peternicklas
denna70 skrev:
undrar en sak. har någon av er beställt titan blad från t.ex. ebay eller från något annat ställe? är dom bra öht? tänkte köpa en omgång nya och såg att det finns titan blad. kanske värt att prova?
Ja, jag såg också att det finns titanblad på Ebay. Borde fungera bra, provar du så skriv om din erfarenhet. Jag har fortfarande blad får några år till. Går bara 1 set/år.
 
peternicklas skrev:
Ja, jag såg också att det finns titanblad på Ebay. Borde fungera bra, provar du så skriv om din erfarenhet. Jag har fortfarande blad får några år till. Går bara 1 set/år.
ja jag beställde få se hur det fungerar. det var bara 150:- med frakt från Tyskland för 9st.
 
denna70 skrev:
ja jag beställde få se hur det fungerar. det var bara 150:- med frakt från Tyskland för 9st.
Ja, du får gärna skriva en recension på bladen när du fått hem dem. Jämföra osv med original bladen.
 
Hade varit intressant med blad som är 10mm längre. Finns det från någon modell av klippare tro?
 
Henke2 skrev:
Hade varit intressant med blad som är 10mm längre. Finns det från någon modell av klippare tro?
Ja, det eller byta knivdisken till bredare. Har för mig att någon har nämnt det här inne tidigare?
 
Redigerat:
Ganntrader skrev:
Titanblad har testats av en användare här på forumet läs #13 i följande tråd
[länk]

Däremot undrar jag om någon testat dessa
[länk]
Ah okej, där var någon som testat knivarna till automower och var nöjd. Dock vet jag inte om någon testat på sin worx?

Men att byta knivdisken hade ju vart guld, skulle vilja ha en klippbredd på 26cm på min 793E.1, där är lätt plats för det under den och tillräckligt med skydd för knivarna.
 
b0dd3 skrev:
Ah okej, där var någon som testat knivarna till automower och var nöjd. Dock vet jag inte om någon testat på sin worx?
Nöjd var han väl inte som jag fattar det.
 
Ganntrader skrev:
Nöjd var han väl inte som jag fattar det.
Tittade fel :) Men knivarna som han tipsade om från http://www.robotklipparknivar.se/ ska jag nog testa nästa gång jag behöver köpa nya.

Jag är nog ganska petig när det kommer till knivarna, plus att jag har två ekar som hänger in från grannens tomt som släpper en hel del kvistar och skit så jag inbillar mig att det slöar ut knivarna snabbare när han kör på dessa.
 
b0dd3 skrev:
Tittade fel :) Men knivarna som han tipsade om från [länk] ska jag nog testa nästa gång jag behöver köpa nya.

Jag är nog ganska petig när det kommer till knivarna, plus att jag har två ekar som hänger in från grannens tomt som släpper en hel del kvistar och skit så jag inbillar mig att det slöar ut knivarna snabbare när han kör på dessa.
få se hur det blir med mina när dom kommer in. ska sätta i 2 vanliga o 2 av dom här titan för att jämföra. sedan ser jag att dom säljer rostfria men det trodde jag dom här vanliga var. jag kanske har fel.
 
Hur gör ni som har studsmatta på tomten?
Finns väl risk att den kör upp på "de liggande" stödbenen och skadar knivarna?

Sen är det så här att jag behöver mer angränsningskabel...
Finns säger 100 frågor om skarvningar på det.

Men har någon som varit med här ett tag lust att sammanfatta vad som funkar bäst?
Kan man köpa vad som helst eller måste man vara "märkestrogen"?

Tack
 
peternicklas
LarssonNike skrev:
Hur gör ni som har studsmatta på tomten?
Finns väl risk att den kör upp på "de liggande" stödbenen och skadar knivarna?

Sen är det så här att jag behöver mer angränsningskabel...
Finns säger 100 frågor om skarvningar på det.

Men har någon som varit med här ett tag lust att sammanfatta vad som funkar bäst?
Kan man köpa vad som helst eller måste man vara "märkestrogen"?

Tack
Vi hade tidigare en mindre studsmatta. Jag grävde då ner den 15 cm. Fungerade mycket bra. För de större studsmattorna, sätt någon form av bräda mellan benen på de som har stöd mot marken.
 
peternicklas skrev:
Vi hade tidigare en mindre studsmatta. Jag grävde då ner den 15 cm. Fungerade mycket bra. För de större studsmattorna, sätt någon form av bräda mellan benen på de som har stöd mot marken.
Ja, så kan man ju göra, Tack.

Har du någon erfarenhet av skarvning av tråd?
 
peternicklas
LarssonNike skrev:
Ja, så kan man ju göra, Tack.

Har du någon erfarenhet av skarvning av tråd?
Har både löddade med krympslang samt kabelsko http://www.clasohlson.com/se/Fukttät-skarvhylsa/Pr151235010
och krympslang ovan på den. Många använde 3M:s koppling men jag läste i en tråd att de kan vara lite luriga. En användare hade fått ärg i sin koppling.
 
Ok, får nog bli skarvkopplingen där iaf. Har inget att löda med.

Tråd då?
Måste man köra med original eller funkar det med något annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.