peternicklas
LarssonNike skrev:
Ok, får nog bli skarvkopplingen där iaf. Har inget att löda med.

Tråd då?
Måste man köra med original eller funkar det med något annat?
Fungerar med vanlig FK, den som man har i huset. Jag har dock valt att använda avsedd kabel även om den är lite dyrare. Köpte på Gekås sist jag var där.
 
LarssonNike skrev:
Ok, får nog bli skarvkopplingen där iaf. Har inget att löda med.

Tråd då?
Måste man köra med original eller funkar det med något annat?
Jag köpte FK 1,5 svart på Biltema, rätt mycket billigare än original. Vet många med Robotar som använder sig av den och det funkar fint.
 
peternicklas
b0dd3 skrev:
Jag köpte FK 1,5 svart på Biltema, rätt mycket billigare än original. Vet många med Robotar som använder sig av den och det funkar fint.
Jo den fungerar. Dock ska man vara medveten om att det är ren koppartråd så den kan ärga ganska fort.
 
peternicklas skrev:
Jo den fungerar. Dock ska man vara medveten om att det är ren koppartråd så den kan ärga ganska fort.
Yup, gäller att få till skarvarna och hålla tummarna på att klipparen inte skalar av en bit någonstans!
 
Har nu äntligen fått hem min klippare igen😍
Tycker den svänger mycket mer än förut, det dom har gjort är att byta kretskort....
 
Nybbe79 skrev:
Har nu äntligen fått hem min klippare igen😍
Tycker den svänger mycket mer än förut, det dom har gjort är att byta kretskort....
Är gräset långt? Vad har du ställt in för klipphöjd?
 
b0dd3 skrev:
Är gräset långt? Vad har du ställt in för klipphöjd?
Gräset är inte så långt, men det är längre än det var sist den klippte, den står på 38 mm...
 
Nybbe79 skrev:
Gräset är inte så långt, men det är längre än det var sist den klippte, den står på 38 mm...
Hör du att den arbetar mycket med gräset? Alltså klipper?

Om ja, så kan det bidra med att den drar åt vänster.

Vilken firmware fick du?
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Hör du att den arbetar mycket med gräset? Alltså klipper?

Om ja, så kan det bidra med att den drar åt vänster.

Vilken firmware fick du?
Aha, ja den klipper mycket gräs👍
Tyckte det stod 1,97 i displayen när jag startade den...
 
Nybbe79 skrev:
Aha, ja den klipper mycket gräs👍
Tyckte det stod 1,97 i displayen när jag startade den...
Ok, där har du nog förklaringen. När den sen klippt av gräset så bör den köra rakare ;)

Kör med den ett tag, är du inte nöjd så finns där folk som har andra liggandes som du kan pröva. Jag är väldigt nöjd med 1.91 som jag kör nu.
 
  • Gilla
Nybbe79
  • Laddar…
b0dd3 skrev:
Ok, där har du nog förklaringen. När den sen klippt av gräset så bör den köra rakare ;)

Kör med den ett tag, är du inte nöjd så finns där folk som har andra liggandes som du kan pröva. Jag är väldigt nöjd med 1.91 som jag kör nu.
Absolut, det är samma program i nu som det var innan jag skickade den på reparation så det är nog som du skriver att gräset är så långt👍
Tror inte att det inverkar så på klippresultatet heller så jag kör ett tag får jag se 👍
 
  • Gilla
b0dd3
  • Laddar…
I tre dagar höll skiten, nu driver inte högersidan alls, nu åker skiten tillbaka till jem och fix!!!!!!
 
Nybbe79 skrev:
I tre dagar höll skiten, nu driver inte högersidan alls, nu åker skiten tillbaka till jem och fix!!!!!!
Tråkigt att läsa!

Jag reklamerade min igår. Blir en HQ420 eller en miimo 520 istället. Ska strax åka och handla hos lokala återförsäljaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.