Nissens Nissens skrev:
Du kan ju erbjuda dig att ta hand om det, han vill ju bara bli av med det, så du får det nog billigt. ;)
Det är ju ingen mening med att föreslå nånting om det betyder att man måste göra det själv.
 
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju erbjuda dig att ta hand om det, han vill ju bara bli av med det, så du får det nog billigt. ;)
Jag kostar på mig ett till svar... om du tyckte mitt inlägg inte svarade på TS fråga så skulle du bara veta vad jag anser om dina #$&+@#$ inlägg i denna tråd.
Jag gav TS ett alternativ till att förstöra denna byggnad som många anser vara ytterst värdefull. Det betyder inte nödvändigtvis att varken TS eller jag måste åta oss arbete eller utgifter.
Någon mer i byn kanske vill åta sig att frakta bort byggnaden?
Jag ville bara påvisa möjligheten att flytta en sådan byggnad med de små medel som normalt händigt folk i vanliga byar har.
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Nissens
B Bjober skrev:
Jag kostar på mig ett till svar... om du tyckte mitt inlägg inte svarade på TS fråga så skulle du bara veta vad jag anser om dina #$&+@#$ inlägg i denna tråd.
Jag gav TS ett alternativ till att förstöra denna byggnad som många anser vara ytterst värdefull. Det betyder inte nödvändigtvis att varken TS eller jag måste åta oss arbete eller utgifter.
Någon mer i byn kanske vill åta sig att frakta bort byggnaden?
Jag ville bara påvisa möjligheten att flytta en sådan byggnad med de små medel som normalt händigt folk i vanliga byar har.
Jo, men det är så tröttsamt att ständigt se alla dessa inlägg som dels inte besvarar TS fråga, dels säger hur viktigt det är att bevara allt till varje pris. Dessutom är det så väldigt lätt att göra allting, byta tak, flytta byggnader med mera. Och det är alltid någon annan än den som föreslår det som skall göra jobbet. ;)
I detta fallet är det en blivande fastighetsägare som av något skäl vill göra sig av med en byggnad, som dessutom av bilden att döma verkar vara i mindre bra skick.
Det är väl bara att acceptera hans beslut och besvara hans fråga, eller?
Det kryllar av den här typen av byggnader i Sverige, både i sämre och bättre skick, så den är inte unik på något sätt.
 
  • Gilla
kenneth5828 och 3 till
  • Laddar…
P pfk skrev:
Jag kanske va otydlig i min frågeställning, men vi vill alltså bli av med byggnaden :D
Dumt
 
  • Gilla
pfk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.