Tjena. Jag går i funderingar att köpa en Worx WG791E.
Har lite funderingar angående den.
Det är så att min granne ha en HQ sen ca 4-5 år tillbaka. Slingan på hans tomt ligger precis i häcken mellan våra tomter. Hur blir det om min slinga kommer ca 50 cm från hans. Kommer dom att störa ut varandra?

En annan fundering är att en del av tomten på framsidan kommer klipparen har svårt att ta sig till.
Jag är medveten om att ja kommer få bära dit klipparen ibland. Men hur gör man med slingan på den delen?
Måste jag ha en till laddstation där eller räcker det med en separat slinga som man kopplar in på den andra slingan?

Sista funderingen är. Ska man köpa en Worx nu i år eller ska man vänta till nästa år? Dom brukar ju sälja ut dom lite billigare på hösten.
 
Imorgon är det 20% på Classe i butiken..
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Det ska den nog. har wi-fi, i appen kan man ändra/kolla schema, se status, starta/stoppa klippning. Man får ingen notifikation om den stannar tyvärr.
 
peternicklas
Lindskog skrev:
Tjena. Jag går i funderingar att köpa en Worx WG791E.
Har lite funderingar angående den.
Det är så att min granne ha en HQ sen ca 4-5 år tillbaka. Slingan på hans tomt ligger precis i häcken mellan våra tomter. Hur blir det om min slinga kommer ca 50 cm från hans. Kommer dom att störa ut varandra?

En annan fundering är att en del av tomten på framsidan kommer klipparen har svårt att ta sig till.
Jag är medveten om att ja kommer få bära dit klipparen ibland. Men hur gör man med slingan på den delen?
Måste jag ha en till laddstation där eller räcker det med en separat slinga som man kopplar in på den andra slingan?

Sista funderingen är. Ska man köpa en Worx nu i år eller ska man vänta till nästa år? Dom brukar ju sälja ut dom lite billigare på hösten.
Jag har 3 st HQ runt huset. Ligger på runt 70 cm. avstånd till de 2. 50 cm. låter lite för en häck. Hur bred är häcken. Den borde vara 30 cm. Sedan har HQ c:a 25 avstånd mellan häck och slinga och du behöver c:a 20 - 25 cm. då hamnar du på runt 75 - 80 cm. Det funkar. Tänk även på att häcken blir bredare med åren. Får nog själv flytta stenar och slinga till nästa år då häcken brer ut sig.
 
Men är det värt att köpa en worx i år eller ska man vänta till våren?
 
peternicklas skrev:
Jag har 3 st HQ runt huset. Ligger på runt 70 cm. avstånd till de 2. 50 cm. låter lite för en häck. Hur bred är häcken. Den borde vara 30 cm. Sedan har HQ c:a 25 avstånd mellan häck och slinga och du behöver c:a 20 - 25 cm. då hamnar du på runt 75 - 80 cm. Det funkar. Tänk även på att häcken blir bredare med åren. Får nog själv flytta stenar och slinga till nästa år då häcken brer ut sig.
Var det inte så att Landroidarna hade problem att samarbeta med äldre modeller av HQ? Var det före 2012 eller 2013? Här var det ju frågan om en 4-5 år gammal HQ så jag tycker det låter lite vårdslöst att bara säga tvärsäkert att det funkar.

Kolla här:

https://www.byggahus.se/forum/robot...hur-stors-den-av-andra-robotgrasklippare.html
 
Lindskog skrev:
Men är det värt att köpa en worx i år eller ska man vänta till våren?
Hur stor gräsmatta har du och hur trång är passagen ?
 
Min WG790E har börjat stänga av sig när den står i laddstationen, varför?
Borde inte display lysa jämt, har för mig den gjorde det förut...

Hur kan man fabriksåterställa WG790E?
 
Elkludde skrev:
Hur stor gräsmatta har du och hur trång är passagen ?
Total gräsyta är ca 600 kvm. Passagen är knappt 60 cm.
 
Clas Ohlson har som sagt 20% rabatt idag, och jag är lite sugen på en Worx Landroid 2.0 WG791E som då kostar strax under 6400 kr. Egentligen hade jag tänkt köpa en Automower 310 till min tomt som är 1200 kvm minus hus, altan, garage och bodar varför gräsytan bör vara en bra bit under 1000 kvm. Vad tror ni, vad blir jag mest nöjd med?
 
henrico skrev:
Min WG790E har börjat stänga av sig när den står i laddstationen, varför?
Borde inte display lysa jämt, har för mig den gjorde det förut...

Hur kan man fabriksåterställa WG790E?
har du uppdaterat till v 0,94 eller vilken har du nu
 
Redigerat:
hakaninorr skrev:
Clas Ohlson har som sagt 20% rabatt idag, och jag är lite sugen på en Worx Landroid 2.0 WG791E som då kostar strax under 6400 kr. Egentligen hade jag tänkt köpa en Automower 310 till min tomt som är 1200 kvm minus hus, altan, garage och bodar varför gräsytan bör vara en bra bit under 1000 kvm. Vad tror ni, vad blir jag mest nöjd med?
Du skulle tveklöst bli mest nöjd med Automower 310, jag ser i princip varje vecka användare som tröttnat på problemen med sina Landoids och byter till Husqvarna för att sedan vara hur nöjda som helst. Byte på andra hållet har jag fortfarande inte sett såvitt jag kan minnas. MEN - det är bara du själv som kan svara på om skillnaden är värd den stora skillnaden i pris. För det är ändå så att Husqvarnas maskiner är rejält mycket dyrare.
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
peternicklas
hakaninorr skrev:
Clas Ohlson har som sagt 20% rabatt idag, och jag är lite sugen på en Worx Landroid 2.0 WG791E som då kostar strax under 6400 kr. Egentligen hade jag tänkt köpa en Automower 310 till min tomt som är 1200 kvm minus hus, altan, garage och bodar varför gräsytan bör vara en bra bit under 1000 kvm. Vad tror ni, vad blir jag mest nöjd med?
Köp du en Landroid, du kommer att bli nöjd. Visst har det funnits lite problem, många är åtgärdade samt en del beror på användaren. Titta lite i HQ trådarna så ser du att även de har problem med både hjulmotorer och kretskort samt även batterier på vissa.
 
Nicke Nyfiken
Lindskog skrev:
Total gräsyta är ca 600 kvm. Passagen är knappt 60 cm.
Om du bara har 600 m2 gräsmattan borde du utan problem klara dig med en WG790E.

60 cm bred passage är inga problem alls. Klipparen är bara 40 cm bred så det är gott om plats för den att följa slingan in i klippområdet på framsidan. Du behöver inte lyfta klipparen mellan områdena. Det är bara att programmera in en släppunkt på framsidan och hur ofta du vill att den klipper där så sköter klipparen det själv utan att du behöver hjälpa den.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Lindskog skrev:
Total gräsyta är ca 600 kvm. Passagen är knappt 60 cm.
OK men hur långt blir det mellan begränsningstrådarna,det blir det som är avgörande om den kan kryssa fram till nästa område,det finns ett klipp på youtube om test på detta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.