Så tråden för gränskabeln är den samma? Bra att veta om man byter... Skickade du tillbaka den gamla? Tycker ju att om leverantören inte kan säkerställa att produkten gör det den ska bör ersätta köparen.
 
Har inte gått vidare med Landroiden än men jag kan absolut hålla med dig johank.

Gränskablen är samma, ska dra helt nytt till hösten eller i vår. Ska fixa lite på tomten först och lägga mycket fler plattor i kanterna så man slipper trimma. En rad bua-sten blir perfekt.
 
  • Gilla
johank
  • Laddar…
Får se om de kan fixa min den gick med posten idag. Annars får de hitta en bra lösning på ersättning
 
johank skrev:
Får se om de kan fixa min den gick med posten idag. Annars får de hitta en bra lösning på ersättning
Här är en till som kommer att reklamera eller få ersättning,om dom inte fixar så det funkar,skall snart kontakta supporten
 
johank skrev:
Får se om de kan fixa min den gick med posten idag. Annars får de hitta en bra lösning på ersättning
Tips är att ringa dem typ varannan dag och jaga på lite...
 
Hur lång får slingan max vara ?

Jag tror inte min gått felfritt en dag. Vissa saker tar jag på mig själv och har rättat upp men känns som då och då tappar den kontaketen med laddstationen och gör en pirruet , är det på ett olämpligt ställe jag då står den "utom arbetsområde"

Har bytt module i laddstatioionen vilket gjorde den mindre vinglig.

Hände ibland att den åker mitt på gräsmattan och gör en sväng. précis som den kör mot gränstråden.

Tänkte först köpa en med Wifi men sen tänkte jag vad ska man med det till. Man får ju bara reda på när den kör fast... Jaja nu förstår jag varför den funktionen kom till :wow:

Har en WG791 med FW 0.92
 
MWave skrev:
Hur lång får slingan max vara ?

Hände ibland att den åker mitt på gräsmattan och gör en sväng. précis som den kör mot gränstråden.

Har en WG791 med FW 0.92
Jag förlängde min till drygt 400 meter och det fungerade men med två problem:
1. Om klipparen kom mer än 7 meter från gränskabeln betedde den sig som du beskriver: piruett och sedan sa den utanför området.
2. Om den hittade slingan tidigt på väg hem blev det för långt att gå och den kunde få slut på batteri innan den kom hem.

Jag har nu delat upp gräsmattan i två områden och jag lyfter klipparen manuellt mellan dessa.

Jag är efter första sommaren supernöjd, jag visste att min gräsmatta var större än vad som specades att den skulle klara men nu klippet den allt och stannar i princip aldrig. Min matta är typ 1600 m2 och jag har en 791, numera med två laddstationer.
 
a2011 skrev:
Jag förlängde min till drygt 400 meter och det fungerade men med två problem:
1. Om klipparen kom mer än 7 meter från gränskabeln betedde den sig som du beskriver: piruett och sedan sa den utanför området.
2. Om den hittade slingan tidigt på väg hem blev det för långt att gå och den kunde få slut på batteri innan den kom hem.

Jag har nu delat upp gräsmattan i två områden och jag lyfter klipparen manuellt mellan dessa.

Jag är efter första sommaren supernöjd, jag visste att min gräsmatta var större än vad som specades att den skulle klara men nu klippet den allt och stannar i princip aldrig. Min matta är typ 1600 m2 och jag har en 791, numera med två laddstationer.
Kör du dygnet runt ?
 
Elkludde skrev:
Kör du dygnet runt ?
6 timmar per dag i fem dagar på den stora delen och ca 10 timmar i två dagar på den mindre delen.
 
Min 792E funkar som den ska nu med fw 0.94 och automatisk arbetstid.
 
Hur stora ytor har ni era WG796E på?
Min gräsyta är dryga 1000 kvm.
Intressant att höra vad den klarar under normala förhållanden
Och i så fall, hur många timmar i veckan kör ni den?
 
900 drygt, kör 7-16 på vardagar. Är nog lite i överkant iaf på högsommaren när det inte växer så fort.
 
Martin Eves skrev:
Min 792E funkar som den ska nu med fw 0.94 och automatisk arbetstid.
Min 792E är högljudd från drivmotorerna. Har inte hört någon klippare oavsett märke som låter som min. Hur är det med din?
 
david gustafsson skrev:
Min 792E är högljudd från drivmotorerna. Har inte hört någon klippare oavsett märke som låter som min. Hur är det med din?
Den låter o smäller i drivmotorerna
 
johank skrev:
900 drygt, kör 7-16 på vardagar. Är nog lite i överkant iaf på högsommaren när det inte växer så fort.
Ok, då kanske den ska klara 1100 kvm om man kör även på helgerna då.
Har du wifi också?
Och hur mycket kan man göra /få veta i mobilen?
Typ notice om den fastnar el dylikt....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.