.. inte.

Vår drygt ett år roomba 780 robotdammsugare har slutat plocka upp damm.Den puttrar runt som vanligt men behållaren är tom. Alla borstar snurrar och samlar ihop dammet men det blir kvar på golvet. Någon som råkat ut för samma och har några tips? Har googlat men hamnar mest på att jag borde kontakta mitt serviceställe vart det nu är.

Har du gjort rent alla borstar och filter under maskinen. Det kanske har fastnat en massa hår och trådar så att borstarna inte kan snurra längre?

Låter som att fläkten som suger in dammet i behållaren inte fungerar? Nu kanske du har garanti kvar från inköpsstället men annars kan jag tipsa om att de flesta reservdelar verkar finnas på Ebay. Den är ju byggd i moduler och det är enkelt att byta delar om man vet vad som är sönder.....

Allt är rengjort eller bytt. Har nu även öppnat växellådan efter youtube video men helt rent där.
Tror att borstmotorn är kass och har beställt en ny CH modul. Hoppas det räcker och det inte är drivelektroniken som brunnit.

Nu tuffar den på igen. Bytte borstmodulen a 600 pix. Känns rätt ok med tanke på att det ingick nya borstar också. Föredömligt lättmekad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.