
Har provat att ställa den nära och på slingan.

Grannen köpte en Worx Landroid förra året och det har funkat sedan dess.

Har även kontroller att det inte är detta felet:
 
Hej,

För mig slutade den ta laddning, kollade kablarna du pekar på i filmen men syntes inget. Eftersom jag bara hade 3 dagar kvar av garantin öppnade jag hela och såg först då att en svart kabel var av längre in i höljet. Fungerade igen när jag skarvade ihop den. Fick ett nytt sensorpaket skickat på posten på garanti. Skulle kanske kunna va en sensorkabel (vit) som gett upp så den blir lite konstig?

Har du provat klippa med grannens på din tomt. Fungerar den bra så är det knappast slingan.

N nauleem skrev:
Har provat att ställa den nära och på slingan.

Grannen köpte en Worx Landroid förra året och det har funkat sedan dess.

Har även kontroller att det inte är detta felet:
[media]
 
A Andersson8 skrev:
Hej,

För mig slutade den ta laddning, kollade kablarna du pekar på i filmen men syntes inget. Eftersom jag bara hade 3 dagar kvar av garantin öppnade jag hela och såg först då att en svart kabel var av längre in i höljet. Fungerade igen när jag skarvade ihop den. Fick ett nytt sensorpaket skickat på posten på garanti. Skulle kanske kunna va en sensorkabel (vit) som gett upp så den blir lite konstig?

Har du provat klippa med grannens på din tomt. Fungerar den bra så är det knappast slingan.
Provade att ställa ner den på grannens tomt och då fick jag inget felmeddelande.

Problemet är ju bara att lampan på laddstationen lyser hela tiden, men det är ju uppenbarligen något fel på slingan eller laddstationen.

Idéer?
 
N nauleem skrev:
Provade att ställa ner den på grannens tomt och då fick jag inget felmeddelande.

Problemet är ju bara att lampan på laddstationen lyser hela tiden, men det är ju uppenbarligen något fel på slingan eller laddstationen.

Idéer?
Har liknande problem också, lyser din laddstation grönt även om du med flit bryter slingan? Min gör det och jag misstänker att något är galet med laddstationen eller laddstationens kretskort.
 
O olofh skrev:
Hej på er
Ser fram emot våren för i helgen blev det en WG790E för mig. Än så länge står den kvar i lådan men hoppas hinna få ut slingan till helgen. vad jag förstått så är det samma modell som fjolårets M fast att de skrivit ner kapaciteten till 800m2. Har ju bara ca 300m2 gräsmatta så ska nog funka bra. De har skrivit ut i manualen att de ska gå att uppdatera programvaran och på ett extra tryckblad som låg löst i kartongen beskrivs hur man låter den kantklippa vid hemgång.

Hej.
Har du fortfarande kvar din WG790E?
Om du har det vet du var man hittar uppdatering av programmvaran? Har letat på nätet nu ett tag utan att hitta.

Mvh Peter
 
P peteeroth skrev:
Hej.
Har du fortfarande kvar din WG790E?
Om du har det vet du var man hittar uppdatering av programmvaran? Har letat på nätet nu ett tag utan att hitta.
Uppdateringar finns på deras hemsida under support.
https://worx-europe.com/sv/
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
E evesve skrev:
Jag har en 790E från 2015 som fungerar perfekt!
Jag har bytt kretskort i laddstation och sensorenheten på klipparen.
Allt inom garantin.
Originalbatteriet klarar fortfarande 1,5 timme.
425 kvm klarar den bra och har dessutom lätt för att ta sig genom trånga passager.
Sen kan väl ingen svara på hur länge den håller... :cool::thinking:
Hej
Vet du var man hittar programvaru uppdatering? Har letat på deras hemsida utan att hitta. Finns bara till nya modeller...

mvh Peter
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
G Ganntrader skrev:
Uppdateringar finns på deras hemsida under support.
[länk]
Lyckas inte. Provar att registrera min maskin med serienummer på maskinens baksida. Den accepterar inte det. Där av kommer jag inte vidare...
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Min tuggade igång för 3 veckor sen.
Efter vintervilan i garaget fanns 86% batteristyrka kvar.
Jag har tidigare kollat upp programvaran, men inte i år.
Gick in på hemsidan nu och dom var lite besvärliga.
Först var jag tvungen att registrera mig.
Fungerade inte innan jag kunde presentera ett serienummer.
Det jag använt tidigare accepterades inte.
Så, tyvärr kan jag inte hjälpa till.
Mitt nummer startar på 2015....
 
P peteeroth skrev:
Lyckas inte. Provar att registrera min maskin med serienummer på maskinens baksida. Den accepterar inte det. Där av kommer jag inte vidare...
Du kan inte registrera en "gammal" maskin, endast en som är så passa ny att det finns garanti på den.
Detta har varit uppe mycket på andra forum om worx och byte av agenturen i Sverige. Kommer antagligen inte att bli så bra som det var med shou i Hässleholm
 
N nissenhj skrev:
Du kan inte registrera en "gammal" maskin, endast en som är så passa ny att det finns garanti på den.
Detta har varit uppe mycket på andra forum om worx och byte av agenturen i Sverige. Kommer antagligen inte att bli så bra som det var med shou i Hässleholm
Det är där problemet ligger...
Tidigare behövdes inget konto, bara ett serienummer för att kolla om det fanns en ny programvara.
10+ poäng till gamla agenturen i Hässleholm!

För dom som undrar så kör jag med
Hypericum 3.1 v0.94
DB275_GRAF.BIN
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
P peteeroth skrev:
Hej.
Har du fortfarande kvar din WG790E?
Om du har det vet du var man hittar uppdatering av programmvaran? Har letat på nätet nu ett tag utan att hitta.

Mvh Peter
Har aldrig uppdaterat min utan kör med org mjukvara, funkar bra så har aldrig känt något behov att försöka uppgradera
 
Vem skall man skicka klagomål till? Vem har agenturen för Worx Landroid? Är ju för j**'ligt om det bara går att ladda ner till "nyare" maskiner.
 
S SpiderTheSwede skrev:
Vem skall man skicka klagomål till? Vem har agenturen för Worx Landroid? Är ju för j**'ligt om det bara går att ladda ner till "nyare" maskiner.
Vet inte hur man klagar...
Har du "sämre" programvara än 0.94 så kan jag nog mejla 0.94 till dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.