ion skrev:
Menar du att en som blivit arbetslös, sjuk av jobbet, pensionär mm inte ska ha rösträtt? Det låter väldigt ogenomtänkt i så fall.
Han kanske inte tycker om demokrati
 
Jag tycker enbart moderater ska få rösta
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Jag tycker enbart moderater ska få rösta
Dagens garv :D
 
I
AndersMalmgren skrev:
Jag tycker enbart moderater ska få rösta
Det kan bli lite farligt med Batra vid rodret.
En idé kan ju vara att man bara får rösta en gång i livet, det skulle ju innebära förnyelse.:D
 
Ja alltså jag menar ju så klart enbart gamla moderater, de nya är ju inte bättre än sossar :)
 
  • Gilla
camaro1969 och 2 till
  • Laddar…
Någon borde starta nytt parti, Gamla Moderaterna, sätt Carl Bildt som partiledare
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Snart startar kanske nysossarna ett nytt parti, Nya Socialdemokraturerna.
Renodlad MP + V-politik i skön förening.
 
  • Gilla
camaro1969 och 1 till
  • Laddar…
I
KnockOnWood skrev:
Snart startar kanske nysossarna ett nytt parti, Nya Socialdemokraturerna.
Renodlad MP + V-politik i skön förening.
Har de väl redan gjort, DÖ Svenske kan dom ju heta.
Vilket ger förkortningen DÖS som även det kan vara passande.:rolleyes:
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Det verkar vara en tung övervikt för F! här.

Inte så konstigt egentligen, för bränner 1000-lappar gör vi ju dagligen när vi bygger och renoverar hus :)
 
Är det någon som vet exakt när vi får besked om huruvida förslaget går igenom?

Beskedet måste väl komma innan 1/1 2016?
 
Thomas59
Polos skrev:
Så man är alltså okunnig om politik om man röstar rött ?
Sen är det inte politikerna som tar fram alla budgetar det finns faktiskt folk bakom politikerna som är utbildade för det dom håller på med ,
Men som sagt det där men IQ kanske inte är så dåligt iallafall
Ja tom okunnig i största allmänhet. Det är inget skämt. Finns färska undersökningar som visar att S, MP & V har den lägst utbildade väljarbasen med lägre löner än snittet. Inte konstigt då att man är emot allt som skulle kunna "upplysa" kärnväljarna, så till den milda grad att man satt G Fridolin som skolminister. Därmed garanterar man att också kommande generationer blir låg-/outbildade. Det är tom så att man kan börja misstänka att S, MP & V ämnar stärka väljarbasen genom "import", se till att dessa stannar för gott (PUT) och inte kommer in på arbetsmarknaden och på det sättet säkra väljarbasen för lång tid framöver.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-gynnas-av-okunskap_147835.svd
 
Redigerat:
  • Gilla
Pytt och 5 till
  • Laddar…
Thomas59
AndersMalmgren skrev:
Någon borde starta nytt parti, Gamla Moderaterna, sätt Carl Bildt som partiledare
Enligt rykten är det redan på gång...(y)
 
S
Polos skrev:
Så man är alltså okunnig om politik om man röstar rött ?
Sen är det inte politikerna som tar fram alla budgetar det finns faktiskt folk bakom politikerna som är utbildade för det dom håller på med ,
Men som sagt det där men IQ kanske inte är så dåligt iallafall
Du måste förstå att varje område har ett departement som styrs av ett statsråd som Löfven har tillsatt. Dessutom tillsätts en del annan personal i varje departement.

De som är opolitiskt anställda i departementen måste ju självklart arbeta efter de riktlinjer som deras chef läger fram.

Löfven och hans statsråd sitter och kommer på en massa korkade och olönsamma beslut och sen blir det varje departements uppgift att försöka trolla ihop någon form av budget och proposition som Regeringen sen ska godkänna eller skicka tillbaka till departementet.

Så även om de opolitiska tjänstemännen inom de olika departementen är raketforskare så måste de ändå arbeta utifrån korkade förutsättningar och ekonomiskt omöjliga förslag. Självklart blir det bara pannkaka.

Som svar på din fråga, se Thomas59 länk...
 
  • Gilla
Thomas59 och 1 till
  • Laddar…
Får man sticka ut hakan och säga "Heder åt HenrikP i #175", som håller sig till ämnet? :eek:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
I
HasseTeknik skrev:
Får man sticka ut hakan och säga "Heder åt HenrikP i #175", som håller sig till ämnet? :eek:
Jo det är beundransvärt. Det hade jag också önskat man tyckte om mig på släktträffarna när jag sitter och gaggar om en sak och de man pratar till har avhandlat 10 andra ämnen.:confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.